*3 tahun kemudian
Ji Hyo mencapai paperwork diatas mejanya. Baru tamat teater untuk bulan musical semalam, harini Ji Hyo memdapat task untuk teater barunya. Memang penat tapi ianya sangat menyeronokan bagi Ji Hyo. Ji Hyo mengeluh lagi lalu kertas dia tangan diletak ke atas meja. Matanya kearah gambar graduationnya bersama Woo Fan.
Masa berlalu dengan cepat, hampir 5 tahun mereka bersama. Ji Hyo kini seorang asistant director dalam beberapa buah teater. Sering mendapat tawaran dan pujian membuatkan Woo Fan bangga terhadapnya.
Minggu lepas, Woo Fan baru saja menamatkan pengajiannya dan harini juga dia memulakan alam baru. Oleh kerana Appanya nak Woo Fan lebih berdikari dan matang, Woo Fan diminta untuk masuk kerja di syarikat keluarganya lebih awal.
Ji Hyo tersedar dari termenung sebaik telefone bimbitnya berbunyi. Bibirnya mengukir senyuman gembira. "Hello sayang..." ucap Woo Fan.
"Hey sayang, so how your first day?" soal Ji Hyo. "Erm not too bad lah but im still crude so little slow on starting." Woo Fan buat suara manjanya. "Its okay sayang" Ji Hyo tersenyum, rasa bangga bila mendengar. "Yaa thanks. Sayang malam ni Soo Jung ada little party and saya harap awak ada, please" Woo Fan membuat suara manjanya.
Sejenak Ji Hyo berfikir. Mamang tak banyak kerja pon and why not lagipun Soo Jung kawannya juga. "Okay sayang i'll" balas Ji Hyo. "Okay great so see you tonight sayang, bye mwahh" talian dimatikan selepas Ji Hyo membalas.-CLUB N-
Bunyi bising muzik dalam club kedengaran sampai ke luar. Sebaik saja mereka melangkah masuk, riuh rendah dengan sapaan kawan-kawan Woo Fan. Ada yang yang Ji Hyo kenal sebab kebanyakan mereka adalah ex student UIS dan ada yang Ji Hyo tak kenal, begitu juga Woo Fan.
"Ji Hyo sunbaenim, wah cantiknya malam ni." tegur Soo Jung yang menunduk lalu tersengih menyakat Ji Hyo. Woo Fan juga turut tergelak. "Yaisshh, sejak bila awak panggil saya sunbae ni haa?" bentak Ji Hyo bernada gurauan. Mereka kembali ketawa.
Memang dari dalam kereta lagi Woo Fan tak berhenti memuji kecantikan bidadarinya pada malam ini. Ji Hyo mengenakan short dress paras peha berwarna merah yang melekat pada tubuhnya. Di bahagian atas dada yang terdedah hanya beralaskan lace, juga di bahagian kedua tepi pinggangnya menyerlahkan tubuh Ji Hyo yang sudah berumur 25 tahun itu.
Party yang diketuai Choi Soo Jung ini adalah kejutan buat Woo Fan yang baru bekerja sebenarnya. Pada zaman uni, Woo Fan yang paling banyak meraikan kawan-kawannya mungkin dia anak orang kaya dan berduit. Jadi malam ini dia yang diraikan tanpa pengetahuannya.
Choi Soo jung adalah kawan Woo Fan dari zaman sekolahnya lagi. Boleh dikatakan macam adik beradik, keluargabmereka juga saling kenal. Parti yang bermakna ini berjalan lancar, mereka berseronok sehingga mabuk tapi tidak Ji Hyo. Ji Hyo bukan seorang peminum begitu juga Woo Fan dan Soo Jung. Kalau hanya sekali sekala tak salah.
Hari semakin lewat, Ji Hyo menjeling jam tangannya yang menunjukan pukul 2 pagi. Selesai berparty, Ji Hyo terpaksa memandu akibat Woo Fan mabuk. Sampai di rumah singgah milik Woo Fan, Ji Hyo memapahnya terus kebilik.
Setahun selepas Ji Hyo tamat belajar, omma Woo Fan menghadiahkan apartment dua tingkat kepada anak tunggalnya itu. Kadang kala Woo Fan dan Ji Hyo menginap di situ. Omma Woo Fan percaya yang Ji Hyo dapat menjaga Woo Fan seperti mana dia menjaga Woo Fan. Perkahwinan bukan satu jalan bagi ommanya kerana terlalu awal untuk mereka berkahwin. Itu bermakna percintaan mereka juga berbatas, sehingga malam itu...Selepas merebahkan Woo Fan di atas katil, Ji Hyo membukakan kasut dan menaggalkan stokin dari kaki Woo Fan. Dia kembali duduk di sisi lelaki itu. Rambut dan pipi Woo Fan diusap lembut, Ji Hyo tersenyum melihat wajah Woo Fan yang comel itu semasa tidur tapi hatinya risau. "Bilalah awak nak berubah? Macam mana kalau kita kahwin nanti?" soal Ji Hyo perlahan.
Ji Hyo yang ingin bangun tapi tanganya ditarik oleh Woo Fan dan membuatkan dia tarjatuh di atas dada milik lelaki itu. Tangan kanan Woo Fan merangkul pinggang Ji Hyo yang terdedah dan memeluknya erat, mata mereka bertaut. "Saya akan cuba jadi matang sebab saya nak bila kahwin saya pula yang akan jaga awak sayang. You know what, i love u so much more than my life and i don't lose u sayang." ucapnya dalam sedar.Air mata Ji Hyo jatuh tanda bahagia kerana memiliki Woo Fan. Woo Fan mengusap pipi Ji Hyo dengan ibu jarinya, sedikit demi sedikit bibir mereka bertemu. Keduanya terbuai dalam kehangatan. Woo Fan memiliki Ji Hyo adalah perkara paling berharga di dunia, wanita yang boleh mengantikan ommanya.
YOU ARE READING
My Perfect Wife
FanfictionBila dah sayang, umur bukan penghalang. Itu adalah pendapat Woo Fan apabila dia jatuh cinta dgn senior satu college, Ji Hyo. Kenal, bercinta dan berkahwin semudah petik jari tapi... "Marry her!" - Ji Hyo "Okay I'll!" - Woo Fan How next? Sad or Happy...