În primul rând, salut.
În al doilea rând, recent am vrut să fac din scris mai mult decât un hobbie. Aşa că am decis să învăț. Iar învățatul vine mai uşor când şi tu educi pe cineva. Aşa că vreau să vă împărtăşesc ceea ce eu aş fi vrut să ştiu când m-am apucat prima dată de scris.
Dacă eşti un începător, pune întrebări! Aşa am făcut şi eu! Acum, nu mă laud că am experiență în scris cu carul, şi că am scris romane care au fost New York Time Bestseller's, dar toate sfaturile din această carte sunt de la autorii cunoscuți, sau ceea ce am simțit şi crezut că ajută.
Dacă scri deja de ceva timp, atunci citeşte pentru perfecționare. Niciodată nu şti când dai peste ceva nou.
Acum, să trecem la treabă!
Mda, orice personaj pe care l-am îndrăgit a fost mai mult decât un simplu caracter, a fost o persoană. Orice persoană trebuie să aibă o personalitate, un trecut, şi nişte semne simple distincte pe care, spre perfecționare, trebuie să le stabileşti de la început.
Dacă întrebi un autor aici pe wattpad, de îşi perfecționează personajele sau ba, răspunsul poate fii de multe ori negativ. Doar şi oamenii cu lucrările deja publicate, pot să nu aibă personaje interesante sau dezvoltate. Dar depinde de tine dacă vrei să fi mai bun!
În alt prim rând : fă personajele interesante.
Îmi amintesc şi acum, protagonistul din " În lanul de secară ". Era un băiat care avea un, um să zicem, preferință pentru sora sa mai mică. Să spunem doar, că în viziunea mea, o privea cam sexual, iar pentru mine asta a fost îndeajuns de scandalos. Oricum sentimentele față de el nu prea erau din cele mai bune. Pentru alții el era scandalos, pentru alții protectiv, dar asta l-a făcut interesant ( nu neg însă, nu mi-a plăcut cartea ).
Nu, asta nu înseamnă că protagonistul cărții tale trebuie să se uite la fundul surioarei lui pentru a fi interesant. Trebuie să fie o persoană.De aceea ( în sfârşit ) propun fişa personajului tău ( ca la media ). Desigur, lucrurile se pot schimba pe parcurs, dar, cum am mai spus, trebuie să fie nişte lucruri aranjate.
Asta nu înseamnă că trebuie să arăți în carte tot ce ai scris pe fişă. NU! Fişa este pentru ca tu să îți cunoști mai bine personajul, astfel încât, toate acțiunile sale din carte să nu fie ieşite din context. Este esențial ca persoana să fie în armonie cu ea însăşi, încât faptele sale să nu fie denaturale. Un cititor experimentat va observa cu siguranță, dar, chiar şi aşa, inconştient îți dai seama că ceva e greşit în poveste.
De aceea, dacă insişti ca pe parcursul poveştii, fata să fie răpită, oferă împrejurarea şi calitățile necesare pentru a fi realist.
Oricum, am de gând să fac un exemplu al fişei cu un personaj propriu, acela fiind Sona, din cartea Apartamente. Încerc să nu dau spoilere, promit.
Voi adăuga şi câteva aspecte, care vă vor ajuta să înțelegeți.
Numele întreg al personajului şi semnificația : Sona Goodwin.
Sona - apă, pentru că are un caracter flexibil şi nu e niciodată stabilă.
Goodwin - pentru a arată, în pofida a ce va credea cititorul în unele momente, că persoana dată nu este rea.Poreclă sau Nume Fals ( motivul ) : Amanda a făcută o referință la Sona, ca fiind Sonic, pentru că ajungea atât de rapid la Apartamentul din Josul Străzii.
Numele cărții şi/sau a Seriei : Cartea " Apartamente ".
Hogwarts House ( pentru calități definitorii ) : Slytherin
Ambiție
Inteligență
Măreție
Şirentenie
Elementul reprezentativ : apaVârstă : 28
Cât de tânără pare : 19/20
Culoarea ochilor : albaştri
Tonul pielii : gălbui
Rasa : Europoidă
Caracteristică predominantă : înfățişare
Cum arată : păr blond murdar, sprâncene lungi şi dese, ochi alungiți, nas mediu, uşor rotunjit, bine poziționat în conformitate cu forma feței, buze conturate, maxilar pronunțat.
Ochelari sau lentile : ochelari când citeşte
Forma feței : ovală
E sănătoasă ?
Nu
De ce nu ?
Chiar dacă posibil să nu citiți cartea, este un SPOILER prea mare. Oricum, personajul se află în starea de negare parțial.
Greutate : 42 kg
Înălțime : 1.64 m
Tipul corpului : dreptunghi
Semne în mod special : Da, pe mână.
Culoarea preferată : purpuriu
Culoarea pe care o urăşte şi de ce : galben, pentru că îi aduce aminte de vomă.
Mâncarea preferată : merele ( simbolistică. Adică aveți întrebări, păi, um, le puneți, pot explica, e personajul meu )
Genul literar favorit : nu îi place să citească
Defecte : crizele nervoase şi ocazionalele blocaje ale creierului.
Muzica preferată : clasică
Muzica pe care o urăşte şi de ce : Rock-ul pentru că îi aduce aminte de un eveniment nefericit.
Expresia pe care o folosește cel mai des : Confuzie
Transport : pe jos sau pe motocicletă
Curajoasă sau Precaută : a fost curajoasă, a devenit precaută.
La fel când e singură : da
Fumează? Ce?
A fumat iarbăCând şi cât de mult? Motiv?
În liceu, înainte de reprezentații, pentru a scăpa de emoții.Hobbies : vizitează Apartamentul din Josul Străzii
Bea? Mult?
Nu şi nuCum petrece o zi ploioasă : vizitând Apartamentul din Josul Străzii
Oraş : Dundee, Scoția
Gen de copilărie : presată de părinți
Prima amintire : prima zi la grădiniță. S-a luat la bătaie pentru o păpușă.
Cel mai important eveniment din copilărie ce o bântuie şi acum : primul concurs de frumusețe, unde a căzut ( şi acum are cicatricea pe mână ). De atunci se teme de eşec.
Cred că asta a fost tot. Nu uita, dacă ai întrebări, la poți pune oricând, şi vom căuta răspunsuri. Cererile pot fi la anonimat, la dorință.
Pe data viitoare!
CITEȘTI
Lucruri pe care aş fi vrut să le ştiu când am început să scriu
DiversosLucrul de care te temi cel mai tare, lucrul pe care îl ascunzi, despre acela scrie. Scrie adevărul, pentru că scrisul este un proces prin care înveți lucruri de la tine, prin tine. Acest scriitor/cititor promovează şi colaborează cu cei asemeni lui.