Kapittel 3

46 7 2
                                    

"Du liker ikke Rosepote."mjauet Buskepote forvirret, "Hvorfor ikke?"
Tigerlabb stoppet, og så på Buskepote. "Hun er egoistisk, og selvgod. Også er hun ikke flink til å slåss heller." "Men.."begynte Buskepote, men ble avbrutt av Tigerlabb på nytt. "Bare fordi faren hennes er leder, trenger hun ikke å oppføre seg som om hun er bedre en oss!"freste Tigerlabb. "Hun er da ikke så ille?"mumlet Buskepote.
"Jo!"ropte Tigerlabb.
"Ok. Så er hun det, da."sukket Buskepote.
De gikk videre i stillhet, før de kom fram, og fikk øye på Morellpote og Blåtjern.

Morellpote stoppet opp. "Hei, Buskepote og Tigerlabb,"mjauet han vennlig, "Jeg har kamptrening, siden jeg ikke kan sanke urter!" "Kult!"mjauet Buskepote, og rødmet litt. "Ja,"mente Tigerlabb. "Det er vanskelig."sukket Morellpote, og så på Blåtjern.
"Tigerlabb er den beste til å sloss av alle lærlingene. Kan du vise Morellpote hvordan det skal gjøres?"spurte Blåtjern. "Ja!"mjauet Tigerlabb stolt. "Jeg kan og...eh, hjelpe til,"tilbød Buskepote......

"Mraaaaaauuu!"hylte Buskepote, i det hun landet på bakken. Tigerlabb så veldig fornøyd ut. Buskepote kom seg sakte opp. Tigerlabb var virkelig god. Desverre.
"Jeg, eh, bare skulle vise Morellpote hvordan man ikke skulle gjøre det,"forklarte Buskepote, og slikket pelsen sin litt. "Ja da, så."mjauet Tigerlabb, "En gang til?" Buskepote nikket, og la seg ned i posisjon.
Buskepote kastet seg over Tigerlabb, som bare sto der rolig og avventende, før hun hoppet opp, og slang en pote inn i magen på Buskepote, som landet på bakken. "Ørhg."stønnet Buskepote.
Morellpote hikstet litt av latter, men stoppet. Buskepote reiste seg opp, og angrep på nytt.
Og enda en gang.
"Viser du fortsatt hvordan man ikke skal gjøre?"mjauet Tigerlabb etter Buskepote's sjuende tap. "Ja."mumlet Buskepote. Tigerlabb nikket. "Åja, men da kan vi jo starte å gjøre det ordentlig?"mjauet hun, og kastet seg over Buskepote, som hikstet, og gjorde sitt beste.....

"Hvor mange ganger sa du?"gjentok Spindelpote vantro. "Åtte."stønnet Buskepote, "Ikke spør." "Mm. Lurer på hvem som vinner turneringen...Igjen."lo Spindelpote, før han så uttrykket til søsteren sin. "Æh, vel, god natt. Husk at vi trener med mentorene våre i morgen, og hold deg unna Tigerklo.."

En veldig rar kattekrigerne-fanficWhere stories live. Discover now