HEKATE:TAKINTILI DİŞİ TİTAN

1.3K 39 6
                                    

Olympos'taki tanrılar tarafından yenilgiye uğratılan Titanların çoğu Tartaros'a gönderildi. Zeus'a karş8 savaşmayı reddedenler bu sonsuz işkenceye tabi tutulmadılar. Hekate, bunlardan biriydi. Savaştan sonra dünya, gökyüzü ve deniz üzerindeki gücüne sahip olmayı sürdürdü.(aslında gücü Zeusun ki kadar değildi.)
İlk söylencelerde Hekate Demeter gibi yeryüzü ile bağlantılı cömert bir tanrıça olarak betimleniyor. Hekate toprağın verimli olmasını ve ürünlerin gelişmesini sağlıyordu. Titanlarım yenilgisinden sonra daha da güçlendi: kahinlerin daha etkiki konuşmasına, ölümlülerin daha zenginleşmesine, savaşçıların zafer kazanmasına yardımcı oldu. Refah tanrıçası olarak balıkçıların çok sayıda balık avlamasını ve çiftçilerin sürülerinin daha verimli olmasını sağlayabiliyordu. Ölümlüler çoğu kez yardım ve kutsanmak için Hekate'ye başvuruyor, o da bu istekleri memnuniyetle yerine getiriyordu.

Karanlık tarafa geçiş

Zamanla Hekate nin huyu değişmeye, kötü kalpli olmaya başladı. Cömert bir toprak tanrıçasının yerini büyücülük tanrıçası aldı. Daha sonraki söylencelerde ölüler ülkesiyle bağlantısı olan. Gece tanrıçası olarak ortaya çıkıyor. Bazı söylencelere gire Hekate yeraltı dünyasının kraliçesi Persephone'un hizmetkarı ve sırdaşıydı. Bakire bir tanrıça olmasina karşın Hekate cocukların doğumu ve yetiştirilmesiyle ilgiliydi. Aynı zamanda kapılarla, bina girişleriyle, büyücülük ve beddualarla ilişkiliydi. Müritleri kavşaklarda Hekate için tapınaklar yaptı. Çünku buraları büyülü ayinlerin yapıldığı yerlerdi.

Korkunç olaylar

Hekate'nin mezarlıklarda dolaştığı söyleniyordu. Geceleri köpekleriyle mezarların arasında gezerek henüz yeraltı dünyasın na gönderilmemiş olan ruhları arıyordu. Mezarlıkta siyah bir köpek görüldüğünde, insanlar onun hemen ardından Hekate nin ortaya çıkacağına inanıyordu.

∆Sanat eserlerinde kimi zaman Hekate üç yüzlü bir kadın olarak betimlenir. Genellikle ellerinde meşaleler vardır ve yanında da bir canavar köpek sürüsü bulunur. 

Üç'ün önemi:
 
Üç sayısı üçlü bir tanrıça olduğu varsayılan Hekateyle bağlantılıydı. Üç ayrı yöne bakan üç yüzü geçmişi, şimdiyi ve geleceği görüyordu. Aynı şekilde varoluşun üç sürecini denetliyordu: doğum, yaşam ve ölüm. Üç kutsal simgesi vardı: bir anahtar,  ir hançer ve bir ip. Bir yolcu üç yol ağzına geldiğinde karşısına Hekate nin çıktığı söylenirdi. Hekate nin karakterinin üç farklı yanını simgeleyen farklı isimler vardı.

•Apotropaia :   koruyucu

•Chthonia : yeraltı dünyasından

•Kourotropshos : hemşire

•Propolos : hizmetkar

•Trimorphe :  üçlü

•Trioditis : üç yol ağzı

Daha alt düzeyde bir tanrıça olmasına karşın Hekate klasik mitolojide güçlü ve etkin bir varlıktı..

Yunan MitolojisiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin