Kap 4

117 12 1
                                    

*Felix perspektiv*

"Snälla stanna, jag vet inte ens vad jag gjorde fel?" Sa jag och kollade frågande på Sabrina som stod bered på att gå ut. Hennes vackra blonda hår hängde perfekt ner på hennes axlar och hennes blåa ögon var finare än någonsin. Vad jag än hade gjort för fel så skulle jag fixa det.

"Jag klarar inte av att umgås med nån som skäms över att ses med mig.." Sa hon surt och kollade på mig med en kan-du-snälla-låta-mig-gå blick.

"EYY vad händer?" Skrek Oscar som kommit in i hallen.

"Jag vill gå hem" sa Sabrina surt och kollade ner i marken. Oscar la sin hand på hennes axel och log. Jag kunde inte neka till att min svartsjuka spred sig.

"Snälla stanna?" Sa Oscar och skaffade ögonkontakt med Sabrina. Sabrina sparkade av sig skorna 'ch nickade. Hon gick surt och satte sig i soffan och Omar och Ogge kom in och joinade.

Jag gav Oscar en mördarblick och han kollade frågande på mig.

"Följ med mig ut" viskade jag i hans öra och öppnade och stängde dörren med en smäll. Oscar kom ut nån minut senare med samma frågande blick han hade haft innan.

"Oscar jag gillar värkligen den här tjejen..." Mumlade jag och fäste blicken i marken.

"Felix chilla, she's all yours" sa han och ryckte på axlarna med ett leende.

"Tack bror, hon har 3 snygga kompisar du kan haffa på om du vill"sa jag och la min hand på hans ena axel.

"Erom snygga?" Sa han med ett pedofil leende. Jag log lite busigt och nickade.

"Det är dem från donken" sa jag och såg hur Oscar fick ett stort leende på läpparna.

*Sabrinas perspektiv*

Felix viskade något i Oscars öra och dem gick ut på terrassen. Omar slängde sig ner i soffan på platsen bredvid mig och ogge. Han proppade in en hel näve med chips i munnen och log lite busigt mot oss.

"Haha, tönt" Skrattade jag och slog på FIFA 14 på x-boxen. Ogge och Omar kollade på mig förvånat och såg ut att tappa hackan.

"Du skämtar? Spelar du FIFA också?" Sa ogge imponerat och utväxlade några blickar med Omar.

*Ida's perspektiv*

Jag drog upp mitt långa hår i en tofs och ryckte åt mig en grå hoodie som jag drog över huvet. Jag gick fram till helkropps spegeln och suckade åt hur jag såg ut. Mamma hade bjudit in en massa gäster utan att ens fråga mig, så jag skulle fly ut på en springrunda. Jag log lite och drog åt mig mina hörlurar. 

"Ida gästerna är här!!!" Skrek mamma från undervåningen. Jag suckade lite och sprang ner. 

"Jag ska ut" Muttrade jag och drog mig emellan gästerna och ut, utan att säga hej. Jag öppnade och stängde dörren i en smäll och började springa mot havet. Det var mörkt ute och alla ungdomar var ute och röktesomvaligt, jag svängde in på en grusväg och råkade springa in i någon.

"VAFAN!" Halvskrek jag och kollade halvsurt på min leriga kropp. Jag vände huvudet upp mot personen jag krockat in i och såg Freddes vänliga ansikte. Han flinade lite och hjälpte mig upp.

"Vad gör du ute så här sent? Du ser inte ut att röka iaf" Sa han och hånlog mot mig.

"Jag flyr från mamma och hennes jävla jobbiga gäster, vad gör du då?"

"Jag är påväg hem till Sam, det är en minifest" Sa han och kliade sig i nacken. Vrf hade dem inte berättat det för mig? 

"Jaha... Vilka e där?" Sa jag och försökte le så äkta jag kan.

"Hela gänget, jag trodde Sam hade sagt till dig" Sa Fredde osäkert och drog in mig i en kram.

"Jag kan ju följa med dig dit så kan hon och jag ta en liten disskution" Sa jag och log falskt. Fan vade hon skulle få ass, jag vet att hon är sjukt avundsjuk på mig och gör vad som helst för att peta mig ur gänget men detta e ju fan gränsen nu...

"Ja kom du, vi kan ha följe" Sa Fredde och log.  Vi började gå mot Sams hus och pratade om lite vad som, från skola till skitsnack.  När vi kom fram till Sams hus så knackade Fredde på och 1 minut efter så hade Molly öppnat för oss. Vi klev in och jag gick rätt in i vardagsrummet och möttes av Sam som kollade irriterat på mig.

"Trädgården, nu" halvkrek jag och kollade surt på Sam. Hela gänget kollade förvånat på oss men jag fortsatte bara putta ut Sam genom bakdörren. Jag öppnade och stängde med en smäll och puttade ut Sam.

"Ida vad vill du?" Sa hon drygt och började pilla med sina naglar.

"Vad har du emot mig? Äre att jag e så bra vän med Sabrina och du önskar att det var du för du vill bli populär? lyssna på mig noga nu, man är vän med Sabbe för att hon är en underbar vän, inte för status? Du är så jävligt bitchig osså men ingen annan märker de förutom jag! Bara sluta annars kommer jag se till så att ditt liv blir ett helvete Samantha.." Skrek jag och puttade in henne i garaget. Jag har alldrig hatat en människa så mycket förut. Hon är bara vän med Sabrina för hennes status, jävla ego...

"Ida ingen kommer tro dig om du säger att jag är ond..." Fnös hon och puttade mig bakåt så att jag ramlade. Jag kände ett hårt duns i bakhuvudet och allt blev svart...  

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 24, 2014 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

I'm here!Where stories live. Discover now