****nama saya Cassie Olivia..saya start cerita life saya dari form 4 la.. Abis pandai lob2 sudah.. N ada bf😂. Life saya ni boleh dikatakan susah juga bei.. Maklumlah bukan anak orang kaya 😂.. Tapi sungguhpun begitu saya still enjoy life saya.. N I love my family. Okay time ni saya sedang in love dengan seorang lelaki bernama Aaron..guess what.. Kami kenal di friendster.. 😂. Saya ni bukan lah bebeh bah... Biasa2 saja bei... Sudah la pindik 1.50m saja.. Pindik kan? Hihi... Apa boleh buat la. Tapi saya ni memang kuat bejiwang2 bah.. Padanlah kawan2 saya kalau mau tulis Love letter dorang suruh saya...pandai mengayat Kali 😂hahaha. Pemakaian saya biasa2 saja..belum pandai pakai siksiii2...masi muda remajahhh. Konon2 si Aaron time kami tengah ayat-mengayat dia tengah School engineering di jepun..saya lupa sudah apa nama tu university.. ermm kira buli tahan juga utak dia tu. mula2 konon dia pigi chat saya..dia mau mengurat kawan saya bah nih..., jadi saya layan jak la soalan2 dia. Lama2 tu dalam 5bulan kami chat2, tiba2 kawan saya tu pigi marah saya sebab layan si Aaron. So.. Dari hari tu saya malas2 sudah layan dia.. Dalam otak saya time tu.. Ohh maybe dorang sudah declare couple Kali. Saya pun abaikan la saja perkara tu kan.. Lagipun mau exam sudah bah tu.. Saya pun fokus study ja la. One time, saya tengah siok2 layan novel.. Bebunyi tu HP poliponik ( dulu blm mampu beli HP yg ada lagu2..mahal). Saya main angkat saja ni.. Abis mata masih di novel..
"hello.. Cassie speaking.. " saya bilang main wastern2.
"Hello.. Hi cas.." suara lelaki ni. Terus saya tengo tu pemanggil.. Unknown.., bingung saya kejap.
"Who's this " saya bilang.
"Aaron..look... I got to tell u something " Dia bilang.. Terbulat terus tu mata saya. Tiba2 rasa rindu ni.. Macam mau jatuh tu Air mata. Kenen2 ada feeling sudah bah sama dia tapi bukan gia dia pigi mengurat saya kan.. Jadi saya simpan saja tu perasaan.
"ohh... It's u.. Kenapa tu? " saya bilang.. Mau cover2 tu perasaan.
"sa balik sabah nanti cuti harvest Day.. " Dia bilang. Odoiii.. Excited saya dengar.. Tapi nda la jadi bukan dia mau jumpa saya pun. Hummmm.. 😢..."Oo.. Bah bagus la tu..." aduii mau menangis sudah saya time tu..
"emm.. Can.. I see u? " macam ragu2 tu cara dia bercakap.. Entah kenapa..
"okay..." mengalir sudah tu air mata bah..., bikin sedih bei.. Terus saya End call. Menangis sudah saya... Singut2 lagi bah.. Duii bikin malu. Apa la motif si Aaron tu mau bejumpa..jangan2 kasi suprise saya yang Dia berjaya mengurat tu Kawan saya tu. Kasi kuat la tu hati.. Jangan la saya termenangis depan durang dua nanti.. Huhu😢.
**** sampai la hari yang dijanjikan... Time tu saya pigi tingu kaamatan di pekan.. Saya sama kawan 1 kampung nama dia si Sarah. Kami pigi support la kunun tu sumandak yang si Aaron mau urat tu...lawa bah kalau buli ikut UN sudah.. Tinggi.. Slim lagi. Cuma tu perangai saja la failed... Abis talampau Minta puji.. Huhu siou pren.. Siapa suru gia ko p marah saya. Juara bah juga.. Wakil pigi KDCA la tu nanti. Saya bawa la si Sarah pigi makan mee sup..sambil tunggu si Aaron datang.. Dia bilang mengidam sudah mau makan mee sup.. Haha pemes bah mee sup di daerah kami ni.. Lain daripada yang lain. Ada la dalam 5minit kami duduk..dup dap dup dap sudah tu jantung saya.. Nebess..abis belum pernah jumpa face to face bah gia kami.. Di gambar saja.. Biasa la kalau mau post di friendster mau edit2 dulu hahaha. Si Sarah ni bff saya di kampung.. Tempat Dia la saya meluah pasal si Aaron tu..haha nampak ni konon saya nebes.. Jadi si Sarah la yang tulung kasi istediii saya... Tq pren 😍. Sedang kami becerita2...datang la dua orang jejaka...lama juga saya tingu... Macam Kenal.. Saya bilang.. 😂. Terus dorang senyum2 saja pigi duduk di meja kami... Saya pun krik.. Krik..
"hai.. Cas.., ko tidak kenal sa?.. Aaron bah ni.. " Dia bilang.. Tenaik tu kening saya..uiii hinsomboi pula Dia kalau depan mata... Terus saya 😍😍😍. Tiba2 kena tapap tu pipi saya..
YOU ARE READING
"MIRACLE "
Short Story"..there's always be a miracle in life... " Cassie Olivea... Student University yang terpaksa merahsiakan kandungan terpaksa membawa diri di negara orang, hasil bantuan dari sahabat baik.. maka segalanya bejalan lancar. mempertemukan dia kepada aunt...