ARTEMİS

1.6K 49 10
                                    

Zeus'un kızı Artemis okçuların ve avcıların tanrıçası olarak Olympos taki on iki tanrının arasındaydı. Apollo nun ikiz kardeşiydi ve iki kardeş birbirlerine çok bağlıydı. Bakire bir tanrıça olan Artemis iffetine çok deger verir ve kendisine inananların da iffetli olmasına ısrar ederdi. Genellikle ormanlarda ve kırsal kesimlerde sürekli av pesinde dolasan genç evcilleşmemiş başına buyruk bir kadın olarak betimlenmişti.
Zeus ile Leto nun kızı olarak Artemis, Hera'nın kıskançlık krizlerinin kurbanı olanlar arasındaydı. Leto hamileyken Hera Python adında kocaman bir yılanı Leto'nun peşine saldı. Leto yılanlardan kurtulmayı başardı ama doğum zamanı gelince kendisine kapısını açacak birini bulmakta zorluk cekti, zira herkes Hera nın gazabına uğramaktan korkuyordu. Sonunda Leto  Ortyga Adasında ki kız kardeşi Asteria nın yanına sığındı ve orda Artemisi doğurdu. Artemis doğar doğmaz annesinin Delis adasına geçmesine yardımcı olacak kadar güçlü bir kız olarak dünyaya geldi ve orada erkek kardeşi Apollonun doğumunda annesine yardım etti. Apollo daha sonra annesini izleyen Pythonu cezalandırmak icin onu boğdu.

Doğum tanrıçası

Artemis kardeşi Apollonun dünyaya gelmesine yardım ettiğk için doğum tanrıçası olarak bilinir ve doğum sanc8ları tutan anneleri gözettiği söylenir. Rivayete göre doğururken ölen kadınlar aslında Artemis in oklarına hedef oluyordu. Artemis 3 yaşındayken  üç şey istedi: yay ile ok, dünyadaki tüm dağlar ve sonsuz bekaret. Zeus bunların hepsini ona bağışladı. Bu armağanların yanı sıra ona otuz da kent verdi.
Doğal olarak Hera Zeus un başka bir kadından doğan çocuğuna gösterdiği bu ilgiyi kıskandı. Bu yüzden genç kıza sürekli hakaretler yağdırarak, oklarını etrafa saçarak ve döverek işkence yaptı. Heradan gördüğü eziyet dışında Artemis mutlu bir hayat sürdü. Orman perileri ile birlikte dağlarda gezinip avlandı vr arada bir canını sıkanları cezalandırdı.

Çabuk gücenen bir tanrıça:

Artemisin hakaret görmeye ve küçümsenmeye tahammülü yoktu. Kendisini herhangi bir şekilde incitenleri derhal acımasızca cezalandırıyordu.
Adonis Afrodit in aşık olduğu yakışıklı gençti. Onu kıskanan Ares yaban domuzu kılığına girip Adonisi süserek öldürdü.  Baska söylencelere göre bundan Artemis sorumludur. Adonis kendisinden daha usta bir avcı olduğunu söyleyerek böbürlenmesi üzerine Artemis onu cezalandırmak için vahşi bir boğayı onun üzerine saldı. Başka bir söylenceye göre ise Afrodit kendisini reddetip Artemis in hizmetine giren Hippolytus adındaki avcıyı öldürdü. Bunun üzerine Artemis de Adonisi öldürerek öcünü aldı.

Yunan MitolojisiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin