Efter frukost tog hon en lång het dusch och gjorde sig iordning för att besöka sjukhuset där Marcel ofta jobbade. Hon ville verkligen inte gå för hennes historia med sjukhus gav henne PTS. De var fortfarande färska. Hon kunde bryta ihop och få härdsmälta. Hon la sina stora svarta Garbo- glasögon i handväskan för att vara på säkra sidan. Marcel var viktig för henne. Hon kunde känna att något inte stod rätt till.
Anna gick snabbt till bussen, sen som vanligt. Hon hade bytt kläder alltför många gånger. Det blev en svart kostym, hennes pansar, det var som om hon klev in i en roll som smart affärskvinna med allting under kontroll, speciellt hennes nerver och känslor. HON var i kontroll av sina tankar och hennes kropp skulle bete sig därefter. Kay Pollacks föreläsning och bok om att lära sig styra sin tankar och därmed känslor, humör och beteende hade hjälpt henne oerhört både i privatlivet och arbetslivet. Sorgen och ilskan i hennes liv hade varit på väg att äta upp henne inifrån mer än en gång.
Bussen var sen som vanligt vilket gjorde henne nervös. Hade den kommit för tidigt? Eller var den sen? Hon gillade inte att vara utlämnad åt andra makter än henne själv. Ibland kändes det som han där nere testade henne för att hon skulle lära sig att hon aldrig någonsin hade haft eller skulle få kontroll över någonting alls, inte ens hennes egen kropp och hälsa. Det hade hen med besked bevisat flera gånger. Det var inte svårt att förstå att folk blev träningsnarkomaner eller anorektiker, det var något de kunde kontrollera.
När bussen slutligen kom drog hon en suck av lättnad. Att gå hem och vänta en timme på nästa skulle sänka hennes vibration och förstöra hennes aura. Hon satte sig på solsidan med utsikt över havet och tog fram plattan för att läsa ett par artiklar. Det var kopplingar mellan mordoffer till Clintons foundation. Anklagelserna mot Bill och Hillary var många och allvarliga och även kopplade till John Podesta som verkade solklar satanist. Bill hade åkt "lolita-express" som den kallades mer än en gång till ön som hade barn som sex-slavar. Hillary anklagades också för att vara både lesbisk och satanist med kopplingar till vad som kallades Pizza-gate. På en pizzeria kunde man beställa mer än bara pizza. Symbolerna var olika på vad man föredrog, pojkar, flickor, kvinnor eller män. Det var uppenbart att "child-love " skulle anses normal I samhället. Anna tyckte gränsen var nådd. Det var en sak med "regnbågsflaggor" för att homosexualitet skulle normaliseras, men barn? Det var inte okej att de lobbade för barnäktenskap inom engelska parlamentet och t om centerpartiet i Sverige. Den ansvarige för RFSL hade t om dömts för sexuella övergrepp. Hon visste vart idéerna kom ifrån. De heliga skrifterna man inte fick kritisera. Varför hade Zionisterna alltid carte Blanche? Väldigt få andra fick "Jag slipper ut ur fängelset kort" och kunde komma undan med brott och övergrepp såvida man inte var Isis- terrorist på betald semester i Sverige. Då gick det hur bra som helst. Ingen utvisning och lite böter och skadestånd de aldrig betalade, men om de friades fick DE skadestånd utbetalt för frihetsberövande även om de var skyldiga pengar. Helt sinnessjukt hur systemet förfallit. Det fans möjligheter att döma strängare utan straff-rabatter men de togs inte. Om du inte var medelålders svensk som kritiserade regeringen, då kunde du dömas hårt. Hets mot folkgrupp utnyttjades flitigt. Anna undrade om puckon var en folkgrupp?
Hon började närma sig slussen och var tacksam för artiklarna hon kunde fokusera på. Hennes gamla liv bultade på dörren i hennes huvud. Det ville ut och gråta. Stockholm var så vackert, särskilt här med utsikten mot Gamla Stan, Skeppsholmen och Djurgården. Hon hade aldrig trott att hon skulle behöva slitas från det eller sitt nya liv hon byggt upp med blod, svett och tårar. Ett minne av en sensommarkväll när de fortsatt att dansa på kajen i månskenet efter dansen på Gröna Lund trängde på. Augustimånen kunde vara magisk över vattnet. Hon förseglade dörren med trippla lås och gick av bussen.
Hon gick raskt hela vägen till Södersjukhuset och passerade sin gamla butik vid Mariatorget. Frestelsen blev för stor att inte kika in genom fönstret. Det såg mörkt och livlöst ut, inte som när hon bott där. Känslan när man klev nerför den halva trappan hade alltid varit varm, välkomnande och mysig med skön jass-musik som fick kroppen att slappna av och känna sig hemma. Närheten till torget och den mysiga innergården hade varit avgörande när hon köpte det. Hon hade slitit enormt för att försöka få butiken inbjudande och att gå med vinst utan resultat. Allt som kunde gå fel hade gjort det. Det var bortom hennes kontroll att de satte upp byggställningar och baracker med big-bag sopsäckar precis utanför dörren dagen efter invigningen. Det var inte heller inom hennes kontroll att de skulle sätta upp stora skyltar, rabattera hyran eller att bygg-bolaget gick i konkurs så de var där i tre år istället för ett. Vad som varit inom hennes kontroll var att hon anställt tjejerna trots att hon borde valt andra som passade hennes kriterier. Det resulterade i att kassan förblödde liksom hennes energi när hon behövde avlösa tjejen i butiken varje dag klockan tre. Trots att hon inte hade tid och sålde kaffe, vin och choklad till andra företag eller skötte deras bokföring. Hon trasades sönder inombords när hon gasade på motorvägen trettio över gränsen med Calle i boksätet och hoppades att hennes parkering var ledig. Ett blödigt hjärta var inte bra för vare sig ekonomin eller sinnesfriden,.
YOU ARE READING
The Teacher
ParanormalAnna was a talented dancer, teacher and respected businesswoman. After her husbands tragic death, she has to fight not to loose everything, and above all, her mind. She blames herself and struggle to keep her heart and soul pure. To keep the dark th...