Kapittel 1

90 9 77
                                    

Buskepote så seg rundt i leiren. Berglabb, en av de andre lærlingene, snakket med Spindelpote. Hun anstrengte seg for å ikke lytte på samtalen deres.

"Buskepote!"mjauet medisinkatten, Blåtjern, og avbrøt tankene hennes, "Kan du bli med og sanke urter?" Buskepote snudde seg mot Blåtjern. "Men du har jo en medisinkattlærling?"mjauet Buskepote forvirret, og tenkte på Morellpote, den rødlige, søte medisinkattlærlingen. "Han har hvithoste, så jeg vil ikke at han skal smitte eventuelle katter som trenger urtene."forklarte Blåtjern. "Åja."mjauet Buskepote, "Da kan jeg sikkert hjelpe." c"Flott, Buskepote."mjauet Blåtjern lettet, "Jeg tenkte jeg skulle spørre deg, siden du har hjulpet så mye før."
Buskepote rødmet litt da Blåtjern nevnte det at hun hadde vært så mye i medisinkatthulen.
Det er bare fordi Morellpote er så søt...tenkte Buskepote, og sukket. "Så, hva trenger vi?" "....hestehov, og jo, vi trenger også litt kattemynte."ramset Blåtjern opp, "Så, hva vil du hente?" "Emh, kattemynte og hestehov."mjauet Buskepote, ettersom det var det eneste hun hadde hørt. "Greit!"svarte Blåtjern, "Kom til Medisinkatthulen når du er ferdig,"
Buskepote nikket, før hun løp ut i skogen.

"Hef..."mjauet Buskepote, så godt hun kunne, gjennom urtene. "Takk!"mjauet Blåtjern, "Det var veldig snilt av deg." Buskepote la fra seg urtene, og mjauet et kjapt, "Bare hyggelig.", før hun løp for å finne vennene sine.

"Hei, Buskepote!"mjauet Askepote, "Hvor har du vært?" Buskepote så på Askepote, "Jeg har hjulpet Blåtjern med noe urtesanking."forklarte Buskepote, mens hun satte seg ned. "Hvorfor det?"spurte Duepote nysgjerrig, og så på Buskepote.
"Fordi hun er hovedpersonen. Da hun jo ha et skjult talent som medisinkatt,"mente Spindelpote.
"Morellpote hadde.."begynte Buskepote, men nok en gang avbrøt Spindelpote, "Morellpote, ja,"mjauet han, "Er ikke han.." "Medisinkattlærling!"avbrøt Buskepote kjapt, og bestemte seg for å bytte tema. "Hvor er Tigerlabb, forresten?"
"Trening, som vanlig."mjauet Askepote og Duepote i kor.
~~~~~~~~
Galskapen fortsetter. Lol. Uansett, ikke glem å gi meg beskjed hvis du vil ha med en karakter, jeg trenger flere!

En veldig rar kattekrigerne-fanficDove le storie prendono vita. Scoprilo ora