1.7 ~ Sena till badet

28 2 2
                                    

När vi kom ner till badberget var det tomt.
- Var är alla? frågade jag oförstående.
- vi är nog lite sena, muttrade Filippa. Varför behövde du sitta i tio minuter och räkna upp för och nackdelar med att tvätta sig?
Jag suckade. Filippa tänkte inte alltid som jag, men vi hörde ihop. Jag älskade henne!
Plötsligt hördes två par flipflops bakom oss. Jag snodde runt och mötte Astrids blick. Bianca kom lite efter.
- Puh, sa Astrid. Tur att det inte bara var vi som var sena. Visst, Biancis?
Bianca mumlade något ofattbart och vi alla slängde sedan av oss handdukarna. Eftersom solen sken dök vi i direkt, fast vi inte fick.
Jag kom upp med huvudet övet ytan och skakade huvudet så håret inte låg för ögonen. Skaka-håret-grejen, aka Edvins skaka-håret-grej. Han var min kusin och när vi var tre år gick vi runt och sa att vi var kära. Hans storebror, Linus, hade frågat om vi inte kunde pussas då.
Hah, nu i efterhand var det skittöntigt. Hade han ingen att pussas med själv eller?
- Vad bad vi är nu! skrattade Astrid, precis samtidigt som jag tänkte det.
Vi alla höll med.
Jag och Astrid är nog väldigt lika, bara inte i utseendet, tänkte jag.
Jag tänkte på Bianca. Och på hur tyst och sur (?) hon var. Varför? Hade jag gjort nåt? Eller var hon bara blyg? Hon kanske inte gillade mitt temperament?

-
-
-
-
-

Guess who's back efter the whole summer???

Svar: MEEEEE

Kul att vara tillbaks även om några kanske har raderat denna bok <33

Rösta & kommentera för mer om Melissa + co!! :))

Om du bara vissteOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz