BEAUTY AND THE BOSS - PART 7
Lepas lari dr Bryce, kalini mcm nd mau sedah dia keluar bilik. Kalau makin lihat wajah si Bryce, bikin angau saja. Nda boleh! Dia nd boleh kalah sama Bryce. Makin dilayan, makin menjadi ja si Bryce. Ok, Yaya, Bertenang! Kau nda boleh layan dia.
Bagus sy layan Jayden. Yaya keluar dr bilik dia, tapi lain pula yg dia nampak, si Bryce bru balik mandi, masih pakai tuala, paras pinggang, sambil dia lap2 tu rambut. Dia juga nampak ba si Yaya, siap dia kenyit mata dan buat gaya jilat bibir. Yaya yg nampak dia tu terus buat u-turn, tidak boleh dia lalu si gila tu. Buduh ni Bryce, boleh2 dia kena serangan jantung sbb Bryce ni. Dia terus jalan arah bilik si Jayden pula. Sampai sana, dia kuak sikit tu pintu, kepala dihulur ke dalam, pusing kiri kanan, aiehh? Mana si Jayden? Kecewa pula, bru ja mau cri Jayden, nak ajak main… Pusing ja dia, sikit lagi dia mau menjerit.
“Bahhh!!!”si Bryce sdh ketawa2 sana. Bila masa dia berdiri sana, Yaya pun tak tahu. Dia ni mmg tak boleh nak berhent ka tu.
“Cri siapa?”tanya Bryce.
“Dah sy berdiri sini, cari Jayden la, takkan cr kau pula..”Yaya sdh jeling tajam si Bryce.
“Ni kan rumah sy, possibilities nya adalah kau cr saya, sweety”Bryce dekatkan mulut dia di telinga Yaya. Buat gaya serak2 basah tu. Aduiii, cair hati dgr…Yaya sdh membatu sana. Padahal jantung dia tu sudah tergelincir sana sambil golek2, tak tahu la Bryce mahu sambut ka jantung dia yg bergolek tu. Gaya2 Bryce ni, mcm jantung dia akn kena buang tong sampah terus.
“Bah saya mau pergi…”Yaya mengensot sikit, nd mau dia bersentuhan kulit sama Bryce ni.
“Pergi mana??”Bryce meletakkan tapak tangannya di dinding,terus terhenti si kepala Yaya ni mau gerak.
“Cr bibik, td bibik cr saya…”Yaya buat serius, tapi degupan nya, berparti kali tu jantung dia sana. Fikir ini Hari Gawai sudah ka, mau pukul2 gong sana.
“Ok…”Bryce menurunkan tangannya.
“You’re still wearing red?”tanya Bryce tiba2, terus Yaya lari terus, pecut sudah! Biar saja! Merah tu telinga dia dgr si Bryce. Tidak kuat keimanan dia mau layan org seksi mcm Bryce.
Dia dgr lagi tu ketawa si Bryce, kenakan Yaya saja ba dia tahu. Kalau depan org lain, dia kembali jd muka ketat yg plg ketat. Senyum pun tidak.
Yaya lihat bibik yg sdg struggling tu susun brg2 dapur.
“Ada yg boleh tolong ni bibik?”tanya Yaya.
“Nggak apa2 non, bibik bisa kok. Kuat lagi ni non…”jawab bibik. Kesian ba bibik, sdh tua tu. Dia ni mmg mudah simpati sama org, lagi2 org tua kan.
“Oh ya bik…ada nampak Jayden ka bik?”bru dia ingt td dia mau cr Jayden.
“Ada,,,td Tuan Jayden main2 sana court kecil…sama Sara..”jawab bibik. Court?? COURT!! Rumah ni pun ada indoor court. Wow! Terbeliak tu mata Yaya. Ada court jg, OMG! Apa lagi yg dia x tahu ada kat dlm rumah ni…
“Bah, kalau begitu, Yaya pg jumpa Jayden aahh bik. Baik2 ya bik. Hati2..”pesan Yaya. Risau dia lihat bibik pula.
“Iya non…”jawab bibik. Terus Yaya pergi terus ke court tu. Tapi wait? Tahu kah dia mana tu tempat. Buduh pula di ni, main jalan saja. Tempat tak tahu.
Biarlaa, payah mau pusing balik tanya bibik, jalan ja, sampai juga nnti, fikir dia. Jalan2 dia, pastu ada dia dgr tu suara Jayden teriak2. Terus dia menuju ke sana. Court tu rupanya ada di bahagian kanan rumah dan di kawasan belakang, patutlaa tak perasan, dia mana pernah pg kawasa itu.
YOU ARE READING
Beauty And The Boss √COMPLETED
Romance•Beauty And The Boss ✓Davikah Yaya A beautiful girl, who have a kind heart. Seorang yg cekal menghadapi kehidupan walaupun dia mempunyai byk masalah kerana baginya, life is a fairytale, dan hanya akan berakhir dgn happy ending. ✓Bryce Joshua A man w...