Kap 1

173 3 0
                                    

*Sabrinas perspektiv*

Jag vaknade av att min väckarklocka ringde och jag reste mig upp för att stänga av den. Jag stannade framför spegeln och studerade den lilla smala blondinen med klar blåa ögon och fina ansiktsdrag. Jag log för mig själv och stängde av alarmet, min mobil lysde till och jag såg ett meddelande från ida som ville att jag skulle komma hem till henne. Jag log lite och stoppade ner mobilen i fickan på mina mjukisar och drog åt mig min väska. Jag gick ut från dörren och gick mot huset som låg mitt emot och knackade på. Efter några minuter öppnade en glad brunnet dörren.

"Heeeeeej" skrek hon och kramade om mig. Jag sa ett glatt hej tbx och kramade om henne. Hon gick åt sidan så att jag kunde komma in och sen slängde jag av mig skorna och slängde mig i soffan,

"Vaaaad skaaa viii gööra?"Frågade jag och gäspade. Ida fnissade till lite och kom sedan ut med sin mobil framför ansiktet. Hon skakade den framför mitt ansikte så att jag skulle kunna se vad som fanns på skärmen. Felix och de andra hade lagt upp en bild om att de skulle uppträda på plattan klockan 4. Jag log mot Ida och nickade.

"Klart vi ska dit!" sa jag och log mot henne.

"Ska jag ringa Sam och Molly?" frågade hon och log stort. Jag nickade och hon gick ut i hallen för att ringa antagligen. Jag drog upp min mobil och gick in på olika sociala medier. Jag hade fått en massa nya förfrågningar på instagram och en massa fina komentarer. Folket i stockholm var så underbara! Jag fick ett sms från jonte och jag gick in på KiK.

Jonte ponte: Ska lilla Sabbe med på festen ikväll??

Sabbesabrina: Kanske det kanske?

Jonte ponte: Det är sista dagen av sommarlovet och du tvekar på en fest!?

Sabbesabrina: Kan inte chatta vi får höras av senare puuusss

Jonte ponte: Puuuuuus

Jag gick ut ur kik och stängde av mobilen. Ida kom in i rummet med ett leende på läpparna.

"Vad sa dem?" frågade jag nyfiket och pillade ut lite smuts som fastnat under mina naglar.

"Dem kommer hit om en halvtimme, dem var på plattan och shoppade. Ska vi se film ellr nått sålänge?" Frågade Ida och slängde sig ner i soffan. Hon började bläddra runt bland olika kanalaer och stannade sedan på tv 3 som visade LoL, världens bästa film nånsin! Ida kollade mot mig och log busigt.

*

*

*

*

Jag sträckte på mig och gäspade. Det knackade på dörren och efter ett tag så öppnades dörren och Sam och Molly kom in i rummet.

"Fan vad lata ni är, Nu fåt ni fanemej resa er upp och göra er i ordning, Konserten är om 2 timmar ju!" Sa Sam och kollade allvarligt på oss. Vi gick upp på Idas rum och där började vi fixa varandra, Vi fixade varandras hår och kläder och Molly fick sminka oss alla då hon hade gått en kurs en gång. Jag hade på mig ett par jeans shorts och en tröja med ett evighets tecken på. Mitt hår var slarvigt upsatt i en fiskbensfläta och jag hade på mig ett par vita Sneakers. VI tog våra väskor och började gå längst med trotoaren.

"Jonte undrade förresten om vi ville gå på fest ikväll?"

"Var?" frågade Sam och rotade runt i sin väska.

"Hos Rödeman" Sa jag och studerade mina skor.

"Har inte han typ värsta stora lyxhuset?" Frågade Molly och kollade på mig. Jag log mot henne och nickade. Vi kom fram till platsen och det stod redan tusentals tjejer där som skrek. Vi gick in i folkmassan och ställde oss där och skrek med dem. Efter några minuter klev killarna upp på plattan och började sjunga. Alla skrek deras namn och dem ägde. Efter konserten började vi gå mot donken för att äta. Väl där inne ser vi 4 välbekanta ansikten sitta och äta vid ett bord.

I'm here!Onde histórias criam vida. Descubra agora