4

144 5 0
                                    

CHANGELING (SAHTEKAR)
Yapım Yılı: 2008
Oyuncular: Angelina Jolie, John Malkowich

Filmin adı, Türkçe'ye filme daha yakışır bir biçimde çevrilebilirdi. Sahtekar adı bu filme yakışmamış ve insanda farklı çağrışımlar yapıyor. Neyse, Clint Eastwood'un yönettiği kötü bir filme ben henüz rastlamadım. Bu da en iyilerden. Gerçek hikaye esas alınmış ama izlerken kimi yerlerde bu kadar da olamaz diyorsunuz.

Konusu:
1928 Amerika'sında geçiyor olay. Christine eskiden telefonların bir merkezden bağlandığı dönemlerde santralde çalışmaktadır. Oğluyla birlikte yaşayan Christine bir gün iş dönüşü oğlunu evde bulamaz, çünkü kaçırılmıştır. Polise başvurur ama çocuk bulunamaz. Aylar sonra nihayet bulunduğu haberi gelir. Polis büyük bir basın ordusuyla oğlunu Christin'e teslim ederek başarısını da herkese göstermek ister. İşte o kalabalıkta Christine çocuğu alıp eve gelir ama oğlu olmadığını bilir. Sonrasında Christine'in polisle mücadelesi başlar. Oğlundan vazgeçmeyen, ümidini de hiç kaybetmeyen bir annenin devlet kurumlarının görevini iyi yapmamasına karşı verdiği savaş ve bu uğurda yaşadığı dram filmin özeti diyebiliriz.

Film bittiğinde-ben orijinal izlediğim için- Angelina Jolie'nin " He's not my son" sözü uzun süre kulaklarımda yankılandı. Filmin süresi standart filmlere göre uzun ama düşmeyen temposu, uyandırdığı merak ve iyi oyunculuklar da göz önüne alınırsa hiç sıkmıyor.

İyi seyirler:)

Gözden Kaçan İyi Filmler (Ne İzlesem)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin