Efter ett tag var jag nöjd med min fläta jag försökt göra och började långsamt städa min redan städade låda, i brist på saker att göra.
- Nu skulle man vilja ha sin mobil, suckade jag olyckligt. Tänk liksom vad mycket vi missar på snapchat, kik, insta och allt!
Filippa suckade, lika olyckligt som jag, bort ifrån sin underslaf.
- Sant, sa hon efter en halv minut. Men det är ändå ganska skönt, att inte vara uppkopplad, tycker jag.
- Nja, tvekade jag. Man måste väl vänja sig först, för nu är jag ganska stressad. Men imorgon kanske.
- Mm.
Plöstligt slogs dörren upp. Ett skrik lämnade mina läppar direkt, då jag bara var iklädd underkläder. När jag såg att det var Svea slappnade jag av. Hon var ivrig och hoppade upp och ner.
- Vad har hänt? frågade jag, samtidigt som jag drog på mig en over size, grå t-shirt.
- Gissa!
- Du ska vara med i VM? var det enda jag kunde komma på.
- Du har fått ett husdjur, förslog Filippa.
- Nej, hur skulle jag kunna få reda på det nu? sa Svea irriterat.
Hon satte upp sitt, nästan vita, hår i en knut mitt på huvudet. Hon var riktigt bra på det, inte som jag.
- Men säg då, suckade Filippa.
- Jag har fått kille!! skrek hon.
Jag nöp mig själv i armen för att kolla om jag drömde. Visst, jag kände knappt Svea, men hon var den sista här på lägret, som jag skulle kunna tänka mig vara ihop med någon (det blev en lång mening som kanske knte var så jätte "gramatisk" haha, men hoppas ni fattar)
- Va?! sa jag efter en lång stunds tystnad. Vem då?
- ARVIID!! Han är så söt och Åå, jag tror att jag dör!-
-
-
-
-Kort kaputel, men kände att det passade med ett nytt kapitel nu :))
Vem är den där Arvid egentligen? Om jag var Melissa skulle jag... Nä jag vet inte... :(
<33
YOU ARE READING
Om du bara visste
Teen FictionSommaren är perfekt för att hitta killar, säger alla. Men är det verkligen sant? Melissa ska på sportkollo över sommaren. Där träffar hon Arvid. Han är skitsnygg och dessutom verkar han intresserad av henne. Men han blir ihop med Svea, Melissas rum...