Part 14 Yes!

3.5K 157 24
                                    

BEAUTY AND THE BOSS - PART 14
#beautyandthebosspart14
#beautyandtheboss
(Setelah brp kali renovate inilah jadinya,tq yg sudi menanti...)

Yaya berjalan ke arah Bryce dgn wajahnya yg bersahaja. Yaya mengambil tempat di sebelah Bryce. Bryce merenung Yaya dgn tanda tanya. Dia nampak lain pula ni...

"Bryce, I think it's time..."bilang Yaya. Bryce masih clueless. What time?

Bryce membaringkan kepalanya di bahu Yaya dan mengeratkan pelukannya di badan Yaya. Yaya menolak kepala Bryce dr terus berbaring ats bahunya.

"I have to go... I can't stay forever like this with you Bryce..."Yaya senyum ke arah Bryce. Matanya seperti biasa, sungguh tenang.

"Who told you to go away..."Bryce memegang erat pergelangan tgn Yaya. Yaya senyum, perlahan dia mngalihkan tangan Bryce dr terus memegang wrist dia..

"You'll be okay without me, right? Please say you will be fine without me...Bryce..."Yaya memegang pipi Bryce dan perlahan berlalu dr sana.

"What are you saying Yaya... Please don't leave me, I love you, I do, so much.."Bryce sedaya upaya menahan air matanya. Jgnlah pisahkan dia dr wanita yg dia sgt cintai...

Bunyi mesej yg masuk ke fon nya mematikan lamunannya. Bryce mengurut dada dia perlahan. Itulah apa yg membuatkan dia tak tenang duduk. Nampak ja muka Yaya, benda yg dia mimpikan itu kembali menerjah mindanya.

Perlahan dia membuka mesej yg dia terima. Dlm mesej itu, ada gambar Yaya bersama seorang lelaki sdg bercanda, dan Yaya ketawa keriangan. Phone yg dia pegang, dia genggam kuat. Betul2 benda yg dia lihat itu membuat dia panas! Mendidih sdh tu hati dia. Dia x kisah siapa yg hantar tu, who's tht fucking asshole. Tidak jelas tu siapa lelaki, tp dia pasti itu si Yaya.

Hp dia lemparkan ke tepi, dia bgun dr duduknya dan terus memandu laju ke tempat si yaya. Sampai di gallery si Laura, dia berjalan masuk ke dalam. Kerana itu sdh agak malam dan, ramai sdh pulang, dan hampir tutup tu tempat.

Mata dia terhenti ke arah Yaya yg sdg bercakap dgn seseorang yg sepertinya dia kenal.

"Yaya!"dia panggil. Seraya itu, dua org manusia itu berpaling ke arahnya. Terkejut dia, itu rupanya si Evander. So, tht guy is Evander. Yaya memandang dia kebingungan. Dia tak kisah sudah kehadiran Evander. Laju dia meluru ke arah mereka berdua dan menarik Yaya ke dalam rangkulan dia.

"Don't come near her!"Bryce merenung Evander mcm mau makan dia sudah.

"Chill, bro!"Evander memandang Bryce yg mcm mau telan dia sdh. Salah dia juga ni setuju sama Laura. Evander berdiam diri saja.

"Bryce...kenapa marah?"Yaya pun kepelikan ni smaa Bryce. She needs to ask. Dh sejak semalam ni Bryce pelik2 saja gaya. Bryce tidak menjawab Yaya.

"Do you like him?"tanya Bryce tiba2 pd si Yaya. Yaya memandang dia kepelikan. Btul2 pelik Bryce ni.

"Bryce..."tiba2 si Evander bersuara.

"She's a good girl, you don't get the chance to met someone like her ever again, once you lost her..."Evander menepuk2 bahu Bryce. Laura yg muncul dr belakang sambil menayang hp nya di depan Bryce.

"Sorry Bryce...Don't take too long"bilang si laura terus dia tarik evander pg dr sana.

Tahulaa Bryce, yg mesej dia td rupanya Laura. So, ni semua rancangan budak berdua tu rupanya.

Ya, mmg semua tu, Laura yg rancang. Lepas je dia balik dr rumah si bryce haritu, dia ingt nak buat surprise kat mereka dua. Tapi, kak Yaya bilang bryce tak ikut pula. Terpaksa laa dia tukar plan dan libatkan si Evander, walaupun dia tak mau. One way to get Bryce to the scene, is to drawn him by using tht photo. Genius kan si Laura. Thanks to her. Tak tahan dia lihat si bryce asyik hold back tu perasaan dan ego mau confess tu. Jd muncullah idea dia yg plg gila ni. Nasib laa, Evander mau saja kan tolong dia. Mula2 takut juga si Evander ni, percuma kali dia kena tumbuk Bryce. Nasib Bryce tak tumbuk Evander td.

Beauty And The Boss √COMPLETEDWhere stories live. Discover now