Osa 5

22 4 1
                                    

"Opitko sinä nyt jotain?" kysyn Liamilta, kun astumme ulos matiikan luokasta.

"Joo, olet paljon parempi opettaja kuin Mr. Windson", Liam naurahtaa tuijottaen samalla conversejensa kärkiä. Naurahdan hänelle.

"Tarkoitan, että opitko mitään matiikasta", peitän suuni kädelläni, etten nauraisi ääneen. Liam nauraa ja kääntää katseensa minuun.

"Kai minä jotain opin siellä. Vaikka opettaja oli vähän huono selittämään", Liam hymyilee minua kiusaten. Lyön häntä hellästi käsivarteen nauraen.

"Olet julma!" nauran heiluttaen käsiäni ylös ja alas.

"Ehkä", Liam hymähtää tuijottaen minua.

"Olet kaunis", Liam sanoo yhtäkkiä. Pysähdyn järkyttyneen näköisenä paikoilleni keskelle käytävää.

"Mitä?" Liam kysyy hämmästyneenä. En tiedä kumman ilme meistä on enemmän hämmästynyt.

"Sinä... Täh?" olen hämilläni. Hän juuri kehui minua? Liam Payne. En ole kuullut hänen suustaan vielä mitään positiivistä, vaikka olen tuntenutkin hänet jo kaksi viikkoa. Onko siitäkin muka jo niin kauan?

"Täytyy mennä", Liam sanoo lopulta ja häviää sitten. Mitä ihmettä?

"Hei Wilma", Zayn hölkkää rinnalleni.

"Moi", hymyilen hänelle ja tallustelen kohti äidinkielen luokkaa.

"Miten sinulla muuten menee?" Zayn kysyy ystävällisesti. Hän on niin kiltti. Toisin kuin eräät...

"Ihan hyvin", vastaan hänelle.
"Entä sinulla?" kysyn istahtaen luokkani eteen.

"Hyvin olosuhteisiin nähden", Zayn hymyilee ja istahtaa viereeni.

"Eihän muuten haittaa, että olen seurassasi?" Zayn kysyy katsoen minua suoraan silmiin.
"Haittaa", kuulen viereltäni tutun äänen.

"Louis!" torun Louisia joka on juuri ilmestynyt vierelleni.

"Ai, en tiennytkään, että olet heidän reviriään", Zayn mutisee ja häipyy sitten viereltäni.

"Miksi sinä noin teit?!" huudan ja ristin käteni rinnalleni.

"Sanoinhan, ettei he ole hyvää seuraa", Louis sanoo katsoen vieläkin murhaavasti Zaynia, joka seisoo vähän matkan päästä meistä, Harryn ja Liamin kanssa.

"Ja minä sanoin, että lupaan olla varovainen! Et sinä voi minua suojella miltään, olen jo iso tyttö", naurahdan turhautuneesti.

"Ja silti koko ajan menet suoraan kohti vaaroja. Wil, ei kaikille pidä olla kiltti", Louis tuhahtaa.

Nousen ylös seisomaan, ja niin tekee Louiskin. Hän on minua melkein päätä pidempi. Hitto.

"Kohti vaaroja? Kerro minulle, miten he voivat olla vaarallisia? Miten he muka voivat satuttaa minua niin pahasti, etten selviäisi siitä?" tuhahdan myös. Jos Louis aikoo olla ilkeä ja säälittävä, niin aijon minäkin sitten.

"Se on monimutkainen juttu", Louis mutise ja katsoo Harryyn ja muihin.

"Anna olla jo Louis", mutisen ja katson kaikkialle muualle, paitsi Louisiin.

"Haluan vain saada uusia ystäviä Louis. Onko se niin väärin?" kysyn häneltä.

Käännän katseeni häneen päin. Ennen kuin tajuankaan, tunnen Louisin huulet omillani.

Koko kehooni sattuu. En tunne mitään, mutta en edes kerkiä vastaamaan tai työntämään Louisia pois, kun joku vetää hänet voimalla pois minusta.

Avaan silmäni -jotka olin jostain syystä sulkenut- ja näen, kuinka Liam on työntänyt Louisin seinää vasten, pidellen häntä rinnuksista.

"Etkö tajua, että pysyt erossa hänestä!" Liam huutaa täysiä Louisin naaman edessä. Olen jähmettynyt paikalleni katsomaan. Tuntuu kuin en olisi edes paikalla. Tai että en kuuluisi tähän kohtaukseen. Valitettavasti olen tämän kohtauksen päähenkilö.

"Vittu sinä tulet koko ajan hänen luokseen, vaikka et saa! Pysy sinä vittu kaukana hänestä!" Louis yrittää rimpuilla Liamin otteista. Liam vain kiristää otettaan. Hän on paljon isompi ja voimakkaampi kuin Louis.

"Et sinäkään saa olla hänen lähellään!" Liam huutaa.

"Kumpa hän vain tietäisi mitä sin..." Louisin puheen keskeyttää Liamin nyrkki, joka osuu suoraan Louisin nenään. Se saa lihaksissani liikettä.

"Liam irti!" huudan ja menen Louisin ja Liamin väliin väkisin. Liamin ote irtoaa Louisista, joka lösähtää lattialle. Katson heitä kumpaakin vuoronperä.

"Harry ja Zayn, voitteko auttaa?" katson anovasti heitä anovasti. He vilkaisevat toisiaan, ennen kuin nyökkäävät. He menevät Liamin luo ja ottavat tästä kiinni. Itse kyykistyn Louisin tasolle.

"Oletko kunnossa?" kysyn Louisilta, joka pitelee nenäänsä.

"En", tuo mutisee ja nousee ylös. Nousen itsekkin.

Tartun Louisin kädestä, jolla hän pitelee nenäänsä. Siirrän sen pois ja esiin tulee verta vuotava nenä.

"Tule, mennään putsaamaan tuo", tartun Louisin kädestä ja lähden kuljettamaan tuota vessoille.

"Ette te voi päästää häntä tuon seuraan!" kuulen Liamin huutavan. Nopeutan askeleitani.

"Liam on oikeassa. Soitan Nialille ja putsaan tämän nenän hänen kanssaan. Mene sinä vaan tunnille", Louis hymyilee. Nyökkään hänelle. Hän on oikeassa. Niin on parasta.

"Kiitos ja anteeksi. Siitä pususta erityisesti anteeksi", Louis sanoo ja sitten häviää.


vähän täkköö yms mut tällästä tnään😜

Just Me, Her And The MoonWhere stories live. Discover now