3: Mietintää ja tutkimuksia

30 6 5
                                    

Tapahtui viime luvussa: Hodgins pyysi kumiankkojen tuhoamisapua Boothilta, mutta kuinka ollakkaan hän löi luurin korvaan. Sweets ja Booth pommittivat Hodginsia kumiankalla. Hodgins kiljui kuin pikkutyttö.

Hodginsin näkökulmasta kerrottua

Oli pakko keksiä suunnitelma! Pakko! Nojaan käsiäni pöytääni ja päätä käsiini mutisten. Tiesin Boothin tai Sweetsin olevan vielä täällä. Nostan katseeni pöydästä, ja pyörähdän tuolillani katsomaan taakseni. En näe ketään. Olenko oikeasti jo näin harhainen. Katselen ympärilleni. Nousen ylös ja lähden hakemaan kahvia, huomaten kävellessäni Brennanin työhuoneen ohi, että he tutkivat siellä uutta tapausta. Koputan ovelle, avaan sen kysyen.

"Tarvitaanko täällä minua..?" Saan vastaukseksi vain päänpudistuksen, kun kuulen Brennanin ja Camillen jatkavan jutteluaan jostakin.

"Lapaluussa syvä, viistoon kulkeva viilto..."
"Lantioluussa hiusmurtumia..."
"Ei vasemman käden pikkusormea..."
"Kasvoista voin tunnistaa sen verran että uhri oli nainen."
"Niinkö?"
"Niin."

Jatkan matkaani kahvihuoneelle, suunnitellen kuinka saisin tuhottua kumiankat. Saavun kahvihuoneelle, astuen sisään ja huomaten mangon pöydällä halkaistuna.

"EI! EI MANGO, ÄLÄ KUALE!!" Huudan surullisella ilmeellä. Sitten muistan jotakin ja totean.

"Ai niin, minähän sen leikkasin."

Jatkan hymyillen matkaani kahvimukikaapille, ottaen sieltä ison kupin, ja kaataen termoskannusta kahvia. Istahdan pöytään ja olen juuri hörppäämässä kahvia kun Booth tulee kahvihuoneeseen.

"Varo Jack, se on kumiankka!" Tuo huudahtaa ja osoittaa kuppiani naurahtaen. Katson kuppia ja huomaan siihen maalatun kumiankan. Suustani pakenee karjaisu, säikähtänyt sellainen.

"HUI PERKELE!"

// 8)

- LonelyAeonPath

Terrible, squeaking yellow thing || Bones Fanfic || DR. Hodgins ||Where stories live. Discover now