Flashback.. (2 years ago)
"Sehun! Bila kita boleh balik ni?! " Baekhyun merungut, kakinya menghentak-hentak jalan tar persis anak kecil.
Sehun tidak menjawab, scarf dilehernya dibetulkan bagi menghalang angin musim sejuk menyentuh lehernya. Jam ditangan dilihat dan tersenyum kecil. Hanya 10 minit lagi sebelum gadis itu melangkah keluar dari pusat tusyennya. Tangannya diletakkan ke dalam poket dan melepaskan nafas panjang.
"Siapa sangka bakal Boss sebenarnya stalker? Eww.. Definitely not me, geli semacam je Hyung rasa. "
"You are talking too much Hyung. Hyung yang nak ikutkan? " Balas Sehun.
"Sorry pembetulan Luhan hyung yang paksa ok? Hyung tak ada masa dengan benda-benda ni.. Kerja yang president bagi pun berlambak. " ujar Baekhyun. "Kalau tak sebab Luhan Hyung janji nak buat separuh memang tak adanya hyung dekat sini. Dia yang curious siapa kau stalk.. Hyung pulak yang kena ikut. "
"Ok.. Ok whatever." Pintu pusat tusyen itu dipandang kembali dan Baekhyun pula hanya menunggu dibelakangnya sambil memeluk tubuhnya.
"Ok jom balik. " ajakan itu keluar dari bibir Sehun setelah 5 minit berlalu membuatkan Baekhyun sedikit tersentak.
"Wait.. Dah habis? Sekejap je? And hyung tak nampak pun muka dia? " Baekhyun menyoal.
"Tak perlu lama-lama. Macam hyung, Sehun pun ada kerja lagi. Lagipun perempuan tu cuma distraction. " jawab Sehun.
"Fck. So cool. Oh shit. Ni baru bakal boss. Remember Sehun, love is a waste of time. You are a gang leader Sehun. 'Stay ruthless' is your stupid motto right? "
Sehun menjegil Baekhyun. "it's not stupid. You are. "
"This brat! " Baekhyun melompat ke bahu Sehun dan meramas rambut lelaki itu.
"Let's have drink with me today Sehun. Since Luhan Hyung nak buat kerja hyung separuh, hyung teman kau.. So what's you current work now? "
"Just collect some money. Arghh.. Kenapalah dorang ni tak reti nak bayar sendiri? Nak dijemput-jemput pulak.. Kerja aku pun banyak tau. " Sehun merungut.
"Sokay baby boy! Hari ni biar big bro yang stlettlekan semua urusan hutang and then kita pergi minum ok? " kata Baekhyun dan Sehun hanya mengangguk dan mengeluh sebelum memandang belakang. Senyuman terukir di bibirnya melihat gadis itu masih berdiri disitu, tangannya dihulur mencapai salji yang turun.
_______
-Present-
Pada mulanya Baekhyun langsung tidak mengetahui mengapa Sehun begitu mahukan Yoonji daripada duit. Kali pertama dia melihat yoonji ketika Sehun mengenalkan gadis itu pun dia tidak mengenali gadis itu. Agak lama juga masa yang diambilnya untuk mengingati Kim Yoonji. Nama itu familiar tetapi disebabkan dia sukar mahu mengingati sesuatu benda, nama itu terus lemas dalam ingatannya.
"The girl I want. " dan dengan ayat itu dari Sehun membuatkan semua memori kembali. Ya. Kim Yoonji adalah gadis yang distalked Sehun. Tak sangka Sehun benar-benar berjaya membuat gadis ini menjadi miliknya.
Kepalanya ditoleh kebelakang melihat Sehun dan Yoonji. Gadis itu nampak lemah dengan mata kuyunya dan wajahnya yang merah. Kali ini wajah Sehun pula dilihat. Lelaki itu pula masih dengan wajah pokerfacenya melihat keluar tingkap.
"Kenapa kau nak tolong Sehun? " Chanyeol menggerakkan bibirnya tanpa suara menyoal Baekhyun.
"Nanti aku cerita." Baekhyun membalas dan Chanyeol hanya mengangguk.
YOU ARE READING
Not Your Girl (Sehun) -Complete-
Fanfiction-Welcome to the Mafia's world- -Oh Sehun -Kim Yoonji -EXO -Warning cuma sebab bahasa yang kurang menyenangkan dan sedikit kekasaran. Saya x type cerita hal ehwal dlam bilik haha.. 😊😊