the girl

720 61 11
                                    

Itulah kisah 6 tahun lalu. Hari ni,yoongi dan jimin bukan lagi gangster. Diorang dah keluar dari gang ravi. Ravi sendiri yang mintak diorang keluar sebab dia tak sanggup kalau apa2 lagi benda teruk jadi dekat 2 dongsaeng yang dia dah mula sayang tu.

So yoongi dan jimin kembali ke rumah yoongi di daegu. Rumah yang pernah jadi tempat training jimin. Rumah yang sederhana tu dijadikan sebagai titik mula untuk jimin dan yoongi memulakan hidup sebagai orang biasa.

Sebelah Kaki yoongi dah tak boleh berfungsi macam biasa. Dia bergantung dengan tongkat sepenuhnya untuk berjalan. disebabkan itu jimin tak bagi dia pergi mana2. So dia duduk rumah je hari2,uruskan bisness online jual vape ravi.

Jimin pulak,kerja dekat supermarket dekat dengan rumah. Memandangkan skolah pun tak habis,diploma apatah lagi. Kerja kat situ je yang mampu dibuat.

Tapi jimin jadi ketagih pulak dengan kerja lama dia. Dan kehidupan sekarang pun memang tak semewah kehidupan dulu. Kalau dulu nak apa je semua boleh dapat. Sekarang susah sikit lah.

Gaji jimin dengan yoongi kalau campur pun boleh lah tahan nilainya. Tapi tetap tak boleh hidup mewah. disebabkan itu la jimin senyap2 akan buat kerja lama dia. Curi barang2 dan jual kepada pihak yang nakkan barang tu. Kadang2 deorang sendiri yang cari jimin sebab nak khidmat jimin. Jimin of course lah terima dengan senang hati.

Awalnya yoongi tak tahu. Tapi lama kelamaan dia perasan jugak. puas jugak yoongi berleter,tapi jimin tak pernah dengar. Dan yoongi selalu salahkan diri dia sendiri atas perangai jimin tu.

~~

suasana di supermarket tempat jimin bekerja agak sunyi hari ni. Mungkin sebab sekarang ni waktu orang bekerja. Kalau petang2 jap lagi mesti ramai.

Jimin humming sambil berjalan2 di dalam supermarket itu. Sekadar melihat2 rak2 yang ada. Kalau barang salah letak ke,barang jatuh ke,dia angkat lah.

Sampai di satu lorong,jimin terlihat seorang gadis yang tercangak2 sambil memegang sekeping kertas. macam baru kat kejiranan ni je. Tak pernah nampak pun. Jimin berjalan ke arah gadis itu.

"Agassi,boleh saya bantu?" Tanya jimin sopan.

"Nae,saya nak cari barang2 ni. Tapi tak tahu nk cari. Boleh tolong?" Balas gadis itu. kertas yang dari tadi dipegang diberikan pada jimin.

Jimin mengangguk. Senarai barangan itu dibaca seketika. Ok barang2 biasa je ni.
"Agassi boleh tunggu kat kaunter. Jap lagi saya ke sana dengan semua barang ni."

"Takpe saya nak ikut sekali." Gadis itu tersenyum.

"Oh,er..kalau cmtu mari lah." Jimin mula berjalan. Haduhh apahal dupdap jantung ni ?! Tenang la kejap !

Setelah 15 minit round2 supermarket cari barang,akhirnya dapat lahbsemua barang dalam list gadis itu. Jimin dan gadis itu kemudiannya berjalan ke kaunter.

"Gomawo jimin." Ucap gadis itu sambil tersenyum manis.

Jimin terus blushing dengar gadis tu sebut nama dia. Aik,mana pulak dia tahu nama aku ? Oh,nametag. Lupa. "Nae,sama2."

"Saya Yoonji. Jumpa lagi jimin." Gadis itu melambai sebelum keluar dari kedai.

Jimin pulak berdiri sambil lambai gadis itu semula dengan muka yang merah macam udang kena bakar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jimin pulak berdiri sambil lambai gadis itu semula dengan muka yang merah macam udang kena bakar.

~~

"Hyung !! Jimin dah balik !!" Jimin melaung sebaik membuka pintu. Sambil berjalan dia berbicara gembira. "Hyung tahu tak,tadi kan kan kedai,ada sorang perempuan ni datang. Dia kan..."

"Amboii,excited betul nih. kot ya pun pegi lah mandi dulu. Bau kambing dah tau tak." Yoongi memotong kata2 dongsaengnya itu. Jimin tersengih2 sambil menuju ke bilik air.

~

"Ha,apa nak cerita tadi?" yoongi bertanya ketika mereka duduk di meja makan.

Muka jimin terus bersinar2. "Hehe tadi ada sorang perempuan ni datang. Dia budak baru kat kawasan ni. Jinjja gwiyowo !"

"Wow,dongsaeng hyung ni dah jatuh cinta ke?"

Jimin blushing sambil kuis2 makanan dengan garfu dia. "Tak de lah just,dia comel.."

"Ek eleh,kalau suka tu cakap je la. Ireumi moeyo?" Tanya yoongi sambil mencapai cawan air.

"Yoonji"

Hampir tersembur air yang diminum yoongi. Muka jimin dipandang tak berkelip.

"Hyung dah kenapa?" Jimin bertanya hairan. Hyung kenal ke perempuan tu?

"Patut la dia comel.." Yoongi tersengih2 sendiri.

"Eh,apa kaitan nama dia dengan kecomelan dia?" Makin hairan jimin. Apa pulak kaitannya?

"Sebab nama dia macam hyung. Nama 'yoon' ni memang comel2 semua." Yoongi tergelak sendiri.

Jimin pulak pandang yoongi dengan muka annoying. Mementang la muka dia flawless...

Protect (BTS YOONMIN)Where stories live. Discover now