Chapter 9
***
Huhh.. Panatnya.. Cukuplah untuk harini sibukkan diri. Eh iyakan baru sya perasan, sya belum ada new patient lagi, well biarlah. Bukan slalu juga teda patient. Sya bosan di office so sya call Miguel."Hey" (Ariel)
"Hi, what's wrong?" (Miguel)
"Nothing. It's just.. Are you free today?" (Ariel)
"Hahaha ya of course. Hari-hari I free je. Why?" (Miguel)
"I bosan kat office. Boleh you keluar dengan I tak?" (Ariel)
"Okay baby, I'll be there in 20 minutes" (Miguel)
"Okay bye" (Ariel)
Tutt..
Sya keluar office cepat2, mau pigi ready sebab dia bilang in 20 minutes kan..
Time sya buka pintu, ngam2 ada Gretchen
"Hey hey hey, kenapa you terburu-buru?" (Gretchen)
"Sya mau keluar. Ohmy, Gretchennn sya cuma ada 20 minutes mau sedia" (Ariel)
"Wohohohoo where do you think you're going. Mesti you ada kasi tapuk something dari I kan? Bagitau bagitauuu" (Gretchen)
Senyum2 sudah dia..
"I realize you kebelakangan ini slalu je pulang lewat turun dari kereta lelaki. Siapakah jejaka bertuah itu?" (Gretchen)
Malu sya ni dia tanya begitu..
"Okay don't tell anyone, it's Miguel" (Ariel)
"Whatt? How cannn? Tell me" (Gretchen)
Dia pula yang terlebih excited oh 😅😅
"I'll tell you later. Sya mau pigi sedia dulu" (Ariel)
"Okay babe" (Gretchen)
Sampai dirumah, sya cuma tukar pakaian seja.
Tingg..
Ada message masuk, sya cek dari si Miguel
📩 I'm already here baby 😘
Alamak.. Sampai suda dia? Baru baju sya tukar adehh.. Sya cepat2 tukar. Sebelum sya turun bawah, sya cek dulu keadaan sya, make up, hair. Asalkan okay. Done! Then sya cepat2 turun bawah 😅
"Hey, sorry I lambat" (Ariel)
"Takpe, I faham. Perempuan kan memang lambat" (Miguel)
Dia ketawa kecil..
"Eh, tak semua tau begini. I tadi terlambat sikit sebab I dari pejabat lagi" (Ariel)
"Hahaha okay, come in" (Miguel)
Dia sudah buka pintu untuk sya.. Aww kana sayang juga sya
"So dimana kita hang out?" (Miguel)
"Hmm.. I'm not sure" (Ariel)
"Apa kata, you pergi rumah I. Kita Netflix and chill. Lagipun sana ada taman kecil, I nak bawa you. Nak tak?" (Miguel)
"Okay, janji enjoy ;)" (Ariel)
Kami pun masing2 berdiam diri.. Then Miguel bersuara
"Eh, you tak pernah ada bf ke? Yelah tengok kat you ni, full package. Bodygoals, personality pun okay, banyak lah." (Miguel)
"Hahaha, tak pernah. Langsung tak. Bukan apa, I belum jumpa yang okay. Manatau ada yang gold digger or becinta hanya untuk sex kan? Zaman sekarang kena hati-hati. Takut ada juga playboy" (Ariel)
YOU ARE READING
He's My Badass
RomanceKisah seorang perempuan bernama Loren Ariel, seorang kaunselor untuk orang-orang yang berbuat jahat atau lebih senang penjenayah yang mula jatuh cinta dengan seorang pembunuh, Chris Connor yang kacak. Dapatkah mereka bersama? Bahagiakah mereka? -me...