2.Bölüm

22 2 0
                                    

Hira masadan bir sandalye çekti ve Anılın yanına oturdu.Masada tam 6 kişi vardılar.
Batuhan,Emir,Anıl ve diğer 3 kız vardı.Burcu,Aleyna ve Nazlı.Onlara bakınca "Evet tatlım evet büyük dağları siz yarattınız küçüklerinde de katkınız var" diyesim geliyordu ki...Anıl bir şey diyeceğimi tahmit etmişcesine bana hadi kalkalım dedi.
Bende başımla onayladım.Anıl ın son bir senesi kalmıştı ama ben daha yeni başlıyor sayılabilirdim.Onu da liseden tanıyordum.Bizim iki okul var di biri özel biride devlet bu iki okulu ayıran sadece bir duvar vardı ama çıkışlarda hep Anılla karşılaşırdık.Annemin ölümünü telefonda duyduğun an napıcamı bilmeyip parka gittim ve ağlamaya başlamıştım.Ateş daha 1 yaşına yeni bastığı zamanlar tabi şimdi 5 yaşımda ve çok zeki.Ben ağlarken biri benim omzuma dokundu bu babam olamazdı demiştim kendi kendime çünkü son zamanlarda kendini kaybetmişti(gerçi hala toparlıyamasa da)başımı hafifçe kaldırdım ve Anıldı.İşte onu böyle tanıdım.Ondan sonra ara ara konuştuk(karşılaştıkça).Ama tesadüfki onun parayla gittiği fakülteye ben bursluluk kazandım.Ve hedefim "HUKUK" okumaktı bunun için iyi bir fırsattı.Bunu fark ettigimizde ikimiz de şaşırdık ben kimseyi tanımıyorudum ama Anıl burda 2 yıl geçirdigi için herkesle tanışmışlığı var gibiydi her gecen ona selam veriyordu.İlk baslarda ben kimseyi tanımıyorum die beni yanlız bırakmasa da zamanla birbirimize birşeyler hissettik.Ne zaman kendimi kötü hissetsem evde birseyler yolunda gitmese Anıl hep yanımda durur bana akıl verirdi.
Bir anda bu düşüncelerden kurtulup nerde olduguma bakma gereği duydum.
Ben hangi ara derse gelmiştim?Beynimi zorladım doğru ya Anılla cafeden kalkmıştık.Ve sınıflarımıza gitmiştik.Birde Anıl teneffüste benimle birşey konuşucanı söylemişti.Kendimi toparlıyıp hemen derse vermeye çalıştım kendimi....
.
.
.
.
.
.
.
.
Ve zil çalmıştı en sonunda. Kalkıcaktım ki o sırada bana Enes seslendi.
-Hiraa.
Başı döndürdüm ve baktım arka sırada oturuyordu.
-Efendim enes.
- Yanıma gelebilir misin bir dakikalığına?
-Peki dedim be arka sıraya ilerlerken bu çocuğu hic sevmediğimi söyledim kendi kendime.Alkoligin tekiydi.
- Efendim enis ne oldu?
- Hani yokmu çok bilmiş bir kadın Hoca.Hangi dersti?Himmmm.Şey hani bu kısa boylu korku filminden çıkmış gibi bir kadın beni hep kovan kadın yokmu?
- Evet.Mebrûbe hoca ne olmuş enes?
-O moruk kadın ödev verdi sanki o kör gözleriyle görücek de.Herneyse senle ben yapıcaz.
-Hayir enes ben seninle ödev falan yapmam.
-Korkmaa Hira.Başkaları da olucak.Burak,Feride,İrem,Rabia,Cem.Ve tabiki senle ben.
-Kurtulusum yok mu?
- O moruk kadından merhamet bekleme bence yapariz ya ama benim ayık olduğum bir zaman😏.
-Senin ayık olmanı beklersek....
Tam lafımı tamamlicaktım ki biri kolundan tuttu ve beni son gücüyle merdivenlerden aşağıya indiriyordu.Saçımı kulagımın arkasına koydum ve Anıldı.Ona ne olmuştu ki? Beni arka bahçeye götürdü ve sorgulayıcı gözlerle bakmaya başladı.
- Şimdi de alkoliklerden mi hoşlanıyorsun?
Anıl ne saçmalıyor du? Hiçbirşey anlamadan yüzüne bakmaya basladim.Sesi iyice yükseldi ve aynı soruyu bir dahs tekrarladı.
-Şimdi de alkoliklerden mi hoşlanıyorsun?
-Anıl.A-Anıl sen ne saçmalıyorsun?
- O çocukla ne isin var Hira?
Bumu yani bunun içinmi bağırıyordu.Farkın da değildi ama kıskançlıktan kolumu hala sıkıyordu.
-Anıl kolumu bırak acıyor.Hem onunla ne isim olabilir ki?
Elini çekti ve yüksek sesiyle gene başladı😒
-Ne isin olabilir öyle mi ? Konusuyordunuz hem de gayet samimi duruyordu.O alkolik şerefsizle ne konuşabilirsin sen Hira?
-Yeter Anıl bağırma artık.Rezil ediyorsun bizi.

Anıl iyice çıldırdı.Tüm gücüyle kolumu sıktı.
- Ben mi rezil ediyorum?Sen mi o Piç kurusu la konuşarak beni rezil ediyorsun?

Cidden böyle mi düşünüyordu onu rezil ettiğimi.
- Anıl dinle bak hoca ödev vermiş ve bizi aynı guruba almış 4-5 kişi daha var oda bana bunu söyledi.Bu kadar başka bir şey yok.Lütfen kendine gel.Lütfen.

Sesimim titremesiyle Anılın gözlerinde ki öfke geçti.Ellerini kollarımdan çekti ilk defa benim canımı acıtmıştı.Bu aralar çok kıskanç olmuştu.Kıskanması güzel bir şey di ama ciddi anlamda bu aralar çok bos şeylere kızıyordu.

Ben onu orda bırakıp içeri girdim.Kırıldığımı anlamış olmalı ki peşimden geldi.Kolumu tutcakken
"Sakın" die tısladım ve oda elini çekti.Derse girdim ve hiçbirşey olmamış gibi ders dinlemeye başladim....
.
.
.
.
.
Dersin bitimiyle çantama defteri attım ve fakülte den ççıktım.Anıl karşıda bekliyordu.Onun yanına gidicemi düşündü sanırım ben otobüse binince şaşkın gözlerle baktı.Hira İşe gitmek üzere yola çıktı yakındı zaten 15 dakikalık bir mesafe vardı.
.
.
.
-Anıl ne oldu? Die sordu bedirhan.
- Hira gelmedi.Gecen teneffüs tartışmıstık ya  çok kırıldı galiba yüzüme bakmadan gitti.
-Abi sende dinlemeden kıza o kadar bağırdın.Kızın gönlünü al.
- Tamam ben hallederim.
-Gel bari bize gidelim Anıl.
- Lan oğlum pezevenkmisin😀ne isim var sizde ben eve gidip uyicam hadi eyvallah.
-Ya s*ktir g*t!Ne Piç adamsın Anıl yat zıbar o zaman.
Anıl güldü ve arabaya bindi hemen evin yolunu tuttu.Aklında hira vardı.Ona bir sürpriz yapmalıydı ama Hira Kalabalıgı sevmezdi benim gibi o yüzden bizim aramızda olmalı ama ne? die düşünüyorken
Hira iş yerine gitmişti bile.Hemen üstünü değişti ve masaları silmeye başladı.Müşterilerle ilgilen,masa temizle,sipariş topla,servis et derken saat 10 olmuştu 3de okuldan çıkmıştı ve 7 saattir burdaydi çok yorulmuştu.Gece vardiaya kalıcaklar gelmişti artık Hira gidebilir ki.Bu saatlerde daha kalabalık oluyordu kafe ama isi bitmişti artik.Hemen kafeden çıktı ve Ates in öğretmenini aradı.Ateşin anaokulu 6 da bitiyor öğretmenide evine götürüyor Ateşle bire bir ilgilenip ama alfabeyi öğretiyor ve bunun içinde ayri bir ücret alıyoru.Ama çok iyi bir kadındı çok uyguna bakıyordu ve Ateşi de cok seviyordu.
-Efendim Hiracım.
-Merhaba Afra Hanım.Ateşi sorucaktım iyimi?
-Merhaba Hiracım.Ateş çok iyi.
-Ben simdi size geliyorum zahmet olmazsa hazırlarmısınız?
-Tabiki tatlım.Hadi gelince görüşürüz.
-Görüşürüz.
Kızlı adımlar la otobüse bindim bugün maşımı almıştım simdi önce hocanın parasını yarinda anaokuluna parasıni versem iyi olurdu toplam hepsi 500 TL oluyordu.Anaokulu 300 alıyor öğretmen ise 200 TL alıyordu.Onlar Ateş un durumunu biliyorlardı ve bu yüzden epeyce indirip yapmışlardı.Geriye 900 kalıyordu.Ev alışverişi yapması da gerekiyordu.Bunları düşünürken öğretmenin evine gelmişti bile apartmana girdi ve zili çaldı.
-Hoşgeldin Hiracım.
-Hoş buldum Afra Hanım.Ateşi almadan önce şunu veriyim.Herşey için çok saolun.
-Ne demek canım sende günün de ödeme yaptigin için ben teşekkür ederim dedi ve Ateşi cagirmaya gitti.Ateş koşarak geliyordu.Ve hemen ablasına sarıldı.

-İyi geceler Afra Hanım.
-İyi geceler hocam.
-İyi geceler Ateşcim ve Hiracım  dedi hoca biz merdivenlerden aşsagıya inmeye başladık.Hocanın evi bizim eve yakıntı 3 sokak vardı.Hemen yapı kredinin orda durdum.Ateşin üzerine banka hesabı açmıştımm her ay 200 TL atıyordum.İlerde isine yarar die düşünmüştüm.Okursa zorluk çekmesin die.Parayıda yatırdıkdan sonra baktım elimde 600 TL kalmısti su paradan hiçbirşey anlamıyordum. "Adı vardı ama kendi yoktu."
Markete girdim Ateş Usluca ekimi tutuyordu belli ki bugün yorulmuştu.Hemen zeytin,peynir,yumurta,helva,tahin pekmez,süt,sucuk,salam,çikolata aldım simdilik bu kadar yeterliydi.Kasada parayı da ödedikten sonra hemen eve geldim.
Ateşe açmısın die sormama fırsat bile vermeden " abla çok yorgunum ben uyicam iyi geceler"dedi sarıldı ve gitti. Bende aldığım yemekleri dolaba yerleştirdim.Ateşe baktım her zaman ki gibi üstü açık yapmişti hemen üstüne örttüm ve odama gittim üstümü değiştirdim ve yatağına geçtim uyumadan bir telefonuna bakıyım dedim şarzi 21 kalmısti hemen kalktım sarza taktım ve anılın attığı mesajı gördüm.
-Hira müsait olunca beni ara.(17.45)
-Hira aç su telefonunu(18.28)
- Bana geri dön (18.54)
-Bugün kaba davrandım.Üzgünüm hayatım.Öyle davranmamalıydım(20.34)
-İyi geceler meleğim (22.15)
.
.
Durdum ve düşündüm demek hatalı olduğunu kabul etti bu güzel.Yazmıcam tabiki.Oda geri dönmicemi biliyordu.Telefonu şarza taktiktan sonra ışıgı kapattım ve yatağıma geçtim.Ateşin odasının ışıgı açıkta ve oradan aydınlık geliyordu...
Tam uykuya dalmak la dalmamak arasındayken kapıyı biri açtı ve şarkı söyleyerek girdi.Hiç şaşırmamıştı.Babası gelmişti ama bir 10 DKK sonra ses kesilmişti sızmıstı büyük ihtimal.O kadar yoğundum ki kalkmak bile istemiyorum.Zaten kalksamda birşey degişmicekti.....

Anılda hiradan cevap bekliyordu ki oda uyuya kalmıştı.... Hira gibi...

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jun 22, 2017 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

"Söz Vermiştin"Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin