PART 4

1K 103 3
                                    

Mereka semua terus pergi ke tempat dimana kereta diparking . Amin menekan openlock pada kunci kereta . Sebuah kereta BMW berbunyi .

  "Siapa nak drive ? " tanya Syahmi . Mereka yang lain terus memandang Amin . " Amin kau jangan cakap yang kau tak reti pandu " kata Alif

    " yela yela Aku pandu . Cepat masuk " balas Amin yang penah membawa lari kereta ayah untuk ke bandar bersama rakan rakan nya . Balik balik terus kene beleber sampai bernanah telinga . Ha tulah bawa bukan pandai nak minta izin hahaha


Amin terus duduk di seat pemandu . Mil disebelah Amin . Yang lain duduk dibelakang . Alhamdulilah nasib baik kereta berjaya dihidupkan .

    Amin memandu kereta itu terus ke pagar utama . Malangnya pagar ditutup . Keadaan di situ senyap tiada sesiapa selain mereka berenam .

     " zul ! Haikal ! Pergi buka pagar jap " arah Amin . Zul dan Haikal terus keluar tanpa banyak cakap .

   Zul dan Haikal berhati hati ketika keluar dan terus membuka pagar utama .

Tiba tiba tiga ekor zombie muncul dari belakang pondok guard . Zombie zombie itu terus meluru ke arah Zul dan Haikal .

"Zul ! Haikal ! Zombie kat belakang korang tuu ! " jerit Mil

Zul dan Haikal bergelut dengan zombie zombie itu . Mereka hampir digigit . Mil dan Amin terus keluar dari kereta . Amin terus menyepak kepala  zombie yang ingin menerkam Zul .

Zul terus bangun dan menyepak kepala zombie yang cuba menerkam haikal pulak . Hampir sahaja Haikal digigit . Nasib baik Zul sempat menyepak kepala zombie itu .

Zul , Haikal dan Amin berpusu pusu masuk ke dalam kereta . Belum sempat Mil ingin melangkah ke kereta seekor zombie bangun dihadapannya . Mil tanpa teragak agak memberi Front Kick tepat pada kepala zombie itu sehingga terjatuh dan tidak bergerak lagi .

    Dengan segera Mil masuk kedalam kereta dan Amin terus memecut keluar dari sekolah mereka .

"Selamat tinggal sekolah ku yang tercinta " kata Syahmi sambil melambai sekolah mereka .

"Mil hebat kau kalahkan zombie tu tadi . Sorry sebab kami tak dapat tolong tadi . " kata Alif

  "Tak apa . Aku tak marah pun " balas Mil

   Amin membawa kereta dengan laju . Mujurlah tiada kereta di atas jalan . Keadaan di luar sekolah lagi teruk dari sekolah .


  JANGAN LUPA VOTE DAN KOMEN TAU .
SARANGHAE 👅💕

ZOMBIE Where stories live. Discover now