Her dækker vi covers / omslaget

78 1 0
                                    

Omslaget, eller måske rettere forsidebilledet, er det første som folk her på Wattpad ser, når de kigger på nye bøger. Derfor er det en vigtig del, hvis du ønsker at din bog bliver set.

Vi skal ikke dømme bøgerne på omslaget, men når vi kigger efter ny og tilfældig inspiration, så er det jo hvad vi gør, både online og hos boghandleren eller på biblioteket.

Du kan lave et forsidebillede på hjemmesiden for Wattpad, og her kan du vælge mellem nogle standard billeder, og så selv tilføje et filter og noget tekst, eller du kan uploade et billede du selv har. Hvis du selv kan lave et billede i et grafikprogram, så vil det give det mest unikke forsidebillede, men kan du ikke, så leg med de muligheder som Wattpad giver dig. En forside er vigtig, også selv om den ikke er 100 % original.

Standardstørrelsen på forsiden her på Wattpad er 256 x 400 pixels. Det er ikke ret stort, men det er stort nok til et pænt billede.

Personligt, så arbejder jeg mest med størrelsen 512 x 800 pixels, fordi jeg bedre kan se detaljerne der - og når jeg synes det er på plads, så laver jeg det mindre. Det betyder også, at jeg i processen sikre mig, at det jeg laver ser godt ud, selv om det bliver vist i en mindre størrelse. Find din måde at gøre det på - også selv om du får en du kender, eller en fra nettet til at hjælpe dig med en forside. Der sidder folk rundt om, som gerne hjælper med at lave forsider til en bog - også her på Wattpad.

Jeg gentager mig lige - forsiden er vigtig hvis du gerne vil ses og læses!

Den Danske Wattpad GuideWhere stories live. Discover now