"' Sekejap kan masa berlalu??? Tak sangka dah masuk bulan 8.... " kata Aida...
" Tu la...Pejam celik, pejam tak celik... Dah nak abih blajar dah kita kan...' kata ku sambil menikmati udara segar pagi di dalam bas...
Sesudah sampai aku di hadapan pintu skolah... Aida menarik beg skolah ku dan berkata,
"' Iqa2... Tu bukan Mal ke??? Yang naik motor Kawasaki tu.. Nampak tak Iqa... " kata Aida sambil menunding jari ke arah motor Mal itu..
" Kalau ye kenape?? Dah la jom.. Aku lapar nie, nak gi beli karipap kat kantin tu... Kau tolong belikan ye.... Jom la cepat.. "
Kata ku kepada Aida sambil menarik tangannya...
" Cik, Karipap ' Mister potato' tak buat lagi ke cik...?? " kata Aida...
" Engak ade dik... Ibu yang buat karipapnya, udah balik Indon... " kata makcik kantin itu..
" Nah Iqa, roti Jagung je ade... Nah" kata Aida...
" Ala, nak karipap ' Mister potato'... Tak nak roti... " kata ku...
Aida pun mencerita kan kenapa die tak beli karipap 'Mister potato' tu...
Dah seminggu aku kempunan nak makan karipap 'Mister potato ' tu.. Roti jagung jugak yang ade.. Hurmmmm.. Nasib kau la Iqa..
"' Nama yang cikgu sebut nie sila ke depan, Ok group pertama, Imran, Aiman, Nurina, Aida, Akmal dan Syafiqa "' kata Puan Hasnah, guru mata pelajaran bahasa melayu...
Apa!!! Asal aku kene same group ngan Imran. Dah la malas nak buat kerja budak tu.. Nakal.. Tapi nasib baik ada Aida.. Biar Imran kene buli ngan Aida.. Haha..
" Ok kelas, pilih ketua dan penolng ketua. Lepastu buat karangan tentang ' Tahun akhir di sekolah tercinta'. Dah siap hantar sorang wakil kumpulan, baca kat depan nie ye... " kata Puan Hasnah lagi..
" Korang buat la, malas aku nak pikir.. Kau Iqa, buat skali ye.. Jangan nak tengok je pulak.." kata Imran sambil bersandar di dinding..
YOU ARE READING
Pertemuan Tak Di Duga
Romancebila pertemuan kali prtama telah brlalu, "kau!!!" "aku rhsiakn semua ni, sbb tk nk kau trkejut qa" pertemuan tak di duga pula kembali brsatu... 'satu ketika, benda yang tk di duga psti akn brsatu juga' BY : LITTELFUNKY