Jag såg mamma och pappa sitta vid köksbordet ganska så glada ser de ut att vara. Jag går och sätter mig och så börjar mamma. (M=Minea, P=Pappa, Ma=Mamma)
Ma: Vi hoppas att du kommer gilla detta som vi har att berätta för vi tycker att det låter som en jättebra idé.
P: Du vet väll att mammas släkt bor i Norge T.ex. Din mormor och morfar och dina kusiner. Du vet ju var mormor och morfar bor.
M: Ja i typ Trofors eller vad det nu heter.
Ma: Ja exakt! Så vi har tänkt som så att nu när både din farmor och farfar också har flyttat bort härifrån så kanske det skulle vara trevligt att flytta till Trofors!
Jag kände hur en efter en tår började rinna längs min kind och alla tankar att jag inte skulle få träffa Fia och alla andra vänner... Tänk om jag skulle bli mobbad där.
M: men jag kommer ju typ aldrig få träffa Fia och alla mina vänner igen...
P:men du, vi kommer ju hit på besök och så kan Fia säkert komma dit på loven. Det ordnar sig ska du se!
Ma: Vi har köpt ett hus där och du kommer få hela övre våningen helt för dig själv. Resten får du se när vi har flyttat.
M: men när flyttar vi??
P: i mitten av juni! Det är inte bestämt något datum ännu, och eftersom du får sommarlov 12 juni så kan vi ju flytta kanske den 15 eller något sånt.
M:Okej... Jag drar till Fia nu.
Ma: Kom hem senast 8!
M: VA? Så tidigt?
P: eh klockan är ju bara kvart över 4 haha
M: okej ses då!
Oj oj hur tror ni Fia kommer reagera🙄🤔 Hoppas ni gillade denna delen❤️❤️
YOU ARE READING
Flytten som förändrade allt.. || M.G
FanfictionMinea är en helt vanlig tjej på 14år som plötsligt får en "överraskning" om att flytta... Efter den flytten förändras hennes liv totalt...