De grulementen zijn de doden en de kas oké zei Albus . Hermelien riep ik .ze kwam : waarom is de zegenvlier nog heel en zijn de relieken verplaatst zei ik , logisch zei ze :de relieken willen weten wie de echte meester is en verbergen ze zich .de gene die ze vind is geslaagd in de uitdaging en de relieken waard .En waarom is de vlier nog heel zei ik . Omdat dat al wat al dood is kan niet meer dood zei ze . Harry legde de vlier in de tombe na de slag om Zweinstein .zei ze .Ron kwam aan gelopen vol met bloed nog half aan het vechten met een trol , die dingen gaan niet dood zei Ron . Nee zei Hermelien ze zijn al dood zei Hermelien. oké zij Ron ik moet weg . Hermelien ging verder alles wat de dood aanraak is of gaat dood zei ze hij maakt Tornados met zijn adem en tsunami 's met zijn speeksel zei ze oké zei ik doe maar verder .ze vocht verder met een geleerde de sfeer was niet leuk . Er vielen vele doden .
Pov Harry
Expil...Avada keda...armus zeiden Harry en Voldemort/ vilijn ze maakten weer contact : Harry riep de vader van Harry , we weten hoe de dood te verslaan alleen de uitverkorenen kunnen het zei hij . Ze moeten zich onder de mantel verstoppen we hebben niet veel tijd ze moeten de sleutel in de kas steken en de dode levend maken met de steen dan zijn de dode in een andere staat en kapot tegenover de dood dan zijn alle relieken uitgeschakeld. Ja zei de moeder van Harry , wij houden Voldemort tegen . Harry liet los en liep naar ons.
Pov Daan
Harry kwam aangehold : ik weet hoe we ze moeten uitschakelen zei hij
Hij legde het uit en we waren bereid het te doen .
We kropen onder de mantel ik stak mijn staf uit en Albus gebruikte de steen de doden werden levend en vielen niet meer aan
Roos, Jasper ,scorpius , Daniël en Sarah kwamen aangerend Roos greep de sleutel uit Lara 's hand en stak hem in de kas de dood stuurde stik de moord' s ( de sluier des doods ) uit zijn mantel die vele mensen doden Ron werd gegrepen maar kon zich los wurmen en Daniël zat ook vast en gebruikte een patronum (zwarte doek die mensen in wikkelt en wurgen tot ze dood zijn of gestikt ) ik riep snel : Expecto Partonum de dood stuurde een tornado dus er was maar een kans ik ging missen ,Harry had een hoed vast gooide die naar Hermelien die die dan gooide naar Ron die hem dan gooide naar Marcus die trok er een zwaard uit en de straal van de patronum kwam op het zwaard en weerkaatste de straal naar de dood .
De dood kromp zijn boten braken en de doeken verbrande de dode werden terug naar de onderwereld gestuurd door de levende en de dood viel op de grond en werd as tot het maar een schedel was met een groene gloed we gooide de schedel in het ravijn en we waren blij .jaaaaaaaaaaa eindelijk riep ik. Ik haagde vol met bloed .
Er werd gerouwd om de dode leerlingen het ministerie ontsloeg hun baas en hermelien was weer minister ze schoten te hulpen met het hospitaal , de ouders werden ingelicht en kwamen naar Zweinstein om te rouwen .
Er werd ook gefeest om de overwinning iedereen werd naar de grote zaal geroepen .