Lima bulan dah berlalu sejak peristiwa tu. Luka2 kat badan hyung pun dah makin sembuh. Aku akan tukar kerja sebab aku rasa aku perlu mulakan semula (lagi skali) hidup aku. Aku dah berhenti sepenuhnya dari kegiatan sebelum ni. Well,bukan aku lah. Kami semua. Ravi dengan yoonji sekarang buka bengkel kereta dengan dibantu matthew. Aku harap bisnes deorang maju nanti.
Aku masih tinggal dengan hyung dekat rumah tu. Sekarang ni aku tak kerja lagi,sebab still jaga hyung kat rumah. Yoonji bagi duit sebagai tanda minta maaf. Dengan duit tu la kami guna untuk operation kaki hyung. Dulu tak mampu sebab takde duit.
Kaki hyung dah ok balik. Cuma sekarang still pakai tongkat sebab masih baru lepas operation. Hyung happy sangat sebab lepas ni dia boleh la keluar jalan2 cari awek.
Walaupun aku rancang nak kawin dengan yoonji,ravi pulak tak bagi. Bukan tak bagi,masih belum mengizinkan kata dia. Sebab yoonji pun baru nak mulakan semula. So aku kena lah tunggu lagi. Sobs.
"Jimin ! Termenung apa ?" Suara yoongi hyung mengejutkan aku.
"Tak ada apa2. Hyung nak g mana siap2 ni?" Tanya Aku hairan. Dengan jaket kulit dia. Amboi melawa sakan hyung ni.
Hyung tersengih. "Nak ayam goreng"
Aku ketawa kecil. "Nak jimin teman ke?"
"Mesti la ! Nanti kalau ada orang culik hyung mcam mana?" Gurau hyung.
Muka aku pucat. Imej hyung kena ikat dekat kerusi dengan kesan darah kat baju dia muncul balik depan mata aku.
"Er..jimin-ah..mianhae. hyung gurau je" ujar hyung dengan rasa bersalah.
"Hyung,tunggu jimin siap. Jebal,jangan pergi sorang." Kata aku serius sebelum aku berlari ke bilik tukar baju.
~~
"Hyung"
"Apa?"
"Gomawo"
"Untuk?"
"Jaga jimin selama ni"
"jimin kn dongsaeng hyung"
"Hehe"
"Jimin-ah"
"Nae?"
"Gomawo"
"Hm? Untuk?"
"Jaga hyung selama ni"
"Hyung kn hyung jimin"
"Kot ya pun tak payah la tiru skrip sebijik2."
"Eleh hyung pun sama"
"Haha. Jimin-ah"
"Nae?"
"I will protect you. Forever"
"i will protect you too hyung. Forever and ever and ever !"
*cue in lagu thousand years 😂😂*
-T A M A T-
YOU ARE READING
Protect (BTS YOONMIN)
FanfictionYoongi gangster. Jimin pencuri professional. Yoongi jaga jimin. Tapi satu hari diorang terpaksa 'bersara' Tapi berlaku sesuatu yang memaksa jimin kembali ke jalan hitam. Macam tu lah lebih kurang ~~