Chapter 11

362 27 1
                                    

Chapter 11

***
Perlahan-lahan sya buka mata. Oh sampai sudah Sabah. Thank you thank you thank you God! Home sweet home! Sya cek hp. Nyawa-nyawa ikan lagi. Tinggal 10% atukuii. Bagus call papa dulu la.

"Hello papa. I'm already here" (Chris)

"Ya hello, okay wait there. Papa suru orang yg ambi" (Vanze)

"Okay thanks pa" (Chris)

Sya keluar. Cek2 teda cops. Okay niceee.. Sambil duduk2 menunggu tiba2 ada org duduk sebelah sya. Sya pusing mau tingu. Perempuan pula. Hm lawa okay, full package yes. Tapi malam baini jam 9:00pm. Bahaya bah perempuan jalan saturang..

"Uhm miss?" (Chris)

Tu perempuan pusing kepala dia menghadap sya.

"Yes?"

"It's 9pm. What are you doing here alone?" (Chris)

"I tengah tunggu orang I. Why?"

"Ohh.. Bukan apa tpi bahaya gia kalau prmpuan jalan malam2 sturang." (Chris)

Tidak lama tu datang 1 kreta hitam. Tu driver keluar, dia buka pintu penumpang. Then tu perempuan berdiri, jalan pigi tu kreta dengan gaya agak sombong. Dia kasi biar seja sya tapi tingu pantat dia wah hahaha..

So sya lonely la again after that lady walk away. 5 minutes, 6 minutes.. Then datang satu kereta Bezza. Cek colour okay. cek number plat pun familiar. Memang 100% papa's driver. Yes! It's time to gooooo home. It's been 99 years I wait for this day to go home hahaha tidaba..

Time sya masuk dalam kereta, sya nampak papa. Kalau tingu dari luar tidak dapat sebab tinted.

"How did you escape?" (Vanze)

"I found small hole" (Chris)

"Okay good job. Tapi untuk sementara ini, ko jangan dulu keluar. Papa tidak mau kau kedapatan. Sebab berita pasal ko lari semakin tersebar" (Vanze)

"Noted" (Chris)

Tidak lama tu sampai di rumah. Rumah kami jauh ditempat yang orang tidak pernah jumpa dalam pertengahan hutan. Tapi bila sampai sana, betul2 macam heaven sebab papa bilang time dia bikin ni rumah memang suda itu pokok2 natural rare macam tu especially itu pond memang pretty and big. Air dia pun jernih buli nampak tu ikan2.

Mengambil masa mau sampai ambil 5 jam juga sebab jauh kan. Bila sampai seja dirumah sya terus turun pigi cari ibunda. I mean, mama.

Time sya baru masuk rumah tu, tiba-tiba sya kena peluk.

"Koko you're home! I miss youuuu" (Vyonella)

Vyonella is my sister. One and only sister. Kami memang rapat walaupun slalu sya buli dia. Kalau sya tau dia kena buli diskola memang sya marah sebab sya jenis abang yang 'kau tidak boleh buli adik sya kecuali sya'

"Hey, lil sister. How are you?" (Chris)

"Just fine" (Vyonella)

"Mama mana?" (Chris)

"Dalam bilik" (Vyonella)

Trus sya pigi masuk bilik. Cari mama. Duii gia mama sya, menunggu suda sya kalini kan..

"Ma.." (Chris)

"Ko kaitu Chris?" (Caliana)

"Ya ma. Sya laini" (Chris)

"Astaga ko pigi mana? Ko tida kesian sama mama ka? Napa ko kasi tinggal mama?" (Caliana)

Trus mama belari anak pigi tempat sya. Sedih sya tingu keadaan mama.

"Ma, bagus mama rehat dulu. Mama bulum sihat sepenuhnya lagini" (Chris)

Okay, mama sya ada sakit. Cancer otak tapi nasib masih tahap yang rendah. Camna ah mo explain? Tu cancer belum merebak lagi. Kami suda pernah hantar pigi hospital tapi gara2 mama tidak mau, dia berkeras juga tidak mau dihospital so kami pun tidak boleh buat apa2. Kami cuma kasih gaji personal doctor, kami kasih gaji lebih supaya dia tidak kasih sebar mana kediaman kami. Oh ya, mama mula dapat ni sakit sejak last month.

"Sya pigi berehat dulu ah ma.. Mama rehat lah dulu" (Chris)

Trus sya keluar. Opihit nodi gia ti badan. Bangas suda ew. Sya pigi mandi, mau kasih hensem2 lagi cukur2 sikit kasi pindik tu misai. Cukur gitung pun tidak terlupa hahaha.. Kasih surung sikit rambut siring. Perfume sikit2 okay sukup.

Sya keluar dari bilik mau pigi cari makanan. Anduu ba ni perut lapar sudah 😔😔 maha po bangas dalam penjara makanan pun itu2 sija inda lagi sadap.

"Ko mau pigi mana ni? Berwangi-wangi sgala. Satu rumah bau perfume kau. Takkan satu gantang ko guna?" (Vanze)

"Lama suda sya tidak wangi sejak sya masuk penjara ni. Biarlah bau harum sya merebak seluruh rumah" (Chris)

Then datang si Vyonella tutup hidung..

"Ee koko kaini yang pakai perfume satu gantang? Adadaaa hidung Nella pun mau tecabut ni sudah" (Vyonella)

"Oh bah. Ngam laitu" (Chris)

"Ish budu" (Vyonella)

"Ba enough both of you. Chris, ada tu aunty Laila masak tadi" (Vanze)

Oh, dalam ni rumah ada tiga orang pembersih, dua orang tukang masak sama 3 orang driver. Semua kami layan bagus2, kasih gaji lebih. Hati mulia juga ni walaupun pembunuh bersiri. Mau baik2 sebab takut dorang kasih bucur rahsia bogia. Oh satu lagi, kebanyakannya yg orang gaji kami from Philippines tapi malay buli tahan lah sebab lama bertapa disini. Lepas gaji, 2 kali satu bulan dorang pigi bandar mau bank in duit sana kg. Kalau tidak pun, si Vyonella bawa durang shopping. Aunty Laila pula kalau memasak memang semua recipe ko minta terus dapan mata la. Poingkaa 👍👍👍 strict orangnya hehe..
Lepas papa kasitau yang aunty Laila sudah masak, sya trus pigi dining room cari makanan. Ohgoshhhh, mee goreng kampung, ada tomyam lagii 😍 memang terbaiklah aunty Laila hehe.. Sya apa lagi terus makanlah.

Lepas sya makan, sya pigi masuk bilik ambil guitar and phone. Then lepas ambil, sya straight pigi taman di belakang rumah. Cantik gia sana, sya suka betul tingu. Hm kalau ada Ariel, sudah sya kasih tingu dia oh. Huhu..

Sya teringat something, sya call Ariel. As usual, memang sya krik2 sebab mau dingar suara dia seja.

"Hello? Balik2 sudah number kau telefon saya. Boleh saya tau siapa ni?" (Ariel)

Krik2..

"Hello? Tolong reply please. Atau sya buat laporan polis" (Ariel)

Tiba2 tergerak hati sya mau reply..

"Hahaha.. Bukan kau buli siasat sendiri meh siapa sya? Buat apa mau report polis lagi" (Chris)

Tidak lama tu, Ariel diam...

"Chris?" (Ariel)

Whoops.. The fuck.. Sya terlepas pula. Omg. Sya terus off tu call.

Datang message banyak kali.

"Chris?"

"Kau kaitu?"

"Seriously Chris"

"Teda orang lain ada number sya selain kau dengan Miguel"
Miguel? Who's the fuck Miguel? Why is she keep talking about Miguel?

Sya cuma kasih angin seja tu chat. Sya kasih tenang diri main guitar seja. Huhh.. Apalah nasib..

He's My BadassWhere stories live. Discover now