Di sini aq hari ini, duduk di atas pelamin, berias indah, berbaju kurung, not jubah or dress sbb aq x minat. Lagipon kn nk nikah je, lps tu buat majlis kecik2 je sbb nk buat yg syarat je dulu. Nnti dh selesai semua mslh, baru bersanding, tu pon klu ada laaa masanya😅.
Sedang aq duk termenung, mengenang nasib ku di sini, secara tetiba dtg seorg jejaka di hdpn aq, melatah terus aq. Nasib melatah slow je. Mana x nya, tetiba dtg capai tgn aq, salam x da, apa x da, main serbu je. Haish, main ganas nmpk bang😏.
Aq yg mmg sedia ada blur nie pandang je muka dia. X sedar rupanya dia dh sarung cincin kt tgn aq. Dia pon pandang muka aq. Lama gak kitorang mcm nie, dan tetiba makcik sblh aq nie berdehem. Dia ckp slow je, "salam dan cium tgn suami tu Sha. " Ouh, yea2. Aq hmpir lupa. Patut laa dia pandang aq😅. Dan lps tu mcm biasa laaa kan. Dia cium dahi aq. Alaaa, benda biasa dlm novel2 lain. Its too cliche.
Lps je hbs semua jadah tu, aq pon apa lagi. Lari masuk bilik dan baring atas katil. Alaa, aq kan pakai baju kurung je, so relax laa aq baring atas katil. Mcm baru lps balik dri kenduri. Ehh, mmg baru lepas blk kenduri pun, kenduri kawin aq😆.
Lps tu, aq rse dh dekat 15 minit termenung, aq pon ambil keputusan nekad. Aq mesti buat skang jugak. Hah, mesti pikir bkn2 kan? Aq senanya nk pi mandi la. Badan berlengas. Aq x suka. Aq amik semua barang2 aq dan lari pecut masuk bilik air.
Lps hbs mandi, masuk2 je bilik kosong. Oky, fine. Ntah mana laki aq. Aq pon x tau. Sambil keringkan rambut, aq lyn fb, insta, wc, ws. Hurm, x da bnda best. Tapi kan perlu ke aq bgitau member2 lama aq psl perkahwinan aq nie. Kang aq bgitau kang terkejut beruk dema😅.
X yah habaq laaa. Mls aq. Diam2 sudah. Lps tu tetiba rse ngantuk plk. Dan aq pon mula melabuhkan tirai ke alam mimpi. Sedar2 je dh pukul 12 tgh malam. Hahaha😂. Aq x Isyak lagi laaa. Speed aq ke bilik air amik wuduk. Lps solat mcm ada sesuatu yg hilang, tapi ntah laaa. Aq sambung je blk tido. Huargh😴. Ngantuk. Bye2 nk tido blk😁.
YOU ARE READING
My Hot Duda. (Short Story)
Short StoryHighest ranking: 1st in Short Story Currently record: 5th in Short Story Keep vote and comment guys! Sinopsis: Lelaki? Mana kau lebih prefer. Bujang? Duda? Mungkin kau akan pilih bujang tapi dia pilih duda. Siapa dia? Shasha. Gadis melayu yang giler...