Part 4

1.4K 93 3
                                    


Sy masih menangis tingu tu cemetery ...masih baru n basah... Entah kenapa tu hujan pun buli turun lebat pula time ni. Sy belum dapat terima kepergian aunty Angel dalam hidup kami... Now.. How do I face the world without her. 😭. Sy menangis lagi berabis....😭...

Flashback 3 day's ago.....

Lepas aunty kena hantar pigi hospital dia terus kena masuk pigi ICU... Sy peluk baby L yang tertidur gara2 kepenatan menangis. Rania di sebelah sy kasi tenang2 sy ni...

" sorry Cassie.... Sy nda bagitau ko awal2... I didn't expect penyakit aunty will be worse. Dia ada penyakit radang hati...bah tu.. Tapi dia sudah berubat... " Rania bilang dengan muka sedih... I know it's not her fault...

" that's okay ten.. Kita berdoa saja aunty sembuh ah... " sy pura2 senyum ni... Nanti sedih pula Rania tingu sy..

Oleh kerana mau midnight sudah sy bawa baby L balik dulu... Nda juga buli kena masuk kalau di emergency room. Sampai rumah... Sy betul2 rasa sunyi n depressed. Baby L tidur sudah di bilik dia... Sy masih di ruang tamu.... I need someone to talk.... Sy skroll2 tu contact di HP... Entah kenapa no boss yang sy pigi dail... Hantam saja la...

" Hello... Cas.... " suara Aaron husky2...tidur sudah kali...

" hai... Am I disturbing? " sy nda tau kenapa.. Dengar suara Aaron buli comfort tu perasaan sy..

" no.... Of course not.... I'm here..., what happened?? " Dia bilang lembut...

Tiba2 sy burst into tears bah bila dia tanya what happened....

" I'm going there..... U are not okay.... " Aaron bilang...

" no... No need.... I just want to talk with u... " sy bilang sambil singut2 lagi... Nda lama tu sy dengar bunyi dia start kereta..

" wait for me.... I'm living near u house.. " dengar nda saja tu suara dia... Sy masih mihad2 ni...

Ada dalam 10minit begitu tiba2 kena ketuk2 tu pintu rumah... HP masih di telinga ni...

" I'm here... Open the door.... " Aaron bilang...

Sy berdiri pelan2 pigi pintu.... Sakit sudah tu kepala sy gara2 mihad.... Stress betul bah... Buka saja tu pintu... Aaron terus peluk sy.... I don't know... I feel relieved.... Sy langsung nda rasa marah dia pigi sentuh2 sy. Makin lagi sy mihad ni.... Dia bawa sy pigi duduk di sofa... Bila reda sikit sy rasa... Baru ni pandai kasi jarak2 tu badan kunuk... Yaiii...

" what happened Cassie???... U never called..goshhh.. U look messy... " Aaron bilang sambil tingu straight into my eyes.. N kasi belai2 rambut sy...

" my aunty.....she's sick....Baby L's Nanny... I don't know what to tell him if something bad happened " sy bilang.... Sy berusaha tahan air mata ni.. Tapi masih juga kalah...

Aaron balik lagi peluk sy... Tangan dia belai2 rambut sy yang kusut di belakang. 😆. Sy kasi biar saja dia buat begitu... I need comfortable hands on me right now..

" I'm sorry Cassie.... I'm so sorry... This is all my faults... " Aaron bilang lembut... Ngam2 lagi di telinga tu.. Terusik juga jiwa wanita sy sebenarnya.. Huhu... Sy tolak badan Aaron pelan...

" I think... I'm okay now Aaron.. " sy tunduk tingu lantai... Malu la ketahuan tu pipi blushing... 😳.

" are u sure??... Ko nda mau sy jaga ko sampai bisuk ka?? " Aaron bilang sambil senyum....

Sy geleng2 kepala...

" ish!!  Gila ka... Nanti Rania datang sini.., thanks for coming.... I really need someone to talk... " sy bilang.

"MIRACLE "Where stories live. Discover now