PART 15

680 62 5
                                    

   Keesokan hari nya mereka bangun dan bercadang ke kawasan bandar untuk mencari survival yang masih hidup .

      "Nah sorang ambil satu . Korang pandai guna kan " kata Alif sambil memberi pistol pada mereka yang lain .

     "Wow pistolllll " kata Haikal teruja sambil membelek belek pistol itu


  Semua mengambil sepasang beg yang berisi peluru dan pisau kecil untuk digunakan nanti .


    "Tuan muda pasti ke nak keluar ? " tanya pembantu setia ayah nya atau lebih dikenali Pak Mail .


   "Iya Pak Mail . Pak Mail jangan risau " kata Alif


   "Nak Pak Mail hantar pengawal tak ?" Kata Pak Mail .


  "Tak perlu lah . Insyaallah kami akan selamat " balas Alif dan terus berlalu ke pintu hadapan .


   "Okay korang dah ready ke ? " tanya Amin .

 
  Semua hanya mengangguk kepala

   
     "Sarah biar aku pandu pajero ni " kata Amin .


   " okay pandu lah " balas Sarah .


     Selepas enjin pajero di panaskan . Mereka semua terus masuk ke dalam pajero itu. 


   "Hati hati tau " kata Pak Mail


    "Baik " kata mereka serentak .


  Sudah kelihatan beberapa ekor zombie merayau rayau di luar kawasan banglo mewah itu.


 
   Pintu pagar pun dibuka . Dengan nafas Bissmillah . Mereka pun bergerak .



    Sudah kelihatan beberapa zombie meluru masuk ke dalam banglo itu apabila pintu pagar dibuka .


   Pengawal pengawal di situ menembak zombie zombie yang masuk .


Pang Pang Pang Pang Pang

      Amin hanya melanggar zombie zombie dihadapan nya .



     "Padan muka Muahahahhaa " kata Amin dengan gelak jahat nya


     Akhirnya mereka keluar dari kawasan banglo mewah itu . Pintu pagar pun ditutup secara automatik .


   Zombie zombie yang masuk semua mati ditembak pengawal pengawal di rumah Alif .



      Ada seekor zombie cuba memanjat pajero itu dari belakang tanpa mereka diketahui mereka



  "Mil !! Qis !! Haikal !! Izz !! Zombie kat belakang korang tu " kata Zul apabila ternampak zombie itu yang cuba masuk ke dalam pajero melalui tingkap



 
   Guarrhhh guarhhh guarhhg !! Zombie itu dapat memasukkan kepala nya ke dalam pajero 


     Haikal mengambil pisau dari poket nya . Dan menikam kepala zombie itu sehingga mati . Darah banyak terpercik ke arah nya .


   "Busuk nye bau zombie tuu " kata Izz


      Seekor lagi zombie entah datang dari mana cuba masuk dari sebelah tingkap Mil dan Qis duduk .


      "Huaaarhhhhh zombieeeee " kata Qis


    Kepala zombie itu juga dapat masuk ke dalam pajero


    Guarrhhhh guarhhhh !!  Zombie itu cuba menerkam Mil tapi badan nya tersangkut

  
    "Kotor nya gigi kau . Dah berapa hari kau tak gosok ni " kata Syahmi pada zombie itu .


    Semua tergelak hahahhahaha sempat lagi kau buat lawak hambar


  Mil ternampak kayu besbol yang penah mereka guna dan terus mengambil kayu itu .


   "Maaf zombie dilarang masuk " kata  Mil lalu menolak kepala zombie itu menggunakan kayu besbol itu. 


  Zombie itu pun tergolek golek jatuh atas jalan tar .


    "Makan jalan tar tu lagi sedap " kata Mil


    Mereka tengok macam mana zombie itu jatuh . Terguling guling dan menyembah jalan tar .


    "Padan muka kau zombie " kata Min

  
    Pajero itu laju meluncur di atas jalan tar yang lenggang tanpa kereta menuju ke pusat bandar di kawasan Kuantan .

ZOMBIE Where stories live. Discover now