EP 1

21 3 1
                                    

" haishh~"Chami mengeluh sendirian didlm bilik.. "Esok dah nak kne fly ke korea.. Boleh ke aq lupe kan malaysia ni.. Dah lah  ramai kawan aq kat sini.. "Kata chami di dalam hati..

Puan park••chami~oh~chami…turun lah ,ni kawan2 kamu dtg ni..

Apabila mendengar ibunya panggil ia pun bergegas untuk turun kebawah sambil berkata

"Nae..omma~"

Chami~~..jerit kawan2 ku sambil memeluk ku dengan erat.. Setelah lama berpelukkan kami meleraikan pelukan kami.. Kami berlima berjalan ke bawah pokok rambutan yg berada di dpn rumahku.. Lalu terus ku duduk di atas pangkin yg terdapat dibawah pokok tersebut..

Jia ••chami.. Ko betul ke nak    tinggal kan malaysia.. "

Chami••betul la tu.. Aq kne ikut family aq pindah.. Tapi knpe ko tanye eak??

Baru sahaja Jia hendak membuka mulut Najwa  menyampuk. "Sbb kitorang x nak ko pindah "..kata Najwa dengan suara yg agak sedih..

Chami••aq pon x nk pindah tapi nak buat macam mne kan.. Dah nasib... Kata ku sambil menahan tangis..

Akhirnya mereka menangis dengan esakkan yg sgt kuat..

Perghhh.. Klu nangis ramai2 rase macam nak runtuh dunia ni.. Ishh.. Ishhh.. Ish.. X patut.. Tapi cian bile tengok diorg nk berpisah.. Sobb.. Sobb..

[Esoknya di lapangan kuala lumpur]

Marha••chami ..nnti kalau kat sana jgn lupakan kitorang tau.. Kau tau kn yg kitorang sayang ko.. Ko pon sayang kitorang kan.. Kn.. Kata marha sambil menangis teresak esak di dalam pelukan aq..

Ye aq janji x kan lupakn korg.. Korang kn kawan baik aq.. Mne boleh aq lupekn.. Klu aq lupekn korg ,nnti x pasal2 kne makan kuali kang.. Kata ku sambil melirik ke arah jannah..

Jannah memberi ku jelingan tajam kepada ku.. "Sempat plak ko buat lawak eah.. Org tengah sedih bila dia nk pindah, dia buat lawak plak".. Kata jannah dengan mata yg agak merah akibat terlalu banyak mengeluarkn air matanya..

Aq menatap muka jannah dengan mata yg sayu.. (Tahan2 jgn nangis.. Buat malu je klu nangis).. *kata hati chami

Ala biarlah.. Aq rase ini lawak yg terakhir untuk korg.. Nnti klu aq da kat sana sape nk buat lawak kat korg.. Nak diharapkn jia memang x lah kn..

Jia yg mendengar kata2 ku terus meluru kearah ku lalu menarik telingaku...

Adoi~sorry sorry aq terlepas ckp la.. Ampon amponn sakit.. Najwa tolong aq.. Tolong.. Kataku dalam keadaan menjerit.. Sempat lagi aq melihat muka Najwa yg sedih tu.. Sementara itu hidayah yg melihat terus tergelak dalam esakkan nya.. 😂😂..

EN Park••chami mari... Kita dah x de masa lagi dah.. Kang x pasal2 terlepas flight plk..

Aq dan kawan2 aq yg mendengar terus berpelukan.. Untuk kali terakhir la kate kan.. Sob.. Sobb..

Chami••bye guys.. Aq harap kita boleh jumpa lagi pada masa akn dtg..

Kata ku dgn senyuman yg paling manis untuk kawan2 ku yg tersayang..

"Bye~"kata mereka berlima serentak..

[Kat dlm kpl terbang..]

Omma gan appa aq duduk kat sblh2 manakala aq duduk kat sebelah seorg nenek tua.. Tiba2 nenek tersebut menegur ku..

Nenek••kenapa kamu terjenguk- jenguk macam beruk tu..

Perghhh... Nenek ni ckp main lepas je.. Aq hanya tertunduk malu apabila ditegur oleh nenek tersebut..

X de pape lah nek.. Kata ku dalam suara yg perlahan.. Tetapi nenek tersebut dapat menangkap butiran kata2 ku.. Lalu ia tersenyum sambil melihat ku.. Aq membalas senyuman tersebut..

Skip..

[Lapangan terbang seoul]

Huarghh... Sakitnya badan chami.. Kataku kepada omma..
Omma hanya tersenyum melihat gelagat ku..

Pn. Park••x pe lah.. Nnti omma urut kn badan kamu kat rumah nnti..

Chami••boleh ke omma.. Patut nye chami yg tolong omma picitkn badan omma.. Omma kan dah tua.. Kesian omma.. Ni x omma plk yg nak picitkn badan chami.. Kesian omma..

Pn. Park•• lah ape plk x bolehnye.. Kn slalunye kamu asik picit kn badan omma.. Ni omma plj tolong kamu..

Tapi.. Baru hendak meneruskan kata2 omma berkata... "Untuk anak kesayangan omma, semua omma boleh buat"..terharu aq bila omma berkata begitu..

Tiba2 appa memegang kepala ku sambil ber kata" dari tadi asik berbual je bila kita nak gerak ni"..aq yang mendengar terus tersengih sengih mcm kerang busuk.. Hehehehe..

Skip[Di rumah)]

Waahhh~ besar jgk eak rumah ni.. Kan omma kan.. Kata ku dgn suara yg teruja..

EN. Park••suka x rumah baru ni.. Appa beli rumah ni sbb rekaannya cantik and luas.. Senang klu kamu nk berlatih taekwondo..

Thanks appa.. Thanks omma.. Kataku sambil memeluk mereka..

Aq berlari menuju ke bilik tidur ku... Fuyyohhh.. Daebak.... Besarnya bilik chami.. Kataku kpd appa dan ape lagi tinjau2 la bilik tu... Kat situ terdapat katil saiz king.. Meja solek kat sblh almari yg besar... Meja blajar kat belah kanan katil.. And bilik mandi kat situ... Perfect.. Semua lengkap...

Skip[makan mlm]

Aq yg berada kat dlm bilik segera berlari ke arah dapur krana terbau sesuatu yg enak...

Omma... Omma masak ape tu... Kata ku apabila tiba di dapur..

Pn. Park•• omma masak ramyeon je sbb tadi omma x sempat nk gi pasar kat sini.. Soo omma masak je la ramyeon ni.. Nasib baik appa beli kat kedai runcit tadi.. Klu x kebulor la kita anak branak mlm ni..

Hehehehe... Tersengih aq bila omma ckp pasal kebulor..

X pe omma... Ramyeon pon sedap ape.. Nyum.. Nyum.. Kataku sambil membuat gaya * jilat bibir..

Buarhhhh... Seseorg mengejutkn aq dari belakang...

Arrrgggghhhh... Terjerit aq bila terkejut dan secara x langsung tangan aq memukul perut org tersebut... "Aduhhhhh... " sakitnye.. Kata appa sambil terduduk kat atas lantai...

Aq terkejut bila mendapati org yg aq pukul tu appa aq sendiri... Segera aq memapah appa ke kerusi berdekatan.

Appa.. Mianhe... Chami x prasan... S.. Sorryy appa.. Kataku dengan muka bersalah..
Xpe.. Xpe.. Appa ok jgn la risau.. Salah appa jgk sbb buat kamu terkejut..

Selesai sahaja mkn mlm appa menyuruh ku tidur awal krana besok aq akan masuk ke sekolah baru..

Mcm manalah sekolah baru aq kn.. Best ke.. Besar ke.. Aq akn dpt ramai kawan ke???  Semua soalan bermain di dalam kepala aq.. Lalu aq memejamkan mata ku secara x langsungnya aq terus terlelap..

*mianhe.. Klu x Best.. Ni buku pertama saya harap korg enjoy walaupon x Best.. 😖

Take Me To The SkyWhere stories live. Discover now