13

38 2 0
                                    

IT'S A WONDERFUL LIFE (Şahane Hayat)

Yapım Yılı: 1946
Oyuncular: James Stewart

Şimdi yılına bakıp "ne alaka" diyebilirsiniz. Ama kıyıda köşede kalmış güzel filmlerden bahsediyorsak bu filmi atlayamayız. James Stewart dönemin en iyilerinden. (Ben onun oynadığı Alfred Hitchcock  filmlerini de çok severim. Arka Pencere mesela...)
Bu film insanın kendisini sorguladığı, değersiz hissettiği zamanlara (gerçi egoların şişirildiği bu dönemde hala böyle hissedebiliyor muyuz?.. tartışılır)  farklı bir bakış açısıyla bakmasını sağlıyor.

Konusu:
Bailey küçük bir kasabada yaşayan, konut işiyle uğraşan, hatta kasabadaki çoğu insanın onun sayesinde konut sahibi olduğu, saygın, sevilen bir kişidir. Ancak amcasının dikkatsizliği nedeniyle banka, hesaplar gibi durumlardan dolayı suç işlemiş durumuna düşer ve iflas eder hatta hapse girmesi söz konusudur. Bunu kaldıramayan Bailey noel zamanı intihar edeceği sırada yanına gelen Clarence'a " keşke hiç olmasaydım, hiç yaşamasaydım" der. Bunun üzerine kendisi hiç olmasaydı hayat nasıl olurdu ona gösterilir. Böylece Bailey hayatının başkaları için ne kadar önemli olduğunu anlar.

Bulabilirseniz izleyin. Bu film Amerikan sinemasında önemli filmlerden biri. Olay noelde geçtiği için her noel zamanı hatta günümüzde bile hala televizyonlarda yayınlanır. Siyah beyaz olduğunu söylemiş miydim?

Gözden Kaçan İyi Filmler (Ne İzlesem)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin