Tiada apa menarik yang buli sy cakap pasal perbualan sy sama parents di Hp..kebanyakannya adalah tengkingan dan maki...tapi satu la ayat paling bikin sy lemah jantung yang keluar dari mulut mama kandung sy sendiri its.." ko jangan balik kampung lagi ah... Kami cukup malu sudah ni gara2 ko" mama bilang.
😢...walaupun dia nda teriak2 cakap sama sy... Tapi sudah cukup menghancurkan setiap kepingan2 hati sy. I'm speechless... Blank otak sy sikijap....adakah Sy kena buang keluarga??. 😢huhhh...perlahan2 air mata sy menitis2 di lantai. Nasib baik time tu baby L tengah tidur. Saaakit betul dada sy sampai sesak nafas bah mau tahan suara terkeluar, nda buli juga mihad kuat2 nanti baby L tebangun. Lagi bikin sy sedih...durang Aaron mau pigi jumpa family sy mau settle tu masalah kami... But they refused. They said.. I'm no longer their daughter. Whyyy???? Why is this happening?.. God!!! How do I face this world??. Sy rasa macam mau mulau sudah oh... Nasip la sy fikir pasal baby L.... Nda apa lah... Sy masih ada anak. Let the time heals everything. But.... U know.... It's really hard to do than talk.... I don't have my parents to support me. Sy tambah sedih lagi bila bapa nda mau terima baby L as his grandchild... 😭..it's hurt me so much...kenapa durang sanggup layan kami begini.... It's okay if just me.... But baby L nda buat salah pun sama durang. Why???... 😭....
Mau urus surat kawin pun extended sampai 5 bulan gara2 bapa nda mau sign tu borang. I'm exhausted with all this... Sy rinduuu betul sama aunty Angel... Memang susah jumpa somebody yang buli support kita.... Buli faham kita.... Buli terima kesilapan kita.... N loved us sincerely. Guy's... They're my birth parents... 😢 I can't tell anyone about this... Sy nda mau kasi buruk2 parents sy.... But I can't stand this....i need to let it out. Sedih memang sedih....tapi apa buli buat kan??. Akhirnya lepas lima bulan Aaron pigi merayu2 minta restu dari bapa.... Baru la Bapa setuju mau sign tu borang. Kami kawin mahkamah saja.... Majlis nanti2 baru buat mummy Aaron cakap. Actually sy nda berapa kenal juga ni siapa2 family Aaron... Nda pernah lagi sy kena bawa pigi di rumah durang. So, sekarang tinggal sy sama baby L duduk di rumah sewa. Kadang2 Aaron datang pigi kasi kawan kami sana... Ada juga Rania lawat2 kami... Even... Nda lama lagi mau kawin sudah dia.
The day of our marriage... Tiada satu pun family yang datang pigi mahkamah. Fine! Durang betul2 nda peduli pasal sy sudah. Baiklah!. 😣. Awal2 pagi lagi sy siap sudah make over... Sendiri2 saja ah... Nda apa la... Yang penting sah. Sy pakai dress kaler biru lace... Sedondon la tu sy sama baby L. Sy sedihhhhh betul bila ingat balik... Sakitnya hati sy tu.... Sampai begini balasan yang sy dapat. Tapi... Sy nda minta pun semua ni... Kenapa... Kenapa sy yang kena?. 😭. Kalau ikutkan hati... Sy mau mihad saja ni.. Tapi terpaksa kasi kuat hati... Berdoa sama Tuhan minta kekuatan. I have to be stronger....!!!. Lepas kasi siap2 baby L... Kami tunggu kena jemput Aaron saja di rumah. Ada dalam beberapa minit begitu... Tiba2 kena hon2 ni dari luar. Sekali sy pigi tingu.... Ada kereta Camry berpaking sana luar pagar. N ada satu sumandak bediri2 cekek pinggang.... 😕humm... I wonder who's that sexy lady. Tapi... Sy kasi biar saja.... Mana tau urang gila... Or ex-gf Aaron pigi serang sy... Nahhh matai la kita nak.. 😫. Sy cubuk2 di tingkap saja... Then dalam 10minit begitu... Sy nampak sudah kereta Aaron. Lepas tu... Dia berhenti di luar pagar.... Ada tu sumandak masih ni. Sy pun turun la mau pigi buka tu gate... Manual ah... Bukan gia gate automatik... 😆. Sekali sy sampai di sana... Sy dengar urang marah2....nasip la tu pintu pagar yang tertutup ni... Haha...
" Dear... please... I'll do anything... don't get married... please... " si sexy lady bilang..
😕what??... Dear??...
" what do u think u doing Natty... Get the hell outta here.... !!! I told u... We can't be together....!! " Aaron bilang... Agak tinggi tu suara dia... Marahhhh si gaman..
Fuhhh!! Sy pikir gf dia ni... 😅..
" No!!!....i can't!!... Pleaseee.... Dear... I'm sorry... " tu perempuan macam menangis sudah ni.
YOU ARE READING
"MIRACLE "
القصة القصيرة"..there's always be a miracle in life... " Cassie Olivea... Student University yang terpaksa merahsiakan kandungan terpaksa membawa diri di negara orang, hasil bantuan dari sahabat baik.. maka segalanya bejalan lancar. mempertemukan dia kepada aunt...