We spoelen even twee dagen verder, naar het feestje van Floor dus.. Heel veel leesplezier!💗
KOEN POV
Moe en uitgeput na een middagshift kwam ik thuis, ik en Tineke hadden de hele namiddag papierwerk gedaan. Normaal gezien was dat saai geweest, maar deze keer was anders. We hadden zo'n beetje voorspeld wat er die avond ging gebeuren, en geloof me, als je in onze verhalen geloofde ging zo wat iedereen zat worden. Met een tevreden glimlach op mijn gezicht slenterde ik de trap op. Niet goed wetende wat ik aan moest doen voor het feestje van straks, stond ik voor mijn kleerkast. "Een jeans? Neeeh! Een kostuum? Ook niet!", praatte ik in mezelf. Het moest iets moois zijn, niet te casual, maar ook weer niet te chic en preuts. Ik ging wat door mijn stapels kleren die Anna duidelijk opgestreken had. Ze deed echt wel haar best de laatste tijd, maar op één of andere manier waren mijn gevoelend voor haar nog steeds niet terug sterker geworden. Sterker nog, ik had het gevoel dat mijn gevoelens voor haar met de dag zwakker werden, hoewel ze echt haar best deed. En mijn gevoelens voor Tineke? Wel die bleven maar groeien.. Dagdromend keek ik verder tussen mijn kleren, opeens kwam ik de perfecte outfit tegen, of tenminste dat dacht ik toch, want mijn gevoel voor mode.. Tja.. Ik besloot voor een legergroene chinobroek te gaan en een jeanshemdje.. Zelf vond ik de outfit wel geslaagd, met een trots gevoel keek ik in de spiegel. Nog niet helemaal tevreden werkte ik mijn haar nog wat bij met wax en spoot ik wat extra aftershave. Opnieuw keurde ik mezelf in de spiegel, en met een meer tevreden gevoel liep ik de trap af. Met mijn schoenen in mijn handen zette ik me neer in de zetel om ze daar aan te kunnen trekken. "Waar ga jij naartoe?", vroeg Anna nieuwsgierig. "Floor's verjaardagsfeestje", beantwoordde ik haar vraag. "En ik mag niet mee?", vroeg ze met een blik in haar ogen die wel op gebrokenheid leek. "Floor heeft liever dat er een partners meekomen.. Om situaties zoals het politiebal te vermijden..", probeerde ik haar voorzichtig uit te leggen. Begrijpend knikte ze en zette zich naast mij in de zetel. Ze legde haar arm rond mij en gaf me een kus, een kus die voor mij zo verkeerd aanvoelde. Ze deed niks fout en had begrip voor de hele situatie, maar toch bleek ik mijn gevoelens voor haar stilaan kwijt te raken. "Je slaapt vanavond toch thuis, he?", vroeg ze. "Als ik niet te dronken ben om thuis te raken wel ja", lachte ik. Ze bleek er mee te kunnen lachen en liet me los. Al grijpend naar mijn sleutels van de auto die op de trap lagen sloot ik de deur achter me. "Tot straks!", hoorde ik Anna nog net roepen. Floor's huis was tien minuten rijden van hier en ik had nog een kwartier dus ging ruim op tijd komen. Aangekomen aan Floor's huis zag ik dat ook Tineke er al was, ik stapte mijn auto uit en ging verder naar de voordeur. Nog voor ik aangebeld had, hoorde ik de voordeur al opengaan. "Heyyy", begroete Floor me enthousiast en gaf me een kus op mijn wang. "Gelukkige verjaardag", gefeliciteerde ik haar en gaf haar mijn kaartje. Al snel zag ik hoe ook Eric aankwam en Floor hem begon te begroeten. Ik liep door naar Floor's living, ik was hier geloof ik nog maar één keertje geweest.. Floor had een best wel groot huis, althans dat vond ik toch, voor iemand die alleen woonde. Ik zag hoe enkel Tineke in de living stond, de rest was blijkbaar nog niet aangekomen, dus besloot ik maar naar haar te gaan. Ze had een wit, kanten kleedje aan, het was best wel een kort en bloot jurkje, maar het besloot dan ook een arme zomeravond te worden. Ze stond aan één van de feesttafeltjes die Floor neergezet in haar living. Ik liep op haar af en begroete haar. "En, zin in het feestje?", vroeg ze. "Tuurlijk! Jij niet dan?", lachte ik, wetende dat Tineke altijd in de moed was voor een feestje. "Jawel hoor, jawel!", lachte ze. Al snel kwam Eric erbij staan en dwaalde ons onderwerp snel af naar ik denk zijn nieuwe auto, heel goed lette ik niet op. Ook Brigitte kwam er nu bij staan en als snel waren die twee druk aan het praten. Ik en Tineke stonden er maar wat bij, al lachend keken we klaar aan. Diep starend in elkaars ogen, lachend naar elkaar. Meer had ik op dit moment niet nodig, enkel haar lach. Na ongeveer een half uurtje was iedereen aangekomen en begon Floor met de eerste drankjes rond te gaan, iedereen dronk alcohol, buiten Ik en Tineke. Tineke dronk bijna nooit alcohol, of toch niet op feestjes, liefst van al wou ze gênante situaties vermijden, dat wist ik. En ik, ik dronk geen alcohol omdat ik geen dingen wou doen waar ik later spijt van kreeg. Hiermee bedoelde ik niet een beetje dom staan dansen ofzo, daarvoor had ik geen alcohol nodig. Ik wou gewoon geen domme dingen doen tegenover Tineke, dingen die haar of Anna zouden kunnen kwetsen. Na enkele drankjes begon de sfeer er goed in te raken en begon iedereen zo wat te dansen, buiten mij en Tineke. Wij stonden met twee aan de kant, maar als ik eerlijk moest zijn, kreeg ik best wel veel zin om mee te dansen. "Gaan we dansen?", vroeg ik Tineke. "Tuurlijk, waarom ook niet", lachte ze. Er stond een echt dansnummertje op, een typisch liedje voor Floor. Ik en Tineke begonnen wat te dansen, we mengden ons tussen de rest van de collega's, maar bleven de hele tijd bij elkaar in de buurt. Wanneer we enkele uurtjes verder waren en dus ook enkele drankjes verder, en nog niemand moe was vroeg Floor plots of we niet met z'n alle op café konden gaan. "Aiai.. Wat gaat dat worden?", bracht Tineke lachend uit, wetende dat wij twee de enige waren die nog geen druppel alcohol aangeraakt hadden.
JE LEEST
Voor eeuwig in jouw armen
FanfictionWaarom durven mensen niet eerlijk zijn tegen elkaar en tegen zichzelf? Waarom volgen mensen altijd hun verstand in plaats van hun hart, wetende dat het hun pijn doet. Maar wat als er nu twee mensen waren die wel gingen voor wat hun hart wou, wetende...