AKU berhenti dihadapan sebuah bilik diaspuri . ketika berada dipejabat tadi, cikgu suraya memaklumkan kpd aku, setiap satu bilik akan ada 5 orang termasuk aku.
aku mengetuk pintu bilik tersebut . seketika kemudian pintu bilik terbuka, terpacul muka seorang perempuan .
"hah! kau mesti bella maisara, budak baru tu kan? masuklah" aduh mak ai! muka dah lawa dah, tak tau pulak spesies singa mcm aku eh eh .
Aku hanya mengangguk lalu menghadiahkan sebuah senyuman sebelum melangkah masuk ke dalam.
ku kira dalam memang ada 4 orang, so semua sekali termasuk aku 5 oranglah." haii bella, nama aku yana " katanya sambil tersenyum manis . ohh jadi yang buka kan pintu untuk aku ni yana la ye. nampak gaya macam boleh buat geng huhuhu.
" aku dira . hah ni yang tebongkang tidur ni nama dia ayu tapi jangan tertipu tau! nama je ayu tapi perangai hampeh. duda pun tak nak dekat dia ni " diakhir katanya dira seperti berbisik, mungkin takut ayu yang tengah tidur terjaga. yang lain pula sudah ketawa mengekek. aku pun join je .
" eh mangkuk! aku dengarla " eh eh dah bangun dah ayu ni .
" Hahahahaha, sorry babe aku cakap benda betul apa " mereka yang lain menganggukkan kepala, wajah ayu pula sudah memerah .
" hmm apa apa je lah . hah nama aku ayu, takpayah pecaya apa cekeding2 ni cakap tadi ye " katanya sambil menenyeh matanya .
" korang ni, asal haihai . bagi salamkan lebih afdhal . Assalamualaikum bella . nama saya zia, tapi panggil zee je " wah yang sorang ni alim lah pulak kataku dalam hati sebelum menjawab salamnya .
***
" KAU dah kenapa isy? dari tadi monyok je aku tengok . period ehhh " usik add atau nama sebenarnya as'ad motawh .
" period bende . takde apa lah " kata isyraff dgn malas .
" kau dengan aku pun nak berahsia ehh . bestfriend sendiri kot " as'ad berkata dengan nada merajuk .
" hmm yelah . aku bukan apa, cuma bengang sikit je dengan sorang minah ni" isy memulai ceritanya .
" minah mana pulak? apa yang dia dah buat? dia cari gaduh dengan kau ke? pasal apa weh? " hailah as'ad , dah macam mak nenek je aku tengok engko ni .
" ehh tak payah jadi mak aku boleh tak . membebel je kau " isyraff menceritakan kepada as'ad tentang apa yang terjadi antara dia dan 'minah' tersebut .
" bapak ah! garang giler pompuan tu . rupa dia macam mana weh? lawa tak?" as'ad teruja ingin tahu . maklumlah, sebelum ni mana pernah pompuan2 kat sekolah ni marah isyraff . nak marah macam mana, asal nampak isyraff je jerit. dah macam histeria, tau lah isy ni handsome.
" hm rupa tu adalah jugak tapi perangai tu yang aku tak puas hati. tunggulah! kalau aku jumpa memang aku sekeh kepala minah tu" isyraff mengepal tangannya seakan akan 'minah' tersebut berada dihadapannya .
" eleh kau. ye ye je nak sekeh. sekali kau terjatuh cinta pulak dengan dia haaa tak tahu" kata as'ad sebelum berlalu keluar dari aspura memandangkan 3 orang rakan mereka yang lain tengah melepak kan koperasi sekolah .
Sementara isyraff hanya membuat muka toyanya . memang tak dinafikan bahawa isyraff mempunyai paras rupa yang menawan, anak matanya yang berwarna coklat cair mampu memukau sesiapa sahaja yang memandang, ditambah dengan hidungnya yang mancung serta giginya yang tersusun cantik membuatkan isyraff tampak sangat menggoda ketika senyum. malah, kulit muka isyraff yang flowless dan putih melepak sememangnya akan membuatkan para gadis jatuh cinta pandang pertama! ecewahhh .
Bukan isyraff sahaja, malah rakan2 sebiliknya iaitu as'ad , izam , farhan dan adam juga mempunyai wajah yang tidak kurang tampannya . Mereka berlima sememangnya menjadi lelaki idaman di Sekolah Elite ini dan bonus untuk mereka kerana berasal dari keluarga yang berada . Maklumlah, pelajar2 di sekolah Elite ini terdiri daripada anak2 dato' . cuma sebilngan kecil sahaja yang berasal dari keluarga yang susah tetapi diberikan biasiswa oleh pihak sekolah.
YOU ARE READING
I love you mr headprefect!
Romance" perempuan semua sama je , mata duitan! " - Isyraff danish " setakat muka macam kau aku tak hamaklah! berlambak kat pasar tu haa" - Bella maisara Asal jumpa je gaduh , alahai bilanya nak berbaik ? namun, tanpa disangka suatu perjanjian yang telah d...