Norge-->

155 5 0
                                    

Det var den 12 juni och jag hade skolavslutning idag... Det var bestämt att vi skulle flytta från Stockholm den 14. Jag klev upp om gjorde mig i ordning. Sen drog jag till Fia och där skulle vi åka tillsammans till skolavslutningen som började klockan 11.

Skolavslutningen var klar och jag drog hem. Så jävla skönt med sommarlov. Men om 2 dagar skulle jag ju lämna allt... Jag kom in i huset och hörde mamma ropa "Vi måste åka redan imorgon kväll!"

M: VA? VARFÖR DET
Ma: det blev så nu..
M:okej..
Ma: Gå och packa det sista och så kan du sova hos Fia inatt om du vill.
M:Okej!

Jag gick upp och packade ihop det sista och sen drog jag till Fia. Jag kom in i fias hus och där står hon och säger: vi går på picknick!
M:Okej let's go haha!
F:Tar du filten så tar jag korgen?
M:Det låter bra!

Vi gick iväg till ett jättefint ställe där vi alltid hade picknick när vi var små.

Vi satte oss ner och bara pratade och åt vår picknick

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Vi satte oss ner och bara pratade och åt vår picknick. Sen drog vi hem till Fia och somnade redan klockan 22.15 typ. Vi vaknade 08:55 och gick och åt en riktigt lyxig frukost hah. Sen måste jag dra hem.. jag sa hejdå till Fia och vi båda grät så mycket så det bara rann floder av tårar längs våra kinder. Jag kom hem och klockan var 13.10. Tydligen skulle vi åka kl.16 tiden. Jag packade ner lite saker som jag ville ha i bilden på vägen till Norge. Jag satte mig i bilen kl.16.05 och vi började åka iväg. Vi åkte och åkte och sen plötsligt vaknar jag av att mamma tjuter glatt "wihoo vi är i Norge!" Jag somnar igen och plötsligt vaknar jagar att pappa skakar på mig och säger "Vi är framme om 20 minuter"...


Så jävla tråkigt kapitel men skit samma hahah men hoppas ni gilla de ändå ❤❤

Flytten som förändrade allt.. || M.GWhere stories live. Discover now