(Readers)Min Hyun Lin-22 Tahun, Terjatuh cinta dengan Dr.KimSeokJin, pesakit peribadi Jin
(Himself)Kim Seok Jin-25Tahun,Terjatuh cinta dengan Hyun Lin, Doctor peribadi Hyun Lin
*************
Suatu pagi.. Dalam. Bilik yang membosankan dan tak. Menarik itu dipancar cahaya matahari.. Hyun Lin membuka matanya.. Dia memerhati keadaan sekeliling.."Kat sini lagi.. Huh" Hyun Lin mengeluh.. Ni kali ketiga dia masuk hospital.. Tapi kali ni dia ken stay dekat Hospital.. Dia ditempatkan di Bilik wad VIP.. Appa nya merupakan CEO di hospital itu..
Walaupun appanya seorang doctor juga.. Tapi Appanya telah menyuruh seorang doctor untuk menjaga dan sentiasa memeriksa Hyun Lin..doctor peribadi lah maksudnya
Hyun lin mempunyai penyakit leaukimia(?) tahap 2..disebabkan taknak penyakit merebak.. Hyun Lin akan dipantau dan akan membuat pemeriksaan yang Kerap..
Disebabkan penyakit hyun lin masih tahap 2..dia ada peluang untuk sembuh kalau diubati awal-awal..
Hyun Lin termenung seketika.. Dia tidak perasan seorang doctor masuk kedalam bilik tu.. "Cik Min Hyun Lin" kata Dr namja tersebut.. Hyun Lin masih lagi tidak mendengar..
"Hyun Lin" dr tu memegang bahu Hyun Lin.. Hyun Lin terkejut.. "Siapa? " Hyun lin memandanf dr namja tu..
'Wow.. Handsomenya.. Ni ke doctor peribadi aku.. Harap-harap dialah doctor peribadi aku.. Handsome gila tu' kata Hyun Lin dlm. Hati.. Heh sempat lagi Kau puji doctor tu ek (#`-_ゝ-)
"Saya Dr.Kimseokjin.. Awk boleh panggil saya Dr.Jin.. Dan saya ialah Doctor peribadi awk" kata Jin sambil senyum.. 'Oh gosh.. Senyuman dia.. Hati ku tabahlah' Hyun Lin Asyik memandang Jin.. "Cik Hyun Lin.. Suka termenung eh"
HyunLin tersedar. Dari lamunan.. "Ah.. Mianhae dr.Jin" kata hyun lin.. Dia menundukkan wajahnya kerana malu.. Tiba-tiba dia dapat rasakan satu tangan memegang kepalanya.. "Takpe.. Takpe..janganlah tunduk.. Saya nak tengok muka comel awk tu"
Dubdabdubdab.. Jantung Hyun Lin berdegup..Hyun Lin memandang Jin.. Jin senyum.. "Good.. Ni barulah Hyun Lin comel.. Baiklah Saya nak check Awk" Jin pun mula memeriksa Hyun Lin..
Lepas tu.. "Hyun Lin.. Kali ni awk okay je.. Tengah hari nanti kita buat pemeriksaan lebih lanjut ye.. " Kata Jin lagi.. "Nae Doctor" Hyun lin senyum.. "Baiklah saya keluar dulu.. Sarapan awk mungkin akan datang kejap lagi..awk mesti makan tau" pesan Jin kepada Hyun Lin.. "Nae doctor" kata Hyun Lin bersemangat..
"Wow.. Bersemangat betul.. Bagus bagus.. Ni barulah pesakit yang baik" Jin sekali lagi mengosok rambut Hyun Lin.. Hyun Lin tersipu malu.. Dalam hati dia Sungguh Gembira..
Jin pun keluar dari Wad Hyun Lin.. Hyun Lin memegang dadanya.. "Aku jatuh cinta ke.. Eh hyun lin.. Tak. Mungkin kau jatuh cinta pandangan pertama kat dr.Jin.. Yelah dia tua 3 Tahun kot..umur kau 22 Tahun dan dia 25 Tahun..Tapi kalau betul aku jatuh cinta.. Wow.. Bahagianya.. Kalau macam ni.. Tak bosanlah aku kat hospital.. Hehe" kata Hyun Lin seorang diri..
Petang Tu.. Hyun Lin Berjalan di taman Hospital.. Dia boleh keluar dari wad untuk mengambil udara segar di Taman.. Semasa dia tengah duduk di kerusi Taman yang disediakan.. Seseorang duduk sebelah Hyun Lin.. "Segarkan Udara petang ni" kata org tu.. "Ye segar sangat" Kata Hyun lin.. 'Kejap.. Suara ni familiar je' Hyun Lin memandang Kesebelah nya.. Matanya terbeliak.. "OPPA!! " Hyun Lin menjerit gembira.. Dia terus memeluk Abang kesayangannya Min Yoongi..
"Hyun Lin.. Kmu macam mana.. Sihat.. Dah sembuh ke" kata Yoongi sambil membalas pelukan Hyun Lin.. "Sihat.. Tapi belum sembuh.. Oppa bila balik? Bukan oppa dekat Jepun ke" Kata Hyun Lin.. Dia melepaskan Pelukan.. "Ye.tapi Oppa Ambil cuti sebulan.. Nak Luangkan masa dengan adik kesayangan oppa ni" kata Yoongi sambil memegang lembut pipi Hyun Lin..
YOU ARE READING
BTS L.O.V.E
Short StoryJUST IMAGINE kalau nak request boleh je.. dee buat sendiri.. takde copy.. dee perah otak buat ni haha joke joke 😂😂 Imagine je Dlm cerita tu korang ye.. 😊😊