Jag kommer till skolan precis när det ringer in. Jag springer upp och in i klassrummet. Det är fullsatt på alla platser förutom den längst bak. Jag går dit och sätter mig. När jag kollar runt lite så ser jag att det är Martinus jag har satt mig bredvid jag ler lite försiktigt och han kollar upp på mig. Jag sitter och stirrar rakt in i hans ögon och inser att det inte alls är Martinus. Det är Marcus som sitter bredvid mig. Jag säger det, det är inte stor skillnad på dem, men efter att ha spenderat fyra timmar med Tinus igår så ser jag tydligt att detta inte är han. Så jag vänder snabbt tillbaka blicken och fokuserar på lektionen.
Jag märker att flera gånger under de lektioner vi har under dan, så tittar Marcus på mig. Jag känner hans ögon i nacken under hela dagen.Efter skolan kommer Tinus fram till mig.
"Hej. Ska vi gå hem tillsammans?" frågar han snällt och jag kan inte säga nej.
Precis innan vi går ser jag hur Marcus kommer gående mot oss. Vi börjar gå och han följer med, utan ett ord.
Alla tre är tysta under hela vägen hem. När vi är framme säger jag hejdå till dom och sedan går jag in till mig.Jag börjar känna mig lite hungrig efter att inte ha ätit något på hela dagen, men jag vet att jag inte får äta något.
"Då kommer du bara bli fetare." skriker jag till mig själv där jag står i spegeln.Mamma har börjat jobba senare sedan vi flyttade hit. Nu brukar hon inte komma hem förens runt elva-tolv. Ella som bara är åtta tycker fortfarande att det är jobbigt att vara hemma själv, därför är jag såå tacksam över att vi har Edvin. Han finns alltid där och hjälper till. Han är som en pappa för både mig och Ella. Jag fruktar den dagen han kommer flytta hemifrån. Men förhoppningsvis blir det inte på ett bra tag, då han bara är 16.
"Eilieen, det är middag." hör jag Edvin ropa nerifrån. Jag svarar att jag inte är hungrig, även om det var hemskt att säga då min mage skriker efter mat.
Sedan sminkar jag av mig, sätter på mig mjukiskläder, lägger mig i min säng och sätter på en film._____________________________________________
Fan va tråkig fredag kväll..://
Jajaja var tycker niii??:))
Tack som fan för 100 läsare iallafall<33
ESTÁS LEYENDO
In love with a fuckboy? || M.G
FanficEilieen är 14 år. Hon flyttar ifrån sin trygga hemstad och befinner sig plötsligt ute på landet. Den nya skolan och den nya miljön är skrämmande. I skolan blir det svårt att hitta nya vänner. Men allt ändras, är det sant att skolans fuckboy gill...