17

5K 303 24
                                    

(Please don't hate my precious Kai.. 😞😞)

"Han Woojin? 9 tahun? "

Soalan itu membuatkan dia memandang gadis yang duduk disebelahnya, masih memegang payung. Senyuman mesra masih dibibir kecilnya. Woojin mengangguk kecil sebelum bahunya terhinjut melihat gadis kecil itu mengeluarkan tangannya menyentuh luka di hujung bibirnya.

"Sakit ke? " soal gadis itu.

Woojin menggeleng. "T-tak..  Dah biasa. "

Gadis itu tertawa kecil. "Jawapan apa tu?Nama Yoonji is Yoonji.. Kim Yoonji.. 6 tahun.. Can Yoonji call you oppa? " gadis bernama Yoonji itu menyoal dengan blush dipipinya.

Sehun hanya mengangguk. "s-sure.. " jawabnya.

Hujan yang semakin lebat membuatkan payung yang dipegang oleh Yoonji makin kebawah dan tanpa menunggu lama terus dia berdiri membuatkan Woojin sedikit panik menyangka gadis itu akan meninggalkan dia seorang diri disitu dan melihat gadis itu menghulurkan tangannya membuatkan dia sedikit confuse.

"A-apa? " soal Woojin.

Yoonji tersenyum. "Jom pergi 7/11. Yoonji boleh tolong rawat luka oppa and Woojin oppa boleh teman Yoonji makan.. Jom! " ajak gadis kecil itu masih menghulur tangannya dan hanya melihat Woojin yang seakan-akan teragak-agak mahu menyambutnya.

Tatkala tangan Woojin menggenggam tangannya, senyuman Yoonji makin lebar sebelum menarik Woojin berdiri dan mula berlari ke 7Eleven yang terdekat. Payung pinknya dilipat dan meletakkan diluar pintu 7E itu sebelum melangkah masuk dan membeli secawan ramyeon dan antiseptic berserta bandaids.

"Sit down! " arah Yoonji, memaksa Woojin duduk di kerusi yang disediakan sementara menunggu pekerja 7E menyediakan ramyeon untuk mereka.

"Mana parents? " soal Woojin, hanya melihat Yoonji yang gigih menyapu antiseptic ditangan serta bibirnya.

"Appa kerja and Omma dekat rumah tidur. Yoonji keluar senyap-senyap sebab omma selalu busy. "

Woojin mengangguk. "Bahaya.. Macammana Yoonji boleh percaya orang sesenang ni? "

"Yoonji tak senang percaya orang.. Yoonji tegur oppa sebab oppa nampak lonely and Yoonji nak kawan dengan oppa.. "

Woojin tersenyum kecil. Ini kali pertama sesorang sudi berkawan dengannya. Di sekolah pun mereka yang seumur dengannya hanya menganggapnya seperti dinding, seperti seseorang yang langsung tidak layak hidup di dunia ini.

"Woojin oppa makanlah.. " suara Yoonji mengejutkan Sehun.  Entah bila perkerja 7E itu menghantar ramyeon mereka.

"N-no.. Tu duit Yoonji so tu Yoonji punya. " Woojin menggeleng.

"Of course tu duit Yoonji tapi Yoonji beli untuk oppa atau oppa nak kongsi? "

Woojin mengangguk.. "Yup.. Kita kongsi. "

"Arasseo, Woojin oppa. "

Dan itulah kali pertama Han Woojin merasai apa itu rasa dilayan dengan baik. Keluarganya semua abusive jadi kehadiran Yoonji bagaikan sukar dipercayai
_______

Matanya terbuka dan benda pertama dilihatnya adalah pemandangan luar dari bilik Sehun. Air mata dipipinya dilap sebelum menoleh melihat Sehun yang sedang fokus melihat sesuatu dihandphonenya, tidak perasan gadis itu sudah terjaga.

"Han Woojin.. " Nama itu keluar dari bibirnya tanpa disedarinya.

Tangan Sehun yang lincah mengskroll handphonenya terhenti dan melihat ke arah Yoonji. Tidak mungkin dia hanya salah dengar. Yoonji menelan air liurnya, menyangkakan Sehun marah dia menyebut nama lelaki lain.

Not Your Girl (Sehun) -Complete-Where stories live. Discover now