Back Home

109 5 1
                                    

1. Het Begin

HALLO? De  laatste halte! Ik schrik wakker. Weer aan het dromen. Ik pak mijn reistas en mijn rugzak van de grond en loop moeizaam tussen de stoelen door. Ik merk dat er niemand meer in de bus zit. Behalve ik en de chauffeur natuurlijk. Als ik de bus uit ben gestapt ruik ik de geur van vochtig gras. Die geur ruik je niet vaak in Amsterdam. De laatste keer dat ik die geur rook was in een huisje in Duitsland. Het was een huisje midden in de bergen omringd door planten en bomen. Er liepen wilde geiten en ook koeien van een boerderij 3km verderop. Maar goed, nu ben ik dus niet in Duitsland maar in Australië. Ik zal je het verhaal vertellen. Ik ben Sabine Kootbergen. Ik ben opgegroeid zonder vader. Mijn ouders zijn gescheiden toen mijn moeder zwanger was. Mijn moeder heeft al die tijd gezegd dat mijn vader is  verdronken toen hij met zijn auto de sloot is was gereden. Maar nu, 14 jaar later weet ik pas dat dat EEN GROTE leugen. Mijn vader is namelijk helemaal niet dood. Ze zijn wel gescheiden  tijdens de zwangerschap maar hij is niet overleden. Mijn moeder heeft na hun scheiding mijn vader beveelt niet meer bij mij in de buurt te komen. Mijn vader heeft weken geprotesteerd maar uiteindelijk heeft mijn moeder de 'rechtszaak' gewonnen. Mijn vader is toen verhuisd en na een paar jaar naar Australië verhuisd omdat hij daar met zijn nieuwe vrouw ging samenwonen (die had hij tijdens een vakantie in Thailand ontmoet). Daar heeft hij samen met haar een ranch gekocht. De ranch ligt in de heuvels vlakbij een dorpje: Triplesdale. Nu woont hij daar al jaren samen zonder dat ik enig idee had dat hij bestond. Maar op mijn veertiende verjaardag (dat was drie dagen geleden) heeft mijn moeder eindelijk een einde gemaakt aan deze grote leugen. Toen ik het hoorde was en ben ik nog steeds razend. Al die tijd had ze mij voorgelogen! Hoe durfde dat mens dat te doen?!?!? Ik heb al mijn spaargeld van mijn bankpas afgehaald (dat was heel erg veel omdat ik nooit wat koop maar wel heel veel geld binnen krijg voor bijv. verjaardagen of zakgeld. Ik  heb een last minute vliegticket naar Australië geboekt en ben meteen die nacht met vol gepakte tassen het huis uit geslopen. Dit klinkt allemaal nu heel makkelijk en simpel alsof zoiets een eitje was maar ik was vanaf de eerste seconden dat ik het hoorde al een ontsnapping 's plan aan het bedenken. Maar goed, ik heb dus de bus naar Schiphol genomen en ben daar na heeeel veel gedoe en een paar telefoontjes aan mijn vrienden om te vragen waar de douane is op het vliegtuig gestapt. Ik had namelijk een nachtvlucht geboekt. Na uren en uren was ik aangekomen in Sydney waar ik de trein nam naar de stad Paraburdoo. Vanaf daar na ik de taxi naar Triplesdale. Waar ik nu ongeveer ben. 

Ik pak de kaart uit mijn rugtas omdat ik nu geen flauw idee heb waar ik heen moet. Ik kijk op de kaart. Oké, ik moet hier naar links en dan helemaal doorlopen totdat je uiteindelijk bij een zijweg komt met aan het einde: De ranch. Dat klonk makkelijk maar dat was het dus totaal niet. Allereerst was ik rechtsaf gegaan. Het verschil tussen rechts en links zit er bij mij dus nog niet helemaal in. Toen ik dus eindelijk weer op het goede pad was kwam ik er achter dat er niet EEN zijweg is maar wel VIJF. Uiteindelijk na 20 mins was ik bij de goede zijweg. En na honderd meter was ik er. Op een groot bord stond: Down Hill Ranch. Ik liep het erf op. Het was een gezellige houten ranch en over stonden leuke fleurige bloemen. Achter het huis stond een grote schuur waarvan ik dacht dat de paarden daar wel in stonden. Ik wou net naar de deur van het huis lopen toen ik iemand hoorde roepen: HEY! WAT DOE JIJ HIER? EN WIE BEN JE? Ik draaide me om. Er stond een man met een cowboy hoed en een geruit overhemd. Ik ben Sabine Kootbergen.......

 Eerste deel!! Comments\tips\fans\vote\shareeeee????? k update zo snel mogelijk grlz&boyz

Back HomeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu