Pov Elenor
Nadat de congerge is weg gelopen zie ik Zayna nog met een huppelpasje naar boven lopen. Ze kan zich soms zo gek en gestoord gedragen, maar dat maakt haar alleen maar aardiger. In het bijzijn van haar klasgenoten en mensen in het algemeen is ze nooit zo druk..maar gewoon een verlegen meisje. Maar bij familie of mij gedraagt ze zich als een kleuter van 5, maar ja ik ben net zo gek.
Ik weet dat ze bang is vriendschap te sluiten: ze heeft een trauma overgehouden aan een jongen die voor haar alles was. Niet zoals leuk leuk bedoeld, maar als beste vriend. Ze zegt altijd voor de grap dat het haar soulmate was, ze dachten en zeiden altijd hetzelfde, waar door ze wel zo'n super hechte tweeling leken. Ze had hem ontmoet op een camping in Duitsland, afgelopen zomervakantie.
Het grappige was, is dat ze niks met elkaar gemeen hadden: Zayna klein en Rachid groot, Zayna Nederlands en Rachid Marrokaans, Zayna licht en Rachid donker, Zayna verlegen en Rachid de spierbonk met tattoo's waar iedereen bang voor is, zo verschillend en toch zo'n hechte band.
Er is iets gebeurd in die vakantie, wat Zayna me niet wil vertellen. Ook is ze na de vakantie voor 2 en een halve week niet naar school geweest. Daarna is ze voor een week naar Marrokko geweest met haar vader. Toen ze terug kwam was ze niet meer het hele vrolijke meisje dat ze eerst was, ze leek wel gebroken, gelukkig nu ongeveer een jaar later is ze er bijna helemaal overheen.
Ohja ik moeten weer naar mijn les Engels, r.i.p. mij.
Ik ren de trappen een voor 1 op en kom bij mijn les aan.
'Elenor Westdorp, waar bleef jij zolang, je gaat me toch niet vertellen dat je 20 min. nodig hebt om een shirt uit je kluisje te halen?'
Oh ships wat nu...nouja dan maar mij lef naar boven halen en na moeten blijven
'Eigenlijk wel meneer' zeg ik met een onschuldig masker op.
'Als jij daar zo lang over doet mag je vanmiddag het 8e nakomen om uit te pluizen hoe je het de volgende x sneller kan doen'
Omu....ik ben een doordenker en hij zijn "hoe je HET sneller kan doen" pfwahahaha.
'Hoe je HET sneller kan doen' proest ik er perongluk uit.
Helaas voor mij hoorde de hele klas het, en Brian lacht zo hard dat ik zou denken dat zijn gebit eruit gaat vallen. Ach oh, het gezicht van de leraar loopt een beetje(kuch kuch, eigenlijk een beetje heel erg) rood aan....
'Elenor Westdorp, dat wordt 2 uur nablijven en morgenochtend om 6 uur melden om de congerges te helpen!' Brult hij boos.
'Ja meneer' zeg ik met een rood hoofd van schaamte. Ik hoop dat Zayna met haar trui en broek combinatie net iets wat minder voor gek staat dan ik nu sta.
Ik loop met gebogen hoofd naar mijn plaats en wordt nog na geroepen door Brian waar ik kordaat mijn middelvinger naar opsteek. Gelukkig zag de leraar het niet.
*2 uur en een pauze later, dus het is nu het begin van het 4e uur
Oke ik moest voor wraakplan X49 de oude roze jurk met sexy split meenemen, een panty en de hakken van de musical. Echt Danoontje, je gaat dood! Mhowahaa...
Ik trap nog even hard op mijn trappers en cross 2 kleuters en een oude vrouw voorbij, hier om de hoek en dan langs de Rozendaal en ik ben thuis.
'Mam ik ben thuis ik moet even wat spullen halen!' Roep ik terwijl ik mij fiets op de standaard zet. Ik doe de achterdeur open, ren de trap op met min sneakers aan, waar ik gelijk spijt van krijg, want ik laat een heel spoor van modder op het tapijt achter. Ik trek min schoenen voor mijn kamerdeur uit en loop mij kamer in, pak de hakken van de musical uit de troep la, ren naar mij ouders kamer, kijk of de kust veilig is en pak een beige panty en zoek de kast door naar de jurk.
'Waar is die stomme jurk gebleven'
'Ah daar is ie, ik ben gelukkig niet bepiempeld!' Mompel ik. Ik prop alles in mijn rugtas, pak min schoenen met mijn handen en vlieg naar buiten, trek ze aan en spring op mij fiets. Oke nu moet ik alles klaar maken.
Zodra ik op school aankom zoek ik Rosalie.
'Een roos, zou je mij willen helpen?' Vraag ik zo zoet mogelijk.
'Eh ja hoor, wat moet ik doen?' Vraagt ze bedenkelijk.
'Zou ik je kluisje mogen lenen, ik moet er wat instoppen voor vandaag, morgen is het gefixt ' vraag ik met puppy ogen.
'Ja hoor, hier is mij sleutel, maar geen glitters !' Waarschuwt ze mij.
'Jaja, dank je wel'
Oke nu het plan verder uitwerken. het is iets voor half twaalf, over exact 4 minuten komt Zayna uit de kleedkamer lopen omdat ze 'naar de wc moet'. Ze heeft dan Danoontjes kluissleutel, en zijn kleren. Vervolgens geef ik haar mijn kleren die ik heb meegesmokkeld, en haal ik al Danoontjes kleren uit zij kluisje, voor het geval dat hij die meeheeft. Vervolgens stoppen we zijn kleren in Rosalie's kluisje en leggen we onze oude roze jurk met sexy split, de panty en de musical hakken bij zijn gymtas, en leggen zijn kluissleutel terug.
Ja dan moet hij die kleren aantrekken want hij heeft geen andere kleren. En loopt hij zoiezo minstens een half uur daarmee rond. Ik maak nu al een vreugde dansje, lekker voor hem!
Ohja, en aan het einde van de gymles gaat Zayna "perongluk" met haar flesje water over zijn gymkleren morsen, zodat hij echt die jurk aan moet trekken en niet zijn gymkleren aan kan houden.
En als hij de congerge haalt en we moeten van de congerge onze kluisje openmaken en de inhoud tonen, liggen zijn kleren niet bij ons en heeft hij geen enkel bewijs dat wij het gedaan hebben.
En als ik dan toch tot het 9e moet blijven zitten kan ik de kleren weer terug leggen in zij kluisje! Ja dit plan is geniaal ik hou van wraakplan X49.
Ah daar komt Zayna...
'Lets begin' zegt ze met een kwaadaardige grijns op haar gezicht
YOU ARE READING
STARS
Fantasy2 normale meisjes met een normaal leven Een nacht voor de een en een dag voor de ander. Niets is wat het lijkt 2 meisjes 2 beste vriendinnen