1.3 ~ Vinnande Paret!!

57 6 2
                                    

Anders, som jag tror han hette, blåste i visselpipan och ropade att vi hade ett vinnande par.
När alla kommit upp på land, sa han:
- På tredje plats kommer.... Johanna och Jens! På andra plats kommer... Jacob och Filippa!!
Och på första plats, det vinnande paret, kommer.... MELISSA OCH ARVID R!!! Grattis!!
Josefine ställde sig bredvid och log mot alla barn.
- Och grattis till alla som var med! Hoppas ni hade kul!
Jag tog min handduk och började gå i armkrok med Filippa. Hon var så exalterad, för att Jacob hade sagt att hon var bäst.
- Nii, vad kul! sa jag och log.
- Ja, och jag tror att vi kanske kan bli iiiihop!!!
Vi möttes i en slags hoppdans och hoppade så tills det knackade på dörren.
- Ja? frågade jag.
- Arvid.
Jag gick och öppnade. Han log så fint och jag kände att jag nästan smälte. Jag log så fint jag kunde tillbaka.
- Vad bra du var idag, sa han och rodnade. Jag är inte så bra på det här.
Han skrattade kort. Jag kände ett pirrande känsla, som jag aldrig känt förut.
- Jo, det är du, sa jag. Det funkar perfekt.
Jag kysste honom och han kysste tillbaka. Sedan släppte jag och kollade in hans djupa ögon.
- Men tack i alla fall, sa jag.
- Sorry att jag avbryter, men det är rätt jobbigt att ha blöt bikini på sig.
Arvid kollade ursäktande på Filippa och skyndade sig ut.
Jag vände mig mot Filippa.
- Visst är han söt?
- Inte min smak direkt.
Hon skrattade och började klä av sig.
- Tänk ändå vad bortskämd jag är, sa jag plötsligt.
- Vad menar du?
- Jo, men jag bara bestämde mig för att Arvid var min. Och jag hade 500 kronor med mig och så får jag alltid den nyaste Iphonen när den kommer ut.
- Så du har Iphone 7 plus?
- Nej, inte nu, jag ville inte ha en... förklarade jag. Men det är inte alls så kul. Jag menar att få allt jag pekar på.
- Jag skulle tycka att det var en dröm, skrattade Filippa, men avbröt sig när hon såg mitt ansikte.
- Förlåt, mumlade hon.

Kvällen gick snabbt och plöstligt var det nattning.
- Men, var är Svea? frågade jag när jag och Filippa låg i våra sängar och Josefine satt på golvet.
- Hon bytte rum, till nummer 3. Hon kände visst någon där.
Jag låg tyst och kollade upp på de klottrade plankorna över mig. Hon bytte på grund av mig. Jag är en hemsk människa. Jag förtjänar inte att finnas...

-
-
-
-
-

Sorry för dåligt upt, har nästan ingen tid kvar (jag badar hihi)

<33

Om du bara vissteWhere stories live. Discover now