Ik zit op mijn bed een boek te lezen, en ik hoor opeens een piepend geluid. Het komt van buiten vandaan. Ik legde mijn boek aan de kant en ging voor het raam kijken. Het dier kwam naar mij toegevlogen. Ik heb hier nog nooit van mijn leven een uil zien vliegen, in ons kleine dorpje. Toen de uil heel dichtbij kwam, stapte ik een stapje naar achter omdat ik dacht dat hij me aan ging vallen. Maar de uil landde rustig op de dakgoot, en klom in de raampost. Hij had een brief in zijn snavel. Ik pakte voorzichtig de gelige brief aan. Hij voelde best wel zwaar, niet heel zwaar, maar gewoon beetje zwaar. Ik draaide de brief om en zag iets waarmee de brief dicht is geplakt. Er stonden een leeuw, das, slang en een adelaar op, met een grote Z in het midden. Ik was wel nieuwschierig. Ik opende hem en begon te lezen wat er stond.
Zweinsteins Hogeschool Voor Hekserij En Hocus-Pocus.
Hoofd: Albus Perkamentus.
(Commandeur in de Orde van Merlijn, Int. Tovergrootmeester heksenleider eerste klas opperste Hotemetoot van de Wereldbond van Toverlieden)Het doet me genoegen om u te kunnen mededelen dat u in aanmerking komt voor een plaats in Zweinsteins Hogeschool Voor Hekserij En Hocus-Pocus. Bijgaand treft u een lijst aan van schoolboeken en andere benodigheden. Het schooljaar begint op 1 september. Gelieve vóór 31 augustus per uil te reageren.
Hoogachtend Minerva Anderling
Assistent-Schoolhoofd.Zweinstein?? Is dat een school??
Ik las de brief die erbij zat.Zweinsteins Hogeschool Voor Hekserij En Hocus-Pocus.
UNIFORM
Eerstejaarsstudenten hebben nodig:
1. Drie effen werkgewaden (zwart)
2. Een effen puntmuts (zwart voor schooltijd)
3. Een paar beschermende handschoenen (drakenhuis of soortgelijk)
4. Een wintermantel (zwart met zilveren speld).
N.B.: Alle kledingstukken moeten van naamlabels zijn voorzien.VERPLICHTE LECTUUR
Alle leerlingen moeten in het bezit zijn van de volgende werken.
Het Standaard Spreukenboek (niveau 1) door Miranda Wiggelaar
De Geschiedenis van de Toverkunst door Mathilda Belladonna
Theoretische Grondslagen der Magie door Adalbert Zwatel
Gedaanteverandering: een Boek voor Beginners door Emeric Morfo
Duizend Magische Kruiden en Paddenstoelen door Philippa Zwam
Magische Brouwsels en Drankjes door Arsenius Grein
Fabeldieren en Waar Ze Te Vinden door Newt Scamander
De Zwarte Kunsten: Een Handboek voor Zelfbescherming door Quinten TondelOVERIGE BENODIGHEDEN
1 toverstaf
1 ketel (tin, standaardmaat 2)
1 een set glazen of kristallen flesjes
1 telescoop
1 set koperen weegschalen
Leerlingen mogens tevens een uil Of een kat Of een pad meenemen.
Ouders worden eraan herinnerd dat eerstejaars geen eigen bezemstelen mogen bezitten.Toen ze de brief helemaal had gelezen, straalde ze.
Ze rende gelijk haar kamer uit, de trap af, de woonkamer in, en bleef voor haar ouders neus staan wapperen met de brief. "Wat heb je daar?", vroeg haar vader verbaasd. "Een brief, ik mag naar Zweinsteins Hogeschool Voor Hekserij En Hocus-Pocus. "Echt?". Hermeliens moeder had er weleens van gehoord, maar ze wist er niet veel van. Wel dat Dreuzels er bijna nooit voor in aanmerking kwamen om lessen te volgen op Zweinstein.
"Maar, dit is wel heel bijzonder nieuws", zei haar vader. Hermelien straalde nog steeds. "Op 1 september begint de school pap".Heey allemaal.
Ik weet het.... Dit is een heel klein hoofdstuk, maar dit is zeg maar een soort intro ding iets. Zodat jullie weten hoe het verhaal begint.
De andere hoofdstukken worden wel wat langer.
Heel veel plezier met lezen👌👍👍
JE LEEST
Het leven van: Hermelien Griffel.
Novela JuvenilIn dit boek ga ik schrijven over hoe Hermelien naar Zweinstein gaat, en hoe ze Harry en Ron ontmoette. -204 in tienerfictie-