(Jung Hoseok)-My Blind Date-

28 0 0
                                    

Kwon Hong Ji-24 Tahun,bekerja di Syarikat majalah kecantikan

Jung Hoseok-24 Tahun,Pemilik sebuah Ca'fe Amor..

----------------
Aku? Aku Kwon HongJi.. Aku ni pekerja kat syarikat BeautyPLUS(B+) Disebabkan kesibukan aku ni.. Aku takde masa nak bercinta.. Setiap kali aku Jalan-jalan kat sungai han.. Aku akan nampak banyak couple kat sini kat sana.. Setiap kali aku Naik bas.. Aku akan nampak Couple tgh bersweet-sweet.. Hah!!! Senang cerita Semua tempat yang aku pergi mesti ada Pasangan couple.. Aku pasrah dengan hidup aku yang single memanjang..

Abang aku.. Kwon soonyoung atau nama panggilannya hoshi umur dia 25 tahun..setahun je beza.. Oppa aku tu selalu tegur aku.. "Chubby" yes dia selalu panggil aku chubby.. Tu pun sebab pipi aku yang chubby.. Oky back to story.. "Chubby.. Knp oppa tengok kmu ni Single jee.. Takde yang melekat ke" Kata Oppa aku.. Aku Pun Mengeluh lah.. "Entahlah oppa.. Kalau ada pun.. Hm saeng reject" kata aku sambil aku Makan keropok kesukaan aku.. Ye kalau cuti.. Aku tak buat apa-apa.. Aku duduk tengok kdrama,makan, tidur..tu jelah kerja aku masa aku tgh off..

"Ish.. Kmu tu yang Memilih sangat.. Hm kalau macam tu.. Oppa kenalkan kmu kat kawan oppa.. Nak?" oppa aku beria-ria nak kenalkan aku kat kawan dia tu.. Aku Disebabkan malas nak dengar dia merengek.. Aku Pun Angguk jelah.. Entah terdetik kat hati aku ni.. Aku nak Je Terima date tu.. Apa. Nama date tu.. Ha! *blind date*

Aku dengar je apa yang oppa aku cerita pasal kawan dia tu.. Tapi aku rasa Tertarik dengan apa yang oppa aku cerita..

Blind Date tu Hari Sabtu Ni.. Dan hari ni baru Hari Isnin.. Ada 4 hari lagi.. Aku Tak tahu knp.. Tapi aku dh nervous.. Huaaa!!!! Hari ni aku langsung tak fokus dekat kerja.. Nasib ketua pasukan aku tu Kawan baik aku sendiri.. Dia tahu aku nervous.. Tu pun aku dh cerita kat dia pasal Blind date tu.. Masa lunch..

Kawan aku Nama dia Younghee mula tampar muka aku.. Tu pun dengan cara yang lembut.. "Weh.. Knp tampar aku" aku Memegang pipi aku yang kna tampar.. Tak sakit senanya.. Tapi tulah dramatic sikit.. Hehehhee.. "Kau ni Dari kat pejabat tadi Tak fokus..cubalah fokus sikit.. Tu jamahlah sikit makanan tu..nanti kau sakit aku yang susah tau" Sudah.. Dia dh mula membebel macam makcik bawang.. "Makcik.. Sudahlah tu..aku nervouslah.. " aku Menekup muka aku dengan telapak tangan aku..

"Aku tahu kau Nervous.. Tapi Takpe Ni peluang kau untuk cari siapa jodoh kau.. " Younghee cuba Menenangkan aku.. "Hari ni Kita boleh balik awal.. Sebab Projek kita dh habis..lepas habis kerja ni Kita shopping okay" Younghee Senyum. Kepada aku.. Aku setuju..

Balik kerja.. Aku menumpang kereta Younghee.. Aku menelefon oppa aku untuk ambik kereta aku kat tempat kerja aku.. Nasib dia Nak.. So Kitorang pun Ke Mall kesukaan kitorang.. Semasa kat sana.. Younghee yang Excited Belikan aku Baju untuk aku pakai masa blind date tu.. Memang Bab fesyen ni.. Bagi dia je.. Dia pasti tahu.. Aku ni Tahu makeup je.. Fesyen tu Aku akan tanya younghee..Dan nervous aku hilang sedikit..

Dan Younghee belanja aku hari ni.. Wuhuu.. Sayang kau chinggu.. Dia ambik beberapa baju dan menyuruh aku Cuba pakai kat Bilik persalinan baju.. Baju pertama dia tak suka.. Baju kedua dia pun tak suka.. Baju ketika baru dia Mengangguk.. Weh rimas Asyik kena tukar tu ini tu ini...aku lega dia akhirnya suka dengan baju pilihan ketiga.. Dia trus beli baju pilihan ketiga tu..

Lepas tu kitorang ke kedai beg dan kedai kasut.. Ya semua dia yang pilih.. Lepas tu barulah kitorang pergi makan.. Lapar perut tau.. "Okay semua dh ada.. Lepas makan kita balik okay" kata aku kepada younghee.. "Oky..aku pun dh penat" Kata younghee.. "Aku lagi penat.. Ikut je apa yang kau kta" Aku menjeling younghee.. Younghee cuma tersengih..

Sehari sebelum blind date.. Aku nervous lagi sekali.. Aku Dalam. Bilik kehulu-kehilir.. Oppa Aku masuk tapi Aku tak perasan pun oppa aku masuk.."Wei!" Aku Kan tak perasan.. Aku pun Terkejut beruk Dan Aku terjatuh.. Nasib terjatuh atas tilam.. Oppa aku dh ketawa "ishhh Oppa.. Ketuklah dulu" kata aku dengan perasaan geram.. Dan Dahi aku kna jentik dengan oppa aku.. "Hello!! Oppa dh ketuk dh.. Sampai sakit oppa punya Tangan sebab ketukkan pintu.." Kata oppa aku sambil bercekak pinggang.. "Yeke.. Hehhehe sorryy.. Ala Mianhae. Oppa" aku pun apa lagi terus Buat manja depan oppa..

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 25, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

BTS L.O.V.EWhere stories live. Discover now