Jag kommer in i vardagsrummet och ser att där sitter en identisk kopia till Martinus.
"Vem är det?" viskar jag till Martinus.
"Dehär är min tvillingbror Marcus" svarar han och går fram till Marcus.
"Så nu får du hälsa, det här är Eilieen." säger Martinus och pekar på mig.
Marcus svarar hej utan att ens titta upp på mig. Martinus suckar, tar tag i min hand och drar med mig upp för trappan.Vi går in på det som måste vara hans rum. Han går fram och sätter sig i sängen medans jag står kvar i dörröppningen.
"Sätt dig och berätta lite om dig själv" säger han och ler mot mig.
Jag går sakta fram för att sätta mig bredvid honom. Jag tittar runt i det lilla men väldigt fina och mysiga rummet.
"Så.. Vad vill du veta?" frågar jag och tittar på Martinus som fortfarande sitter och ler.
"Jag vet inte, allt om dig, din familj, ditt liv." svarar han.
"Okej, jag heter Eilieen Valtersen och är 14 år, 02a. Jag har en storebror, Edvin, en lillasyster, Ella och en mamma, Josefine. Vi har precis flyttat hit till Trofors från att ha bott hela mitt liv i Oslo. Jag gillar att åka skidor, va med kompisar, sjunga, dansa, aa typ det." berättade jag för honom. Han sitter fortfarande och tittar på mig med sina rådjursögon och ler stort.
"Nu får du berätta lite om dig." säger jag uppmanande då han inte svarar.
"Okej. Jag heter Martinus Gunnarsen, kallas Tinus, 15 år, 02a. Jag har en tvillingbror, Marcus och en lillasyster, Emma. Mina föräldrar heter Kjell-Erik och Gerd-Anne. Sedan har jag en halvsyster, Silje, men hon bor inte här. Det var väl typ allt." svarar han och ler vidare.
Jag ler tillbaka när jag hör tunga steg i trappan. Marcus slänger upp dörren till Martinus rum. Han tittar sökande runt i rummet och tillslut stannar hans blick på mig. Jag möter hans rådjursögon och vi bara tittar på varandra i något som känns som en evighet.
Marcus går in i rummet, öppnar garderoben och tar en tröja. Vänder sig om och går snabbt ut igen utan att säga ett ord.____________________________________________________________
Okej, dehär var nog det absolut tråkigaste hehe..
Men det bliiiiir bättreeeeeeee
VOUS LISEZ
In love with a fuckboy? || M.G
FanfictionEilieen är 14 år. Hon flyttar ifrån sin trygga hemstad och befinner sig plötsligt ute på landet. Den nya skolan och den nya miljön är skrämmande. I skolan blir det svårt att hitta nya vänner. Men allt ändras, är det sant att skolans fuckboy gill...