Syafiqah denga Aida!! kamu berdua tunggu dkt luar.. cikgu nk jumpa kamu " kata cikgu zamri, guru ganti Mata plajaran geografi ku..
" Aida, aku takut nie.. nnti die mrh kita mcm mane.. kau nk jwb ape? die tu dh la bnyk tnya.. aduhhh.. cuak la pulak " aku kata kpd Aida..
" Relax la.. Tu, Akmal! die bwk buku bnyk la.. Apa kata, kita ambil buku tu.. so, kalau cikgu tnya knp lmbt.. kita ckp la yg kita tol Mal ambil buku tdi.. Amacam?? ok tk cadangan aku tu?? "
" boleh la.. aku mls nk dgr cikgu bisik.. hahaha.. jom gi Kat Akmal " balasku..
Cikgu dtg ke arah Aida.. " kamu berdua pergi mana?? tolong makcik kantin cuci pinggan ke?? lmbt Sgt dtg.. "
" Diorang tolong saya cikgu.. tdi kan cikgu suruh ambil buku nie.. bnyk sgt, tu yg saya panggil diorang tolong bwk kan skali.. " jwb Akmal dgn pantas..
knp Akmal beria2 sgt tolong aku.. hrmm.. mcm ade something yg die sorokkan dri aku.. hrmm.. tk pe2, janji die dh tolong aku dripada kene mrh nk cikgu zamri.. hehe..
Setiba dirumah....
KRINGGGGGGG!!!!
phone aku berbunyi.. Ada notification masuk la tu.. mesti 'FB' ni..
aku check phone dan " Senja Malam" text aku rupanya.. hrmm.. rase mls je nk reply text tu sbb die tnya soalan kt aku.. mcm die dh lame knl aku.. pelik la.. bile aku stalk
die, tk de pulak gmbr die yg betul.. semua gmbr org lain..
TAPI!! Ada satu gmbr tu, mcm muka Akmal.. Serious.. Aku cam kot.. smpi skrg aku ingt gmbr tu.. cume Lupe nk save kt phone je.. haha..
ke esokkan hari, Di dlm kelas...
"Iqa, asl smlm kau tk de dlm bas? parents kau jemput ke??.. " kata Aida kpd aku..
" Smlm, Aku tertinggal bas la!! kau jln dh la mcm pelari 4 x 400km.. kau tinggal kan aku smlm.. kau lupe ke!! nie nk mrh nie " kata ku dgn nada tegas..
" Sorry la.. smlm aku sakit perut.. tu yg tertinggal kau tu.. aku ingt kau yg masuk last skali dlm bas smlm.. rupenya Laila yg masuk last.. nanti rehat, aku blanja kau karipap 'Mister potato' ek.. makcik indon tu dh balik sini " kata Aida..
happy sgt2 sbb dpt mkn karipap 'Mister potato' tu.. 2 bln kot aku tk mkn.. haha.. balik nnti nk bgi mak rasa.. rugi kot kalau tk rasa..
YOU ARE READING
Pertemuan Tak Di Duga
Romancebila pertemuan kali prtama telah brlalu, "kau!!!" "aku rhsiakn semua ni, sbb tk nk kau trkejut qa" pertemuan tak di duga pula kembali brsatu... 'satu ketika, benda yang tk di duga psti akn brsatu juga' BY : LITTELFUNKY