"Prøv å spise noe."mjauet Rosepote, "Det hjelper." "Nææ. Da blir jeg bare tung, og faller ned,"spøkte Buskepote, for å skjule nervøsiteten sin.
"Haha. Kom, nå."mjauet Rosepote...."Kom igjen, Rosepote!"heiet Buskepote og Berglabb. "Dette klarer du,"la Morellpote til. "Fortere, Askepote!"hylte Spindelpote og Tigerlabb. "Fortere,"mjauet Spindelpote høyt, "Fortere!"
Rosepote og Askepote kavet så fort de kunne gjennom tjernet, men det var én som tok ledelsen.
"Og, vinneren er Askepote!"mjauet Lønnestjerne, idet Askepote kavet seg opp på land. "Hurra!"mjauet Tigerlabb. "Herlig!"lo Spindelpote og Duepote i kor. Rosepote så trist ut, der hun klatret opp på land hun også. Den gyldne pelsen klistret seg til kroppen hennes.
"Det gjør ikke noe. Vi slår dem,"trøstet Morellpote. Nå var det tid for jakt. Det var den sterke og utholdende Berglabb, mot den slanke og smidige Duepote....Buskepote svelget...."Kom igjen, Berglabb!"mjauet Morellpote nervøst. Han hadde ikke trengt å bekymre seg, for nå kom Berglabb til syne, med fire mus i munnen. "Herlig!"skrek Buskepote. Duepote sukket, og satte seg ned ved siden av haugen sin. Den var mindre en Berglabb sin, det kunne alle se.
"Og tiden er ute."mjauet Lønnestjerne, "Vinneren her er, Berglabb!" Berglabb smilte stolt. Alle mjauet spent, nå måtte de neste konkurransene avgjøre.."Heia, Morellpote!"mjauet Buskepote.
Plutselig gispet hun. Det var ikke Tigerlabb Morellpote skulle kjempe mot, det var Spindelpote!Buskepote så seg rundt, og fikk øye på Tigerlabb, som snek seg vekk. Buskepote snek seg etter, og havnet i lysningen der klatretreet var. Tigerlabb klatret oppover den ene siden. Det er vår side av treet, tenkte Buskepote forvirret. Ganske høyt oppe, begynte Tigerlabb sparke i en av greinene. Den ble løs, og Tigerlabb klatret ned igjen.
Hva var det hun drev med?Buskepote løp tilbake til de andre, tidsnok til å høre ordene, "Morellpote vant!" "Ja!"mjauet hun, "Herlig, Morellpote!" "Takk,"svarte Morellpote.
"Og nå, klatringen!"mjauet Lønnestjerne.
~~~~~~
Oioioioioioi.
Hva er det Tigerlabb pønsker på? Tigerhjerte
Det får dere se....hahahaha.
Jeg er gal.
YOU ARE READING
En veldig rar kattekrigerne-fanfic
FanfictionVel, så tittelen sier det meste. @Tigerhjerte @Duevinge @askepels @spindelvev ~~~~~~~~ Buskepote er en vanlig, eventyrlysten, lærling, og det samme med vennene hennes; Den alltid modige Tigerlabb, Den morsomme Askepote, Den praktiske Duepote og ...