Povestirea/Scrisul sunt unele din cele mai populare metode de marketing în comunicare. Eficace în captarea publicului şi răspândirea informației fără a părea ultra persuasivi. Studiile ne arată exact unele criterii ce fac o poveste reuşită.
1. Încrederea în protagonist.
Sentimentele față de el ne dictează reacția asupra poveștii. Da, nu toți protagonişti trebuie să fie perfecți sau agreabili, dar e nevoie de mult talent pentru a lucra cu un protagonist enervant şi să creezi o poveste reuşită. Aşa că dacă eşti amator, lasă asta pe mai târziu.Pont: Nu cenzura drama unei poveşti adevărate. Nimeni nu crede în perfecțiune.
2. Drama
Poveştile au nevoie de evoluție dramatică şi dinamică emoțională.Pont: Viața reală are urcuşuri şi coborâşuri, deci audiența va empatiza personajele ce se află în situați dificile.
3. Cunoscutul
Cu cât mai mult oamenii pot să se identifice cu povestea cu atât mai aproape le va fi de suflet. Asta nu înseamnă că trebuie să scriem despre cum plecăm la şcoală sau mâncăm pâine cu dulceață ( sau cel puțin nu în totalitate ). Omenirea a fost mereu atrasă/speriată de Marele Necunoscut; o poveste bună îmbină elementele originale cu cele obişnuite. Mai bine să pierzi din originalitate decât să succezi în imitare. Cu siguranță nu am înțeles cum se simțea Harry când zbura pe mătură sau lupta cu Voldemort, dar am recunoscut tristețea pierderi unui om drag sau sentimentul că ți-ai găsit locul lângă altul, îndrăgindu-l mai tare pentru aceste momente.Pont: Oamenii sunt atraşi atât de cunoscut cât şi de necunoscut.
4. Investiție
Cu cât sunt mai atraşi în poveste cu atât mai probabil să le influențezi opinia.Pont: De obicei cele mai simple poveşti sunt cele mai importante.
5. Simplitate
Poveştile puternice sunt simple. Elimină orice tărăgănare sau descriere inutilă.Pont: Într-o poveste simplă oamenii sunt mult mai uşor de condus după firul pe care tu îl arunci.
6. Opțiune
Poveştile cele mai persuasive sunt cele în care cititorul îşi găseşte singur calea.Pont: Este mai uşor să umpli un gol dacă povestea e familiară. Cunoaşte-ți lumea la perfecție, doar tu eşti Zeul ei.
7. Familiaritate
Cu cât mai familiar se simte cu atât mai puternic loveşte.Pont: Te încrezi în ceea ce cunoşti. Necunoscutul e mai greu de recunoscut sau controlat.
Când îți dai seama că ai scris un articol cum să manipulezi audiența fără ca ea să îşi dea seama...
CITEȘTI
Lucruri pe care aş fi vrut să le ştiu când am început să scriu
عشوائيLucrul de care te temi cel mai tare, lucrul pe care îl ascunzi, despre acela scrie. Scrie adevărul, pentru că scrisul este un proces prin care înveți lucruri de la tine, prin tine. Acest scriitor/cititor promovează şi colaborează cu cei asemeni lui.