Hermiona si prohlédla jeho postoj a pousmála se. ,,Vy se stále tak kontrolujete... Kéž bych to taky uměla."
,,Sebekontrola je základ," řekl, ale slyšel hlas svého otce.
,,Jistě," přitakala, ale nevyznal se v tónu její řeči, takže těžko odhadoval, jestli to myslí upřímně, nebo jestli odpověděla jen ze zdvořilosti.
,,Nejsem dobrý společník."
,,Přesvědčujete mě, nebo sebe?" Neodpověděl. ,,Dobrá, tím pádem jsem špatnou společnicí i já, protože se snažím zaplnit to ticho nekonečným povídáním."
,,Grangerová," zachmuřil se, ,,tak jsem to nemyslel. Kdybych očekával, že budete taky mlčet, tak bych přece mlčel sám se sebou a nechodil za vámi."
,,A proč jste teda přišel?"
,,Chtěl jsem vám podat nezvratné důkazy o mé neschopnosti s někým vytvořit vztah... Ať už přátelský, či partnerský."
,,Tak hurá do toho," zavtipkovala Hermiona a trpělivě se usmála.
,,Jsem samotář. Vyhovuje mi to. Nic tím neriskuji. Nemám co ztratit. Je to taková má jistota. A nemám šanci někoho zklamat."
,,A co to jednou zkusit? Co kdybych to všechno ustála? Co kdyby..."
,,Ne, Grangerová," zarazil ji rázně, ,,nechci se o nic pokoušet. Vím, že byste byla tolerantní a obětavá. Taky vím, že byste jako jedna z mála, dokázala milovat emocionálního mrzáka. Ale to právě nechci. Nepřeju si, abych se každé ráno probouzel s pocitem, že je se mnou žena, které nedokážu nabídnout skoro nic a která by ode mne nic nevyžadovala. Nebylo by to zasloužené. Možná byste ani netušila, jak vás ničím. Ne, určitě byste to nezjistila, vy jste totiž až moc hodná."
,,Nádherné, jak slovo hodná z vašich úst zní jako urážka."
,,Nemínil jsem vás urazit. Jenže vaše city ke mě by se vám mohly příšerně vymstít."
,,Tak to ale nejste zas tak výjimečný. Takhle je to přece u citů ke všem lidem," řekla Hermiona. ,,S touhle možností vstupujeme do všech vztahů."
,,Pak jste všichni pošetilí," opáčil Severus.
,,Pošetilé, hloupé... Můžete mi říct něco jiného? Něco, co by mě třeba neshazovalo jen kvůli tomu, že mám pocity...?"
,,Říkám jen to, co si myslím. Teda aspoň dnes večer."
,,Ke speciální příležitosti odmítání bývalé studentky?" ušklíbla se Hermiona.
,,Speciální, to je sporné..."
,,Víte co? Máte pravdu. Všichni jsme hrozní hlupáci. Neměl byste se bavit s nikým. Zůstaňte si sám a budiž vám to přáno!"
,,Tímto způsobem mne vyhazujete?" zeptal se Severus chladně.
,,Jistě. Už jste mi to dokonale vysvětlil," řekla Hermiona a šla otevřít dveře, aby viděl, že to myslí vážně.
,,Je od vás neslušné vyhazovat hosta, který přišel vysvětlit, jak se věci mají."Hermiona se zasmála a zašeptala: ,,Prosím vás, běžte a já slibuju, že už s vámi nikdy nepromluvím. Domluva proběhla, nikdo nebyl zraněn, takže už můžete v klidu spát."
All my life I've been so lonely,
all in the name of being holy.
Still, you'd like to think you own me,
you keep buyin' stars.
And you could buy up all of the stars,
but it wouldn't change who you are.
You're still living life in the dark,
it's just who you are,
it's just who you are.
ČTEŠ
Jen naše peklo ✔️
FanficFF, Snamione, Přístupnost: 18 let, songfic "Buy the stars" - Marina and the Diamonds, na tuto povídku volně navazuje příběh ,,Zhojené rány"